1
Vraag
2
Reacties
Fonzie

Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes

Wifi - extra wifi-punt

Hallo,
Omdat ik niet in het hele huis en daarbuiten goede wifi ontvangst heb ,wil ik een router achter mijn connectbox hangen.Heb al het een en ander doorgelezen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Connectbox zit in de meterkast en het modem is een netgear R6250 die ik nog heb liggen maar niet aangesloten.
Fons

**Titel aangepast door moderator i.v.m. vindbaarheid**
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Zijn dit mogelijke oplossingen?

30 dagen gratis uitproberen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster

Bij beiden staat in de beschrijving op de individuele site: Tegen inkoopprijs en 30 dagen vrijblijvend testen

Ben je niet helemaal tevreden? Stuur de set binnen 30 dagen terug. Bel ons even op en dan sturen we je een retourdoos. Hiermee stuur je hem kosteloos terug.

Bekijk in context

46 Reacties 46
Marten1980

Level 1
  • 241Posts
  • 8Oplossingen
  • 13Likes
Hallo. Het makkelijkste is om.de router met een kabel aan te sluiten op het modem.

U logt in op uw router eb schakelt de dhcp erop uit en laat het moden alles regelen. Zo is uw router eigenlijk een accespoint geworden.

Het kan ook op een andere manier zodat u de routerfunctie van uw oude router kunt blijven gebruiken zie hier voor dit topic :
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/how-to-router-achter-modem-17853
redflag

Level 7
  • 189Posts
  • 9Oplossingen
  • 28Likes
Hallo,
Even een aanvulling zet de Connectbox in bridge mode.
Als u dit goed doet gaat er een groen lampje branden op de Connectbox.
Kunt u de Connectbox niet zelf in bridge mode zetten kan Ziggo dit voor u doen, even bellen.

Groeten en succes.
Marten1980

Level 1
  • 241Posts
  • 8Oplossingen
  • 13Likes
Aanvulling is op zich goed, maar de ts wil graag betere wifi bereik. Dus lijkt bridge mij niet goed aangezien je dan de wifi van de connectbox uitzet.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Zijn dit mogelijke oplossingen?

30 dagen gratis uitproberen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifibooster

Bij beiden staat in de beschrijving op de individuele site: Tegen inkoopprijs en 30 dagen vrijblijvend testen

Ben je niet helemaal tevreden? Stuur de set binnen 30 dagen terug. Bel ons even op en dan sturen we je een retourdoos. Hiermee stuur je hem kosteloos terug.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Marten1980 wrote:
Aanvulling is op zich goed, maar de ts wil graag betere wifi bereik. Dus lijkt bridge mij niet goed aangezien je dan de wifi van de connectbox uitzet.


Inderdaad. Ik lees de vraag ook zo. TS wilt zijn "oude" Wifi-router gebruiken als een Wifi Access point, aangesloten op het bestaande netwerk van het Ziggo-modem-router.

**EDIT**
Het Ziggo-access point (Wifibooster) waar Be rt naar verwijst is een relatief goedkope, en zeker eenvoudige oplossing.
Het "omtoveren" van de oude router zodat deze alleen als AP werkt, is een klusje voor de liefhebbers. Enig inlezen en enige inspanning is hiervoor vereist.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Als je de netgear R6250 achter je modem plaatst, kun je je netgear R6250 in bridge zetten en regelt je modem alle apparaten, zie pagina 95:
http://www.downloads.netgear.com/files/GDC/R6250/R6250_UM_13Apr2015.pdf
Helaas in het Engels.

Later toegevoegde informatie in dit bericht:
Je kunt nu van beide apparaten je Wifi gebruiken.
Zet wel van het modem en de router de Wifi kanalen vast op een ander kanaal, zodat ze elkaar niet storen.

Wil je alle SSID dezelfde naam geven kan dat, maar dan moet je apparaten dit wel aan kunnen, soms is verschillende namen beter voor een goede verbinding, maar dat is een kwestie van uitproberen Fonzie
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Fonzie. Goed dat je je vraag hier neerlegt. Wanneer je door de bomen het bos niet meer ziet, is het goed om hier meer duidelijkheid en hulp te vragen. Top!
Heb je genoeg aan de informatie en tips die hierboven zijn gegeven, of kunnen we nog iets voor je betekenen of ophelderen? We horen graag van je!
Fonzie
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Hallo
Ik ga de aangeleverde informatie uitproberen, mocht ik nog meer hulp nodig hebben dan horen jullie van mij.

