1
Vraag
2
Reacties
Marwa tt

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifi hotspot op samsung tv

Hallo,

ik wil inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord van mijn ziggo hotstpot maar op mijn tv verschijnt geen ruimte voor gebruikersnaam.

er is alleen ruimte om het wachtwoord in te voeren 😞 

helppp

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marwa tt  Graag gedaan. Ik bedacht me net dat er misschien nog een andere optie is...
Weet alleen niet of de verbinding dan snel genoeg is voor wat er met de Tv gedaan moet worden. 
1. Verbind een laptop met de hotspot

2. Maak een gedeelde verbinding via je laptop aan en verbindt de tv daarmee. Hier kun je er meer info over vinden: Uw pc Windows gebruiken als mobiele hotspot (microsoft.com)

Zo wordt er een netwerk aangemaakt die alleen van een wachtwoord of beveiligingssleutel gebruik maakt.

 

Bekijk in context

12 Reacties 12
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marwa tt  als je thuis een normaal wifi netwerk hebt is het voor mij vreemd dat er met een tv verbinding gemaakt moet worden met een hotspot. Dat even ter zijde. 
Bij het inloggen op een hotspot is het gebruikelijk dat er nadat er een verbinding met een hotspot is gemaakt er een internet browser venster geopend wordt of moet worden. Daar wordt vervolgens de verstrekte gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd. In dit geval die van de ziggo hotspot. 

Heb je al geprobeerd het internet op te gaan nadat er verbinding is met de hotspot?

Marwa tt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn eigen verbinding werkt even niet dus wil ik tot maandag gebruik maken van de hotspot. 

ik kan niet inloggen op de hotspot omdat er alleen om een wachtwoord word gevraagd en geen gebruikersnaam. Als ik alleen het wachtwoord invul of alleen de gebruikersnaam word het afgekeurd.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marwa tt  Duidelijk reden. Nu ook te begrijpen. Als het tijdelijk niet werkt is er dan geen mogelijkheid om met bijvoorbeeld een laptop tijdelijk ermee verbinding te maken en deze op de TV aan te sluiten. 
Ik durf niet te zetten of een samsung TV overweg  kan met een Hotspot. Ik kan er bij mijn eigen niets over terugvinden. 

Marwa tt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ah bedankt voor het meedenken! 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marwa tt  Graag gedaan. Ik bedacht me net dat er misschien nog een andere optie is...
Weet alleen niet of de verbinding dan snel genoeg is voor wat er met de Tv gedaan moet worden. 
1. Verbind een laptop met de hotspot

2. Maak een gedeelde verbinding via je laptop aan en verbindt de tv daarmee. Hier kun je er meer info over vinden: Uw pc Windows gebruiken als mobiele hotspot (microsoft.com)

Zo wordt er een netwerk aangemaakt die alleen van een wachtwoord of beveiligingssleutel gebruik maakt.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een smartfoon in stellen als hotspot instellen is een optie echter dat zal dan weer data kosten. Dan zal de tip voor de laptop slimmer zijn, of dat werkbaar is, dat is vraag twee.

 

Een Ziggo hotspot op de TV zelf in stellen zal inderdaad lastig worden. De ruimte voor alleen een wachtwoord dat klopt.

 

Marwa tt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Omg je bent de beste!! 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@RoWi.  Ik vroeg het me ook af of het via een hotspot via een laptop zou werken. De beschikbare bandbreedte die voor een client beschikbaar wordt gesteld op een ziggo hotspot is volgens mij niet heel groot. Maar wil niet zeggen dat het niet werkt. Als de zin om te knutselen er is @Marwa tt  dan zou ik zeggen probeer de optie met de laptop uit voor zolang het nodig is. 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marwa tt Betekent dit dat je het al geprobeerd hebt en dat het werkt?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Marwa tt!  Welkom op de Ziggo Community! 

Fijn dat de andere leden je al zo goed hebben geholpen. Zoals @jansmarcel ook vroeg, werkt het nu? Of heb je onze hulp nog nodig?

 

Marwa tt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja het lukte hartelijk dank!

Marwa tt
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee hoor ik hoef je smakkende collega’s niet weer aan de lijn te krijgen, tot 3 keer toe terug bellen werd ik er niks wijzer op. Dat kon je vast wel raden he anders hoefde ik geen gebruik van dit platform te maken. 

Maar bedankt! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic