Vraag
Reacties
Oplossing
Maerko
Level 3

Wifi en internet valt uit

Beste community,

Helaas heb ik een langdurig, wisselend probleem met mijn internetverbinding. Soms gaat het weken redelijk, maar frequent is mijn Wifi niet stabiel en soms valt ook bedraad internet uit. Ik heb wat smart home producten, maar de verbinding is onvoldoende stabiel om dit goed te laten werken. Een voorbeeld: een chromecast verbindt soms, dan voor enkele seconden en is daarna weer "geen internet". Ook maak ik gebruik van een TP-link powerline extender. Deze lijkt zonder problemen te werken, maar soms is er gewoon geen internet.

Geen gekke meldingen op het router en de medewerker van ziggo klantenservice kon geen problemen detecteren.

Wat ik reeds heb geprobeerd:

- Oneindig aantal keer modem resetten. Dat helpt soms, maar meestal 20+ min wachten zonder effect.

- Dichter bij Wifi signaal (modem) gaan staan, dit helpt soms na een reset, niet altijd.

- Wifi pods installeren (geven geen foutmelding, maar geen oplossing, uitgebreid getest, verplaatst opnieuw geïnstalleerd). Ook als ik geen 'storing' heb, is signaal zwak.

- Smartwifi app gebruiken, alles opnieuw instellen.

- Powerline er tussenuithalen; geen effect op Wifi / pods

- Oude ziggo wifi versterker testen en weghalen

- Een oude POA splitter verwijderen

- De kabel van muur naar modem vervangen

- Smartproduct Hubjes (Hue bridge) verwijderen, geen effect.

Op dit moment heb ik dan weer wel Wifi op mijn laptop, niet op mijn telefoon en niet op mijn kantoor (via powerline versterker). Mijn thuiskantoor is op deze manier onbetrouwbaar en mijn smart-home nauwelijks bruikbaar (bijv google nest boxjes die niet verbinden). Ik was heel tevreden over ziggo, maar overweeg zeer sterk overstap naar DSL.

Via de klantenservice kon eerder geen oplossing gevonden worden. Een deel van jullie heeft eerder meegedacht (hier), maar het probleem is helaas onverminderd aanwezig.

Wie kan me helpen?

Alvast veel dank!

0 Kudos
Oplossing
21 Reacties 21
Meldingen
Aan Uit
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Fijn om te lezen dat het al zo veel beter gaat, @Maerko . Dit is na de aanpassingen die @tobiastheebe nog noemde in zijn laatste bericht? :-). 

Maerko
Level 3
Topicstarter

Het lijkt erop alsof de aanpassing van de firewall ervoor heeft gezorgd dat het internet niet meer uitvalt. En lijkt er ook op alsof de aanpassing van aparte naamgeving ervoor heeft gezorgd dat er minder connectieproblemen zijn, met dank aan @Verwijderd account en @tobiastheebe. Wel blijven mijn google nest smartphone boxen problemen houden met verbinden.

Vooralsnog heel blij mee; ik was aardig wanhopig aan het worden.