1
Vraag
2
Reacties
NF

Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Wifi dekking verbeteren

Hallo,

 

Ik zou graag mijn Wifi dekking willen verbeteren.

Ik heb de Wifi boosters van Ziggo besteld, maar dat is helaas niet gelukt om te installeren, dus dat is geen optie.

Bleef een storing aangeven , contact gezocht met Ziggo, maar uiteindelijk terug gestuurd.

 

Ik heb een Technicolor 7200 modem.

Het abonnement wat ik heb geeft deze snelheden aan:

 

Download 75 Mbit/s

Upload 10 Mbit/s

 

Apparaten die ik gebruik met Wifi zijn de volgende:

 

2 tablets

2 telefoons

2 IP camera's buiten

 

Met name voor de camera's zou ik een beter signaal willen hebben.

 

Kan iemand mij adviseren wat te doen?

Op zoek naar andere wifi boosters of mijn abonnement snelheid verhogen?

 

Ik heb er zelf niet veel verstand van, dus alle tips zijn welkom!

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes NF

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@jansmarcel : Wifi staat uit.

De Deco's staan ingesteld als acces point.

En heb roaming ingeschakeld, dat was nog niet gebeurd. 🙄

 

Nou blijf mijn vraag nog, weet niet of jij dat weet, of ik mijn abonnement nog moet verhogen qua snelheid i.v.m. het streamen van mijn buiten camera's? Heb jij daar nog advies in?

 

Bedankt in ieder geval!

Bekijk in context

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@Marijn- : Ja, het gaat nu met de Deco's en mijn verhoogde internet abonnement een stuk beter!

Dus dat is zeker de moeite waard geweest!

 

Bekijk in context

46 Reacties 46
jansmarcel

Level 16
  • 1398Posts
  • 66Oplossingen
  • 685Likes

Hallo,

Je schrijft dat je wifi boosters had. Installeren is niet gelukt. Je wilt wel het wifi bereik vergroten. Je hebt het ook over verhogen van je internet snelheid.

Even een vraag... in je opsomming zie ik allemaal apparaten staan die internet gebruiken via wifi. Als je binnen laten we zeggen 5 meter van het modem bent. Hoe is dan de internet snelheid? Voldoet deze dan waar je hem voor gebruikt.  Zo ja. Dan zou ik in ieder geval niet de snelheid van je abonnement verhogen.
Misschien is het nog een optie het Technicolor modem om te laten wisselen voor een connectbox. De techniek die er in zit is nieuwer, bereik wellicht beter. Mocht het dan nog niet genoeg zijn dan zou je alsnog kunnen overwegen om met de wifiboosters aan de slag te gaan.
Ik neem even aan dat het bij de terug gestuurde ging om die van TP-Link? Deze zouden met een connectbox prima moeten werken eigenlijk.

Als ik het goed heb heeft @Pasi er een handleiding voor geschreven.

Gr. Marcel

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@jansmarcel: Bedankt voor je antwoord.

 

Snelheid blijft in dezelfde ruimte, maar met afstand van het modem , wel hetzelfde.

Ook dan zit ik nog altijd rond de 30 Mbit/s en niet de 75 volgens mijn abonnement.

Boven word het minder uiteraard.

 

Nieuwe modem zou misschien wel iets zijn.

En de handleiding van de TP Link ga ik voor de zekerheid bewaren.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het halen van de abonnementssnelheid geldt als je bekabeld meet.

Met zoveel apparaten via wifi is die 30 Mbps helemaal niet zo gek.

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@KBX458: Bedankt voor de info. Dat wist ik niet.

Ik heb er niet veel verstand van, dus blij om te horen dat de snelheid redelijk is dus.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @NF en een warm welkom op de Community! Wat jammer dat het niet is gelukt om de Deco's te installeren, als het gaat om het vergroten van het bereik zijn wifi boosters vaak de oplossing, maar het klinkt alsof deze niet aan de praat te krijgen waren 😞 Waar liep je tegenaan bij de installatie?

Als  ik zo je modem bekijk is dat inderdaad een wat verouderd model met niet alle functies van de nieuwe modellen, ook als het gaat om de wifi. Zal ik een nieuwe naar je toesturen? 🙂

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Hoi @Marijn- ,

 

Bedankt voor je reactie.

Bij de Deco's bleef zich een foutmelding voordoen in de app.

Zodoende heb ik ze maar terug gestuurd, want kwam er niet uit.

 

Ik heb  via het account van mijn man ( op zijn naam staat ons abonnement ) een topic geopend over het aanvragen van een nieuw modem.

Kan je hier iets mee?

 

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Nieuw-modem-aanvragen/m-p/822945#M78643 

 

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Nieuw modem is onderweg.

Of dit het probleem gaat verhelpen of verbeteren is dus nog even afwachten. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Als je ook met het nieuwe modem vragen hebt, dan kun je hier verder.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@NF Zo te lezen is inderdaad al een modem toegestuurd, hartstikke fijn! We laten inderdaad dit topic voor je open, mocht je nog problemen ervaren helpen we je hier er graag mee verder 🙂 

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Het modem installeren ging gelukkig heel makkelijk!

Of het ook iets gaat doen voor de wifi dekking weet ik nog niet.

 

Mocht iemand daar nog tips voor hebben hoor ik het graag.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@NF Fijn dat de installatie goed is verlopen, voor tips wat betreft de wifi dekking raad ik deze pagina aan! 🙂

jansmarcel

Level 16
  • 1398Posts
  • 66Oplossingen
  • 685Likes

Zou het misschien nu met de nieuwe modem een idee zijn om het nog een keer met de Deco's te proberen? Ik heb er zelf goede ervaringen mee. De handleiding is reeds gepost hier in dit topic.

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@jansmarcel : Ja dat zou kunnen, al ben ik wel een beetje sceptisch, omdat het de vorige keer niet lukte.

Ik ga er nog overnadenken, bedankt in ieder geval.

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Stel dat ik mijn internet abonnement wil veranderen, snelheid verhogen,  hoe gaat dat dan in zijn werk?

Moet ik dan zelf ook iets aanpassen aan het modem of zo? 🤔

jansmarcel

Level 16
  • 1398Posts
  • 66Oplossingen
  • 685Likes

Voor zo ver ik weet pas je het abonnement aan in Mijn Ziggo, Ziggo voert de verandering door en past de instellingen die daarvoor nodig zijn in de modem aan of waar nodig

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@NF Wat @jansmarcel zegt klopt helemaal! De veranderingen worden automatisch door ons doorgevoerd, je hoeft hier dus zelf niets voor aan te passen 🙂 

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Ok bedankt, weet ik dat ook weer!

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb andere Deco's besteld, dus dat wordt vanavond weer een poging wagen om te installeren.🤞

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic