Pantoffeldiertj

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wifi gooit apparaat eruit

Goedendag,

 

vandaag contact gehad met ziggo klantenservice maar zij konden mij niet echt helpen en adviseerde om de vraag hier te stellen.

Mijn probleem : Ik heb een heos soundbar, subwoofer en 2 speakers all van het zelfde merk, deze zijn draadloos en werken via een wifi verbinding ( aan een draadje kan ook maar dan loopt er een kabel door mijn gang en woonkamer dus niet echt een optie)

Deze op het wifi aansluiten via de heos app gaat prima……alle apparaten zijn toe gevoegd, na een tijdje word het lampje ( blauw is verbinding ) geel en dus niet meer zichtbaar in de app

Fustrerend omdat je de apparaten niet meer kunt bedienen

Het lijkt er dus op dat de wifi ergens hapert of de apparaten er uitgooid, ook bij het groeperen van de apparaten faalt het systeem en zijn ze niet meer zichtbaar maar wel ergens in het netwerk ( omdat de sub werl een blauw lampje geeft)

Ik gebruik sinds kort ook google home en heb mijn apparaten daar op aangesloten (voorheen via wifi modem maar zelfde probleem)

heb de router al gereset , heos gereset app gereset…..

Help wat doe ik verkeerd of moet ik instellen om het hele zooitje werkend te krijgen?????

29 Reacties 29
Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

200D819B-9635-4BBA-95A8-EE355C7F5795.png

 hallo @Marijn- ik ben naar de bcc geweest om het apparaat weer terug te sturen dus wacht nu af tot hij weer terug komt.

dat kan nog wel ff duren, vorige keer duurde het 1,5 mnd 😔

hierboven nog een screenshot van de google wifi home dat hij hem in bridge modus zet….denk ik 😜

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Pantoffeldiertj, zo, anderhalve maand is wel erg lang! 😞 Hopelijk valt het dit keer wel mee. 

En de bridge modus lijkt goed te staan! Wie weet scheelt dat al een hele boel 🙂 Dank je wel voor het uitzoeken!

Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo lieve mensen daar ben ik weer, ik zou jullie op de hoogte houden.

het is inmiddels 1.5 mnd verder zoals ik voorspeld had.

De soundbar is terug en heb hem voor het eerst vanmiddag aangesloten, ze hebben de netwerkkaart vervangen…..zeggen ze dus op de boxen na moet de soundbar nu toch weer als nieuw zijn 😶

Vanmiddag aangesloten, zo gebeurt, sub toegevoegd ging prima, boxen proberen toe te voegen maar die willen nog niet.( morgen ff alles resetten) 

wel zijn de soundbar en subwoofer samengevoegd (grouperen) en dat ging vlekkeloos……applausse . Ik zo blij, de blauwe leds bleven branden van de subwoofer en soundbar 🎉 …………..toch niet helemaal .

Na een paar uur werd mijn led weer geel van de soundbar pfffffff als ik weer de stappen volg om het aparaat toe te voegen, gaat het weer een tijdje goed en word hij blauw. En dan weer geel na een tijdje …… om gek te worden 

morgen nog een dag en dan maar ff verder kijken

 

groetjes pantoffeldiertje

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Pantoffeldiertj
We zijn reuze benieuwd! Ze zeggen wel eens dat de aanhouder wint. Is dit bij jou ook het geval? 

Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Cecilia Nou begin het al aardig op te geven hoor maar in dit geval is het goed dat ik zo eigenwijs ben.

hoop dat @Marijn-  of @RoWi. nog kunnen helpen ….. of mss een andere router

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pantoffeldiertj  schreef:

@Cecilia Nou begin het al aardig op te geven hoor maar in dit geval is het goed dat ik zo eigenwijs ben.

hoop dat @Marijn-  of @RoWi. nog kunnen helpen ….. of mss een andere router


Ik zal weer even alles moeten nalezen, zelf zou ik nooit voor de Nest van Google hebben gekozen, maar een iets gerenomeerde router accespunten fabrikant.

Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@RoWi. tja als ik het geweten had……🤔 maar verder werkt het goed hoor de google nest multiroom. Doet wat het moet doen, stem commando’s, licht aan en uit enz. Heb alleen problemen met de wifi en denk zelf dat het aan de router van ziggo ligt. Omdat ook op de wifi alleen van ziggo( zonder google) het netwerk erook uit klapt

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pantoffeldiertj 

Enkel de Heos heeft toch de problemen, overige apparaten zoals smartphone's houden toch wel hun verbinding, het is toch niet zo dat de netwerknaam helemaal verdwijnt, ik heb nog niet alles terug gelezen.

Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Neen alleen heos heeft het probleem. De rest doet het gewoon, zelfs beter sinds ik de google heb.

kort gezegd 

heos bar met behulp van denon geprobeerd in te stellen, soundbar 2 x weggebracht, inmiddels netwerk kaart en mainboard vervangen. Grouperen lukt nu wel maar verbinding blijft niet (blauw lampje) 

lampje is nu geel dus dat betekent verbinding weg

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan lijkt het probleem toch in het Heos gebeuren te zitten, ik kan er weinig anders van maken.

Uitgelicht topic