Pantoffeldiertj

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wifi gooit apparaat eruit

Goedendag,

 

vandaag contact gehad met ziggo klantenservice maar zij konden mij niet echt helpen en adviseerde om de vraag hier te stellen.

Mijn probleem : Ik heb een heos soundbar, subwoofer en 2 speakers all van het zelfde merk, deze zijn draadloos en werken via een wifi verbinding ( aan een draadje kan ook maar dan loopt er een kabel door mijn gang en woonkamer dus niet echt een optie)

Deze op het wifi aansluiten via de heos app gaat prima……alle apparaten zijn toe gevoegd, na een tijdje word het lampje ( blauw is verbinding ) geel en dus niet meer zichtbaar in de app

Fustrerend omdat je de apparaten niet meer kunt bedienen

Het lijkt er dus op dat de wifi ergens hapert of de apparaten er uitgooid, ook bij het groeperen van de apparaten faalt het systeem en zijn ze niet meer zichtbaar maar wel ergens in het netwerk ( omdat de sub werl een blauw lampje geeft)

Ik gebruik sinds kort ook google home en heb mijn apparaten daar op aangesloten (voorheen via wifi modem maar zelfde probleem)

heb de router al gereset , heos gereset app gereset…..

Help wat doe ik verkeerd of moet ik instellen om het hele zooitje werkend te krijgen?????

29 Reacties 29
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

waar staat de google home en hoever is de speaker daar vandaan?

Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Google router in de meterkast ( zou die mss uit de kast moeten?) en wifi assistent stond naast tv maar heb hem verplaatst en staat nu op de hoek van de bank maar heeft niet geholpen verbinding blijft niet. Lamp staat op geel en niet zichtbaar in app.

ziggo router gereset, ook de google home gereset, zag wel toen ik het resetten dat de heos apparaten de verbinding kwijt waren…(.normaal geel en nu rood) 

wifi bereik op ipad is volle bak

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

buiten de meterkast is wel beter omdat er dan geen muur tussen zit

proberen kan natuurlijk nooit kwaad

Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Helemaal niemand meer die een oplossing weet?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

hoe staan je wifi instellingen kun je daar een printscreen van maken

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Pantoffeldiertj Een warm welkom op de Community! Wat vervelend dat je apparaten steeds de verbinding kwijtraken 😞 Zo te lezen gebruik je een eigen router, zou je misschien je postcode en huisnummer in je profiel kunnen zetten zodat ik even het modem voor je kan controleren? Geen zorgen, deze gegevens worden niet openbaar 🙂 

 

Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wifi instellingen? Waar vind ik die

Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dat zou op zich mooi zijn, maar de ziggo medewerker kon geen apparaten zien omdat ik google nest wifi gebruik maar zal het doen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de wifi instellingen van de google nest

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vraag 1 die nu al bij mij op komt wordt de Nest als router gebruikt of als acces punt en daarmee samenhangend staat op de Ziggo modem/router de wifi uit of staat deze in Bridge.

Hier meer over de Google router en Bridge.

https://support.google.com/googlenest/answer/6240987?hl=nl&ref_topic=9832042

 

Dat de ipad volle bak bereik heeft zegt helaas niet heel veel, deze kan een betere antenne hebben dan je Heos apparaten.

 

Wat ook nog mee kan spelen is hoe Google met de 2,4Ghz  en 5 Ghz banden omgaat.

https://support.google.com/googlenest/answer/6293481?hl=nl&ref_topic=9832044

 

 

 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Pantoffeldiertj Het ging mij ook vooral even om de instellingen 🙂 Wat ik hier zie is dat je modem in router modus staat, mocht de Nest ook als router fungeren kunnen daar al problemen door komen. Zou je inderdaad even door kunnen geven hoe de instellingen staan van de Google Nest?

Het bericht hierboven van @RoWi. bevat een aantal zeer handige linkjes. We horen graag je bevindingen! 

Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo martijn,

thx voor het kijken , nest is idd ook een router die een punt gebruikt om het wifi bereik te verlengen en ook fungeert de punt als google speaker om bv je lampen aan te zetten of om tegen te praten 😇

Zou je dan de router los moeten koppelen of zo …..of wat instellingen moeten doen in de router

 

Ik heb vandaag contact gehad met denon en zij vinden dit ook een raar probleem, ik krijg morgen meer info wat ik zou kunnen doen. Mogelijk ligt het toch aan de soundbar ( die net gerepareerd is) 

Dus bij deze even on hold, ik laat de afloop even weten

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Pantoffeldiertj De Nest is inderdaad een super apparaatje, als deze als router modus staat en het modem ook is het misschien beter om één van de twee in bridge modus te zetten. Op de gelinkte pagina zie je in welke situatie welke optie handiger is. Maar laten we inderdaad even het nieuws over de soundbar afwachten, ik ben benieuwd! 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pantoffeldiertj even technisch met twee apparaten die als router werken heb je twee netwerken(IP bereiken) een probleem wat kan optreden is dat apparaat y verbonden is met de Connectbox en apparaat z met de Google Nest, in dat geval zien beide apparaten elkaar niet.

 

Het is van belang dat het toestel met de app, met hetzelfde netwerk( lees ip bereik) is verbonden als de Heos. De Ziggo modem router of de Nest niet als router gebruiken zal een deel van het probleem kunnen oplossen.

 

De kans bestaat dat het wifi deel van de Heos niet goed functioneerd, de beschrijving in het start bericht lijkt daar op te wijzen, wat was de reden voor het repareren?

Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Marijn- volgens mij zag ik al bridge modus staan in de google app, ik heb nu google gereset .

 

@RoWi. Volgens mij zeg google het vanzelf ik bridge modus, ik heb de wifi eerst uit gezet van het ziggo modem ( iets met gevoel en dat 2 wifi verbindingen niet samengaan 😇)  en toen alles op de google wifi gezet .

De ipad, telefoon en laptop hebben allemaal gewoon bereik ( zegt niets las ik ergens maar ter info)

 

Ook gister contact gehad met denon, de medewerker heeft mij zelfs gebeld

samen hebben we alle stappen doorlopen, wifi van google nest wifi en ook de wifi weer aangezet van het ziggo modem en de apparaten daar op aangesloten.

set-up ging bij beide wifi goed maar zodra ik wilde groeperen , de subwoofer , boxen en soundbar samenvoegen voor een home cinema ervaring gaat het weer mis.

De apparaten zijn niet meer zichtbaar in de app maar het lampje brandt wel blauw ( dus wel verbinding met wifi maar nergens meer zichtbaar) 

Inbeide gevallen (wifi ziggo of wifi google) valt de verbinding weg, zo ook op dit moment brandt het lampje van de soundbar geel.

Denon belde mij vandaag en  weet het niet wat er aan de hand is maar wss wat rowi zegt functioneerd het wifi gedeelte niet of niet goed genoeg van de heos bar en heeft mij geadviseerd om het apparaat terug te sturen naar bcc en dan gaat hij de molen weer in 😤

Dus morgen maar weer naar de bcc en hopen dat het niet weer 1,5 mnd gaat duren.

Heren (of mag je dat tegenwoordig nietmeer zeggen ….#ikweetnietmeerwelkgeslachtikiemandmoetnoemen) bedankt voor de hulp zover en ik zal nog een bericht plaatsen wanneer ik meer info heb of dat de bar terug is 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pantoffeldiertj 

De actie van alles via de Nest was een goede ingeving. 

Ik ben niet heel bekend met de Nest het lijkt mij inderdaad dat de vraag wat betreft het in bridge zetten tijdens de setup langskomt.

 

Dat groeperen gaat toch via de app, voor je groepeerd zie je de losse onderdelen wel?

Je gebruikt de optie TV geluid groeperen?

 

Wat betreft de wifi bereik van de overige apparaten zegt in ieder geval dat het niet in de Ziggo Connectbox zit en niet in de Nest.

 

Ik ben zelf geen liefhebber van dit soort systemen, ik heb me er een beetje in verdiept het probleem kan in de app zelf zitten.

 

Ik kwam het volgende nog tegen. Wat zie je daar na het samenvoegen?

 

Wanneer de HEOS speakers draadloos verbonden zijn met uw netwerk, controleer dan ook of het signaal en de kwaliteit van de wireless connection van elke speaker minimaal “Goed” is. U kan deze indicatie vinden in het menu van uw HEOS app onder Instellingen -> Help -> Controleer mijn systeem -> Netwerkstatus. Hier vindt u een lijst van alle speakers en de indicatie van kwaliteit en signaal van uw Wi-Fi connectie naar die speaker.

 

Pantoffeldiertj
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Toch wel fijn dat er mensen zijn die zich op dit probleem storten, dank u . Na de gewone set up is het signaal 7FBA0EE3-6D4C-4EBC-A3AE-7AD178310FB9.jpeg

 

dus onwijs goed , de volgende stap is koppelen en dan duurt het lang en gooit hij hem eruit en ben ik den sub, speakers kwijt in de app. Maar zou ook niet weten waar ik ze anders terug kan vinden.

nu is de bar na de zoveelste keer toevogen weer geel dus ik geef het op en ga morgen naar de bcc

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat lang duren lijkt een bekend probleem te zijn.

Voor je naar de winkel gaat, het heeft niet mijn persoonlijke voorkeur, maar staat in de Nest Upnp aan? Of in de Connectbox ? Dat lijkt wel van belang te zijn. En mogelijk is het verstandig mimimaal de soundbar bedraad aan te sluiten.

 

Voor de volledigheid welk Heos model soundbar en speakers?

Wat ik nog vond is dat Heos nog al wat kinderziektes had, Sonos lijkt het vooral technisch  beter te doen, hoewel Heos blijkbaar mooier geluid heeft.

 

 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Pantoffeldiertj heeft je bezoek aan de BCC iets opgeleverd of heb je nog steeds hetzelfde probleem? We horen het graag! 🙂

Uitgelicht topic