Beste community leden,
Om de week of zo valt het internet totaal uit. Geen wifi geen bedraad internet meer.
Het gaat om een nieuwe aansluiting (nieuwbouw) sinds juni 2021. We hebben geen splitter want geen coax.
AOP naar connectbox>kabel naar switch> 7x kabel naar patchpanel en vandaaruit met CAT6 verder door huis.
Heb mijn tweede switch gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag.
Nu een Zyxel GS1200. Als het internet plots weer uitvalt en ik de kabel naar de switch eruit trek, komt het internet weer terug. Andere kabels geprobeerd maar zonder resultaat. Alles opnieuw opgestart en gereset, maar ook dat helpt niet. Enige wat we nu weten is dat het na ongeveer een uur vanzelf weer terug kwam. Met thuis werken en studeren is dit zeer vervelend en hoop ik te achterhalen wat het probleem is.
Groeten,
René
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Paul Ik heb de kabel nooit ontvangen. Hoop dat het juiste adres is gebruikt?
@PomerioC14 Goed dat je even opnieuw aan de bel trekt! Wat vreemd dat je de kabel nooit ontvangen hebt. Zo te zien is de kabel wel verstuurd naar het adres in je Community profiel. Vermoedelijk is de kabel bij de post zoekgeraakt. Ik heb nu opnieuw een kabel (netwerkkabel 5 meter) opgestuurd. Binnen 2 a 3 dagen moet je deze ontvangen met de brievenpost.
@PomerioC14 We zijn heel erg benieuwd of het gelukt is om de nieuwe coaxkabel aan te sluiten. En nog belangrijker, wat zijn je bevindingen?
@Paul Het ging om een netwerkkabel i.p.v. coax, maar deze heb ik nog altijd niet ontvangen. Hoop dat hij niet naar ons oude adres werd gestuurd.
@PomerioC14 Kun je d.m.v. een privebericht het correct adres doorgeven? Dan ga ik voor je na of het naar het juiste adres verstuurd is.
@Paul ik heb een bericht gestuurd.
@PomerioC14 Hartelijk dank voor het doorgeven van de juiste gegevens! Er zijn 2 netwerkkabels (1 van 5 en 1 van 10 meter). Binnen 2 a 3 dagen moet je ze binnen hebben. Laat maar weten wat je bevindingen zijn met deze nieuwe netwerkkabels.
Bedankt Paul. Ik laat het weten als ze binnen zijn.
@PomerioC14 Top! We wachten het dan even af. Alvast een prettig weekend gewenst! 😉
@PomerioC14 Heb je de aansluitmaterialen inmiddels ontvangen? We zijn erg benieuwd naar jouw bevindingen.
@PomerioC14 Is het gelukt om de nieuwe aansluitmaterialen aan te sluiten en hiermee opnieuw de verbinding te testen? We zijn benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt.
Alles werkt nu naar behoren. Probleem heeft zicht niet meer voorgedaan. Het topic mag wel gesloten worden. Bedankt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.