Fons
Fonzie
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Kan ik deze ook aanvinken zodat het een acces point word?

Fons
Fonzie
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Be rtAls ik het doe zoals beschreven in jouw bericht ,het in bridge zetten van de netgear router zie ik alleen de kanalen van mijn Ziggo modem ,en niet meer van de netgear router.
Fons
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik ken de Netgear niet goed genoeg om je de juiste oplossing te geven, maar heb je de Wifi aanstaan in je Netgear of heb je dezelfde namen gegeven aan 2,4 en 5?
Fonzie
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Wifi staat aan en de namen verschillen van mijn Ziggo kanalen.
Totdat ik de router in bridge had gezet,zag ik die kanalen nog wel.
Fons
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Fonzie

Je liet een plaatje zien van de Netgear Genie. En vroeg:
"Kan ik deze ook aanvinken zodat het een acces point word?"

Het antwoord is: ja.
Dit is de manier om dat voor elkaar te krijgen.

Je kunt beter maar niks doen met Bridge Mode in je Netgear.
Zet dat dus maar uit.
Die is er voor koppeling van je Netgear aan een andere Router via Wifi.
Dat wil je toch helemaal niet? Ik raad je hoe dan ook aan de Netgear
bekabeld aan te sluiten op de Ziggo Modem/Router!
Wifi koppeling heeft nadelen (halvering max Wifi snelheid!) en kan complicaties geven, waar je liever niks mee te maken wilt hebben.

Het misverstand is hier dat bij sommige andere Routers de term 'Bridge Mode' wel wordt gebruikt voor de configuratie van de Router als Access Point. Je moet dus altijd in het manual bekijken wat 'Bridge Mode' betekent voor de Router die je hebt.
De verwarring wordt compleet wanneer je de Ziggo Modem/Router in 'Bridge Mode' laat zetten door Ziggo om een eigen Router te kunnen gaan gebruiken. Dat is weer iets heel anders.

Gr Han
Fonzie
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Hallo
Ik heb het advies van Be rtopgevolgd.
Vandaag de wifibooster binnen gekregen aangesloten en het werkt,waar ik eerst geen of weinig signaal had,heb ik het nu wel.
Iedereen bedankt voor het meedenken!!!

Fons
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Fonzie
Als ik het goed begrijp ben je je Netgear niet als Access point gaan gebruiken.

Je hebt een Wifi Booster aangeschaft.
Bert gaf inderdaad een tip om ook daar eens naar te kijken.
Maar je koos dat niet als Beste antwoord.

Bij het beste antwoord dat je gekozen hebt, lijkt het alsof het in Bridge Mode zetten van de Netgear je oplossing was. Dat kun je volgens mij nog veranderen.

Die Bridge Mode zou hebben moeten kunnen maar lukte je om onduidelijke redenen niet.
In Bridge Mode koppel je de Netgear via Wifi aan de ConnectBox.
Ik raadde je aan dat verder niet te proberen, maar de Netgear bekabeld aan te sluiten en er een Access Point van te maken.
Heb je dat nog geprobeerd? Mislukte dat ook?
Als de Netgear niet kapot is, zou dat je een prima Access Point moeten opleveren.
Kun je die Booster nog terugsturen of zonodig met twee Access Points de dekking van je Wifi regelen.

Gr Han
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Helaas kun je zelf je beste antwoord niet meer veranderen.
Maar dat kan een Ziggo moderator nog voor je doen.
Zij komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Be rt
Jammer dat dat niet makkelijk kan. Wist ik niet of vergat dit weer. Nou ja, zo'n ramp is het nou ook weer niet.
Vind het wel jammer dat TS vermoedelijk niet meer aan de slag ging met z'n Netgear.
Gr Han
ChrisMeterik

Level 1
  • 88Posts
  • 4Oplossingen
  • 7Likes
Fonzie
Zoals hanh aan geeft kun je de r6250 in access point mode zetten.
Je zou de r6250 eens in AP mode kunnen zetten en kijken welke het beste wifi signaal geeft.
De r6250 heeft denk ik meer opties. En kun je de kosten van de wifibooster besparen.
Fonzie
Topicstarter
Level 6
  • 89Posts
  • 2Oplossingen
  • 17Likes
Hallo
Ik had de r6250 als ap ingesteld maar zag alleen mijn ziggo wifi signaal.
In bridge mode hetzelfde verhaal en bij allebei werd het signaal niet sterker (weet niet of het de bedoeling is dat je er meer ziet)
hanhDe wifi booster kan terug binnen 30 dagen als dir niet bevalt.
Fons
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic