1
Vraag
2
Reacties
Hasbas

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifi hapert en valt steeds weg

Hallo,

Sinds januari zijn we thuis weer terug bij Ziggo, na een jaar uitstap naar KPN glasvezel. Vanaf de overstap hebben we al zeer regelmatig problemen met wifi verbinding op telefoons, tablets en onze tv. Bekabeld is geen enkel probleem en haal ik makkelijk 300/30 mbit, maar Wifi geeft iedere dag problemen. Reboot van de connectbox helpt soms even, maar het probleem komt snel weer terug.

 

De AOP zit in de woonkamer, ik heb daar alleen de bij de connectbox meegeleverde splitter en kabel op aangesloten, die rechtstreeks naar de connectbox gaat. Ik lees van alles over haperende wifi bij de connectbox en vraag me af of dat met die box te maken heeft en hoe dit te verhelpen valt. We hebben trouwens ook 2 van die 6-kantige wifiboosterpods maar dat helpt natuurlijk niet als het signaal vanuit de connectbox niet goed is.

 

Als bijlage zend ik wat screenshots, waaronder van de LAN speedtest die ik zojuist uitvoerde en van de netwerkstatus van de connectbox. Wie helpt mij dit op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Als het de hoofdaansluiting is, zijn de kosten voor ons. Tenzij het is doorgelust vanuit een andere AOP 🙂

De afspraak staat op vr 22-04-2022 8:00-13:00 uur. Eventueel kun je die wijzigen in Mijn Ziggo, als je niet kan.

Bekijk in context

Uitgelicht
Hasbas
topicstarter
Level 2
  • 7Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nou gister is de monteur geweest en is de aansluiting volledig vernieuwd. Bleek deze toch in de meterkast te zitten 😥 dat had ik echt niet door omdat er geen groene kabel zichtbaar was en het bij mij weten vanaf de woonkamer was doorgetrokken naar de meterkast i.p.v. andersom.

 

Het is in ieder geval opgelost n.a.v. advies hier, dus dank daarvoor!

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ondanks dat je aangeeft dat je alleen problemen met Wi-Fi ervaart, zie ik wat signaalproblemen.

 

Het DS-vermogen is aan de lage kant en er is ruis aanwezig, o.a. door instraling van 5G. Het US-vermogen is aan de hoge kant, de combinatie met het relatief lage DS-vermogen betekent dat er vrij veel demping optreedt. In de log zijn signaalonderbrekingen op een of meerdere DS-kanalen (MDD timeouts) zichtbaar op 13-4 tussen 17:45 en 17:47.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP, splitter en kabels?

Hasbas
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb 2 foto's in de 1e post geplaatst van de aop etc.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Deze TV/R-contactdoos is verouderd en vermoedelijk niet galvanisch gescheiden. Is dit daadwerkelijk het AOP c.q. zijn er geen groene kabel en contactdoos in de meterkast aanwezig?

Hasbas
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee dit is echt de AOP, in de meterkast zit geen kabelaansluiting.  Deze huizen zijn 20 jaar oud, geen idee of deze contactdoos verouderd is.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dan is mijn advies om een nieuw AOP (btv 01-SET) te laten plaatsen door een monteur.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Hasbas

 

Ik zou voor jou een afspraak willen inplannen om de AOP te vervangen maar je hebt in je profiel geen huisnummer staan.

Wil je deze nog even toevoegen?

Hasbas
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is nu wel geplaatst Jamyla.

 

Kan je aangeven welke kosten aan het vervangen van de AOP zijn verbonden?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het vervangen van het AOP is kosteloos, dit valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Als het de hoofdaansluiting is, zijn de kosten voor ons. Tenzij het is doorgelust vanuit een andere AOP 🙂

De afspraak staat op vr 22-04-2022 8:00-13:00 uur. Eventueel kun je die wijzigen in Mijn Ziggo, als je niet kan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Er is maar een AOP. Als er een contactdoos in de meterkast aanwezig zou zijn waarop de CAI-kabel binnenkomt, dan zou dat het AOP zijn, maar eerder werd aangegeven dat er geen coax in de meterkast aanwezig is.

Hasbas
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank je reactie. Vrijdag is prima, ik wacht het af.

Hasbas
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nou gister is de monteur geweest en is de aansluiting volledig vernieuwd. Bleek deze toch in de meterkast te zitten 😥 dat had ik echt niet door omdat er geen groene kabel zichtbaar was en het bij mij weten vanaf de woonkamer was doorgetrokken naar de meterkast i.p.v. andersom.

 

Het is in ieder geval opgelost n.a.v. advies hier, dus dank daarvoor!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het komt wel eens voor dat de meterkast is doorgelust via de woonkamer (via een rijgdoos), maar in dat geval zou de contactdoos in de woonkamer het AOP zijn. Als de monteur heeft geconstateerd dat het AOP zich in de meterkast bevind, dan is de contactdoos in de woonkamer (in gebruik als) een einddoos. De buitenkabel is inderdaad ook niet altijd groen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic