1
Vraag
2
Reacties
Fonzie

Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Wifi - extra wifi-punt

Hallo,
Omdat ik niet in het hele huis en daarbuiten goede wifi ontvangst heb ,wil ik een router achter mijn connectbox hangen.Heb al het een en ander doorgelezen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Connectbox zit in de meterkast en het modem is een netgear R6250 die ik nog heb liggen maar niet aangesloten.
Fons

**Titel aangepast door moderator i.v.m. vindbaarheid**
46 Reacties 46
ChrisMeterik

Level 1
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Fonzie
Het eenvoudigste is denk ik http://www.speedtest.net/nl
Kijk ook of je verbinding hebt met 2.4GHz of 5 GHz
Wil je de snelheid meten van het thuisnetwerk dan zou je dit programma kunnen gebruiken https://totusoft.com/lanspeed Als je LAN Speed Test opent kun je een folder op een andere pc of NAS openen en grote van de data selecteren en de test uitvoeren.

Fonzie
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Hallo,
Heb de netgear toch weer een tijdje in gebruik als ap.Heb een utp kabel getrokken (cat.6) van de meterkast naar een wcd in de kamer.Werkt op zich goed,goede wifi vebinding waar dat nodig is(kamer).
Nu heb ik sinds gisteren de next.Heb die aangesloten aan de netgear met de utp kabel maar dan geeft de next aan dat de internetsnelheid traag is. Als ik de next rechtstreeks aansluit met utp kabel aan de wcd dan is de internetsnelheid hoog,aldus de next.
Mijn vraag is : Kan de netgear(r6250) niet zoveel doorgeven of is er iets anders aan de hand.
Fons
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Dan moet er iets mis zijn met de kabel wcd-Netgear. Of kabel Netgear-Next.
Misschien met een poort van de Netgear.
Dan krijg je dit soort tests: andere kabel wcd-Netgear. Andere poort proberen etc.
Als Next op wcd ok is, dan is het probleem zo te zien niet de wcd.
Fonzie
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Ok ,
Ga ik morgen testen.
Fons
Fonzie
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Heb verschillende kabels geprobeerd van wcd naar netgear en verschillende poorten, maar het resultaat is hetzelfde , de next blijft traag aangeven. Iemand nog suggesties?
Fons.
Fonzie
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
hanh Probleem opgelost.
Uto switch op de wcd aangesloten next en netfear aangesloten en het werkt
Fons
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Nou mooi. Zo kan het ook. Toch gek dat de Ethernetpoorten van de Netgear niet meer goed functioneren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic