MoniquevanZutph

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wifi heeft geen geldige IP configuratie

Omdat het vorige modem steeds time-outs gaf hebben wij sinds deze week een Connect Box. Na wat puzzelen doet deze het en de (bekabelde) pc en playstations doen het, alle mobiele telefoons, tablet en één van de laptops hebben een wifi verbinding, behalve de 2 Lenovo laptops die onze zoons voor school nodig hebben. Die kunnen geen verbinding maken met de wifi en probleemoplossing geeft: wifi heeft geen geldige IP configuratie. Modem en laptop resetten, modem terug in fabrieksinstellingen helpt niet. Met internetkabel erin doet het internet op de laptop het ook niet, intypen van commando ipconfig/release als administratir in de opdrachtprompt geeft als melding: an error occured while releasing interface Wi-fi: er is nog geen adres verbonden met het eindpunt van het netwerk.
Ziggo kan mij niet verder helpen omdat het een probleem van de laptops is, maar ik ben niet zo heel handig hiermee en mijn jongens moeten wel aan hun schoolwerk. Wie (her)kent dit probleem en weet hoe we de laptops kunnen verbinden met het nieuwe modem?
22 Reacties 22
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Fijn dat het opgelost is! 😄
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
mguzz wrote:
DennyW Goed idee, rechtsklikken op het verbindings icoontje in de taakbalk rechts, vervolgens problemen oplossen gaat sneller 🙂

Nog een tip: Windows Defender in combinatie met bv Avast of andere virusscanner wil ook nog wel eens voor onverklaarbare netwerkconflicten zorgen (Firewall e.d.)


De redder in nood!;)

Iedereen bedankt voor het meedenken! Nu het vraagstuk is opgelost, sluit ik het topic.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Uitgelicht topic