1
Vraag
2
Reacties
NF

Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Wifi dekking verbeteren

Hallo,

 

Ik zou graag mijn Wifi dekking willen verbeteren.

Ik heb de Wifi boosters van Ziggo besteld, maar dat is helaas niet gelukt om te installeren, dus dat is geen optie.

Bleef een storing aangeven , contact gezocht met Ziggo, maar uiteindelijk terug gestuurd.

 

Ik heb een Technicolor 7200 modem.

Het abonnement wat ik heb geeft deze snelheden aan:

 

Download 75 Mbit/s

Upload 10 Mbit/s

 

Apparaten die ik gebruik met Wifi zijn de volgende:

 

2 tablets

2 telefoons

2 IP camera's buiten

 

Met name voor de camera's zou ik een beter signaal willen hebben.

 

Kan iemand mij adviseren wat te doen?

Op zoek naar andere wifi boosters of mijn abonnement snelheid verhogen?

 

Ik heb er zelf niet veel verstand van, dus alle tips zijn welkom!

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes NF

46 Reacties 46
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@NF Spannend! Hopelijk werken ze dit keer wat beter mee 😄 

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@Marijn- : Hoop het ook!

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

De Deco's zijn geinstalleerd! 😀

Alleen op mijn dab / internet radio pakt hij nog de oude wifi.

Kan dit kwaad, dat je 2 wifi netwerken hebt?

 

Zou het ook nog zinvol zijn om mijn internetsnelheid te verhogen? I.v.m. 2 IP camera's buiten.

Heb nu internet Start, de laagste snelheid zeg maar.

Quadral

Level 6
  • 77Posts
  • 8Oplossingen
  • 22Likes

Normaliter wordt de wifi van het modem uitgeschakeld bij het gebruik van het Deco systeem. Ik weet zeker dat @Marijn- de wifi antennes van jouw modem wel  even wilt uitschakelen. Ju kunt verder wel alvast de radio aansluiten op het nieuwe netwerk.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Top dat je de boosters al hebt en dat het installeren gelukt is. De wifi uitschakelen is inderdaad aan te raden.
Hoe je het eventueel zelf kunt doen, dat kun je hier lezen (ziggo handleiding waar je stap voor stap door heen wordt geleid):
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/uit#/
Dit komt uit de volgende handleiding van TP-Link zelf. Bij deze mocht er nog iets niet helemaal werken en je zou het opnieuw willen doen:
https://www.tp-link.com/nl/support/faq/2879/
(Ik heb ze zelf ook zo al bij een aantal kennissen geïnstalleerd)

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@jansmarcel : Vind het best nog ingewikkeld eigenlijk.

Wat is de reden eigenlijk dat de wifi op het modem uitgezet moet worden?

 

En moet de Deco in Acces Point gezet worden?

De app zelf raad als draadloze router aan.

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

In theorie hoeft de wifi niet uitgezet worden, maar dan ga je dus krijgen dat er 2 nagenoeg even sterke netwerken dicht bij elkaar zitten. Dit kan tot gevolg hebben dat er wellicht storingen op treden.
Met de Deco in Router mode plaats je eigenlijk een router achter een router. Je maakt als het ware een nieuw netwerk aan. Dit zou lastig kunnen worden als je bijvoorbeeld de COnnectbox als switch gebruikt en er apparaten als bijvoorbeeld een NAS op zitten. Het zou dan kunnen zijn dat deze vanaf het netwerk wat je met de Deco aangemaakt hebt niet te benaderen is.

Mocht je het niet aandurven de wifi uit te zetten (Zelf), misschien dat dan inderdaad een moderator het voor je kan doen, dacht alleen als de handleiding duidelijk isen je het aandurft zou je het zelf kunnen vandaar dat ik het postte.

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@jansmarcel: Jij hebt er aardig verstand geloof ik. 😉

Ik totaal niet, dus af en toe lastig te begrijpen. 

Ik ga er morgen weer even voor zitten en naar kijken. 

Wordt vervolgd! 

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@jansmarcel : Wifi staat uit.

De Deco's staan ingesteld als acces point.

En heb roaming ingeschakeld, dat was nog niet gebeurd. 🙄

 

Nou blijf mijn vraag nog, weet niet of jij dat weet, of ik mijn abonnement nog moet verhogen qua snelheid i.v.m. het streamen van mijn buiten camera's? Heb jij daar nog advies in?

 

Bedankt in ieder geval!

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Ik weet natuurlijk niet wat de data is die de camera's over het internet transporteren. Ik zou zelf eerst even kijken of overal de internet verbinding stabiel qua snelheid is en of de wifi  dekking voldoende is.
Wat ik in mijn kennissen kring vaak merk is dat ze zeggen dat het internet niet snel is. Maar regelmatig als ik dan ga kijken of zelfs alleen maar doorvragen, dan kom je er achter dat ze aan de rand van het wifi bereik zit en vervolgens is de snelheid van de verbinding daar dan ook naar.
Vandaar dat ik dus zei om eerst te kijken of de dekking goed is en vervolgens de snelheid die je haalt op het internet. Daarna kijken of het beeld van de camera's vloeiend te bekijken zijn. Is dit het geval dan is de kans erg groot dat het snelheid voldoende is. Is het niet vloeiend dan zou je kunnen proberen de snelheid te verhogen en of dit verbetering brengt.

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@jansmarcel : Bedankt voor deze informatie, daar kan ik wel wat mee.

 

En super bedankt voor al je hulp en advies, kon ik goed gebruiken!

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@Marijn- : Als ik mijn ( internet ) abonnement wil wijzigen, hoe snel word deze wijziging dan doorgevoerd? 

 

Ik heb nu een Start pakket en wil met alleen internet naar Complete. Qua prijsverschil ga ik dan ruim € 10,00 omhoog per maand, waarom is dat zoveel duurder?

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Iemand anders van Ziggo die misschien antwoord heeft op mijn laatste vragen?

 

" Als ik mijn ( internet ) abonnement wil wijzigen, hoe snel word deze wijziging dan doorgevoerd? 

 

Ik heb nu een Start pakket en wil met alleen internet naar Complete. