1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
PomerioC14

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wifi en LAN vallen uit maar komen terug nadat ik de uitgaande netwerkkabel verwijder.

Beste community leden,

 

Om de week of zo valt het internet totaal uit. Geen wifi geen bedraad internet meer.

 

Het gaat om een nieuwe aansluiting (nieuwbouw) sinds juni 2021. We hebben geen splitter want geen coax.

AOP naar connectbox>kabel naar switch> 7x kabel naar patchpanel en vandaaruit met CAT6 verder door huis.

 

Heb mijn tweede switch gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag. 

Nu een Zyxel GS1200. Als het internet plots weer uitvalt en ik de kabel naar de switch eruit trek, komt het internet weer terug. Andere kabels geprobeerd maar zonder resultaat. Alles opnieuw opgestart en gereset, maar ook dat helpt niet. Enige wat we nu weten is dat het na ongeveer een uur vanzelf weer terug kwam. Met thuis werken en studeren is dit zeer vervelend en hoop ik te achterhalen wat het probleem is.

 

Groeten,

René

 

 

 

 

Oplossing
31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
PomerioC14
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Ik heb de kabel nooit ontvangen. Hoop dat het juiste adres is gebruikt? 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20505Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8036Likes

@PomerioC14 Goed dat je even opnieuw aan de bel trekt! Wat vreemd dat je de kabel nooit ontvangen hebt. Zo te zien is de kabel wel verstuurd naar het adres in je Community profiel. Vermoedelijk is de kabel bij de post zoekgeraakt. Ik heb nu opnieuw een kabel (netwerkkabel 5 meter) opgestuurd. Binnen 2 a 3 dagen moet je deze ontvangen  met de brievenpost. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20505Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8036Likes

@PomerioC14 We zijn heel erg benieuwd of het gelukt is om de nieuwe coaxkabel aan te sluiten. En nog belangrijker, wat zijn je bevindingen?

PomerioC14
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Paul Het ging om een netwerkkabel i.p.v. coax, maar deze heb ik nog altijd niet ontvangen. Hoop dat hij niet naar ons oude adres werd gestuurd. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20505Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8036Likes

@PomerioC14 Kun je d.m.v. een privebericht het correct adres doorgeven? Dan ga ik voor je na of het naar het juiste adres verstuurd is. 

PomerioC14
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Paul ik heb een bericht gestuurd.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20505Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8036Likes

@PomerioC14 Hartelijk dank voor het doorgeven van de juiste gegevens! Er zijn 2 netwerkkabels (1 van 5 en 1 van 10 meter). Binnen 2 a 3 dagen moet je ze binnen hebben. Laat maar weten wat je bevindingen zijn met deze nieuwe netwerkkabels.

PomerioC14
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt Paul. Ik laat het weten als ze binnen zijn.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20505Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8036Likes

@PomerioC14 Top! We wachten het dan even af. Alvast een prettig weekend gewenst! 😉

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20505Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8036Likes

@PomerioC14 Heb je de aansluitmaterialen inmiddels ontvangen? We zijn erg benieuwd naar jouw bevindingen. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20505Posts
  • 1398Oplossingen
  • 8036Likes

@PomerioC14 Is het gelukt om de nieuwe aansluitmaterialen aan te sluiten en hiermee opnieuw de verbinding te testen? We zijn benieuwd of alles inmiddels naar wens werkt. 

PomerioC14
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Alles werkt nu naar behoren. Probleem heeft zicht niet meer voorgedaan. Het topic mag wel gesloten worden. Bedankt.