Beste community leden,
Om de week of zo valt het internet totaal uit. Geen wifi geen bedraad internet meer.
Het gaat om een nieuwe aansluiting (nieuwbouw) sinds juni 2021. We hebben geen splitter want geen coax.
AOP naar connectbox>kabel naar switch> 7x kabel naar patchpanel en vandaaruit met CAT6 verder door huis.
Heb mijn tweede switch gekocht omdat ik dacht dat het daar aan lag.
Nu een Zyxel GS1200. Als het internet plots weer uitvalt en ik de kabel naar de switch eruit trek, komt het internet weer terug. Andere kabels geprobeerd maar zonder resultaat. Alles opnieuw opgestart en gereset, maar ook dat helpt niet. Enige wat we nu weten is dat het na ongeveer een uur vanzelf weer terug kwam. Met thuis werken en studeren is dit zeer vervelend en hoop ik te achterhalen wat het probleem is.
Groeten,
René
Opgelost! Ga naar oplossing.
Alles werkt nu naar behoren. Probleem heeft zicht niet meer voorgedaan. Het topic mag wel gesloten worden. Bedankt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is dit een soort studentenhuis?
Met een Grootzakelijk abonnement?
Dan wordt hulp lastig.
Neem contact op met je helpdesk.
Internet, telefonie & televisie voor grote bedrijven | Ziggo Grootzakelijk
Nee gewoon woonhuis met particulier abonnement.
Goedemorgen @PomerioC14 en welkom hier op onze Community,
Goed dat je hier aanklopt zodat we je kunnen helpen. Zou je een aantal foto's kunnen plaatsen om de huidige situatie te verduidelijken? Ook mag je, als het lukt, de up en downstreamwaarden delen zodat we met je mee kunnen kijken of hierin te ontdekken is wat er mis gaat.
Lijkt mij zo op het eerste gezicht een probleem in het thuisnetwerkgedeelte. Is de Connectbox het enige Wifi-access-point?
Heb je al -tijdens zo'n storingsmoment- geprobeerd of het effect heeft als je één voor één, één van de zever patch-kabels los haalt? Je kan misschien het probleemgebied verklein. Zijn de eventueel ander AP's wel allemaal in AP-mode, of heeft er één per ongeluk een DHCP-server actief.
Een andere manier van onderzoek zou zijn om -tijdens storing- en een device die geen verbinding meer heeft, te kijken welk intern IPv4-adres het dan hanteert.
Goedemiddag,
Hieronder foto's en downstreamwaarden.
Ik heb twee oude routers ingesteld als accespoint met een ip adres buiten de range van de connectbox.
Zodra ik bij een storing de verbinding verbreek met de switch komt het internet meteen terug. Nog niet geprobeerd met uitgaande kabels. Nu gaat het al weer paar dagen goed.
Taal EngelsTsjechischPoolsSloveensFransItaliaansDuitsTurksRoemeensHongaarsNederlands |
Home
Verbonden apparaten
Geavanceerde instellingen
Beheer
Status | Downstream | Upstream | Configuratie | Netwerk historie |
1 | 618000000 | 6 | 37 | 256qam | 3 |
2 | 602000000 | 7 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 610000000 | 7 | 37 | 256qam | 2 |
4 | 626000000 | 6 | 37 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 6 | 37 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 6 | 37 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 7 | 37 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 7 | 37 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 8 | 37 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 8 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 8 | 37 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 8 | 37 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 8 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 7 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 7 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 6 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 6 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 7 | 37 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 7 | 37 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 7 | 37 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 7 | 37 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 7 | 37 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | 7 | 37 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 6 | 36 | 256qam | 24 |
1 | Goed (Locked) | 37.356 | 11042772465 | 67 |
2 | Goed (Locked) | 37.356 | 11039647559 | 53 |
3 | Goed (Locked) | 37.356 | 11039648436 | 70 |
4 | Goed (Locked) | 37.636 | 11039640831 | 88 |
5 | Goed (Locked) | 37.356 | 11039648527 | 78 |
6 | Goed (Locked) | 37.636 | 11039639842 | 65 |
7 | Goed (Locked) | 37.636 | 11039648904 | 76 |
8 | Goed (Locked) | 37.636 | 11039643228 | 40 |
9 | Goed (Locked) | 37.356 | 11039649210 | 59 |
10 | Goed (Locked) | 37.356 | 11039650355 | 89 |
11 | Goed (Locked) | 37.636 | 11039651924 | 72 |
12 | Goed (Locked) | 37.636 | 11039641094 | 74 |
13 | Goed (Locked) | 37.356 | 11039652291 | 68 |
14 | Goed (Locked) | 37.636 | 11039642756 | 81 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 11039652592 | 91 |
16 | Goed (Locked) | 37.636 | 11039642400 | 74 |
17 | Goed (Locked) | 37.356 | 11039652950 | 64 |
18 | Goed (Locked) | 37.636 | 11039656161 | 54 |
19 | Goed (Locked) | 37.636 | 11039653625 | 81 |
20 | Goed (Locked) | 37.356 | 11039656494 | 94 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 11039656980 | 100 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 11039657511 | 68 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 11039653952 | 81 |
24 | Goed (Locked) | 36.610 | 11039658146 | 121 |
@PomerioC14 schreef:
...Ik heb twee oude routers ingesteld als accespoint met een ip adres buiten de range van de connectbox.
....
Op zich kan zo'n router-achter-AP-configuratie best werken, maar dan als je met eigen IP-adres bedoelt dat deze ook hun eigen DHCP-range kunnen uitdelen dan werken zij als router met een eigen afgescheiden subnetje. In zo'n geval geldt wel de voorwaarde dat deze "volwaardige" router met hun WAN-poort op het thuisnetwerk zijn aangesloten en niet met een LAN-poort.
Controleer eerst eens voor alle zekerheid of niet iemand (met afstoffen b.v.) een kabel los gehaald heeft en in verkeerd poortje terug gedaan.
De DHCP op routers staat uit.
@PomerioC14 schreef:De DHCP op routers staat uit.
Prima.
@PomerioC14 Er is zo te lezen al flink met je meegedacht n.a.v. jouw topic! Is het gelukt om het met de gegeven tips op te lossen?
Ik heb nog geen oplossing omdat ik bovenstaande tips pas kan testen op het moment dat we weer een uitval van het internet hebben. Tot nu toe gaat het gelukkig goed. Zonder iets gewijzigd te hebben overigens.
@PomerioC14 Fijn dat het nu allemaal weer goed werkt. Laten we anders afspreken dat je over een paar dagen opnieuw je bevindingen deelt.
@PomerioC14 Het is al een poosje stil binnen dit topic. We zijn erg benieuwd wat je bevindingen zijn m.b.t. de verbinding v.d. afgelopen dagen. Laat je het weten als je onze hulp nodig hebt?
@Paul. Bedankt voor je interesse. Toevallig hadden we het probleem afgelopen dinsdagavond. Ik heb toen 1 voor 1 de kabels uit de switch gehaald maar dit had geen invloed. Toen gaan kijken naar een switch die ik in de woonkamer gebruik voor alle aansluitingen van audio/video. Daar vond ik een ethernetkabel waar het lipje van was afgebroken. Deze zat dus niet goed vast in de switch. Nadat ik deze heb verwijderd heb ik geen probleem meer gehad met het vaste internet. Toeval of kan dat het probleem hebben veroorzaakt? Wel blijft de wifi onstabiel hij valt vaak even weg en komt dan weer terug.
@PomerioC14 Heel graag gedaan! 😉 Het kan best zijn dat je last hebt gehad van uitval doordat het klemmetje op de RJ45 connector van de LAN kabels is afgebroken. Hierdoor kan de kabel enigszins los komen te zitten in de netwerkpoort met storingsklachten als gevolg. Ik kan als je het wilt kosteloos een nieuwe netwerkkabel van 5 of 10 meter lang toesturen. Wat betreft de uitval op de wifi, raad ik aan eens een blik te werpen op deze pagina.
@PomerioC14 Hoe is het de afgelopen dagen gegaan met de verbinding? Heb je nog gekeken naar de tips in mijn laatste bericht? We horen het graag als wij je nog ergens mee kunnen helpen.
Tot nu toe gelukkig geen probleem gehad met uitval bekabeld netwerk. Wifi blijft onstabiel. Werk nu met twee routers als accespoints maar wellicht dat ik die in de toekomst vervang door een beter systeem.
Een kabel van 5 meter kan ik zeker wel gebruiken. Bedankt daarvoor.
@PomerioC14 Fijn dat het tot dusver goed werkt! Ik heb kosteloos een netwerkkabel (5 meter) opgestuurd. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je deze met de brievenpost in huis. Voor wat betreft de problemen met de wifi, raad ik aan nog eens te kijken naar de tips die ik eerder met je gedeeld hebt. Als het daarmee niet verbeterd, kan het helpen SmartWifiBoosters (TP Link Deco Mesh of SmartWifiPods) in te zetten.
Dankjewel voor het opsturen van de kabel!
@PomerioC14 Heel graag gedaan. 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.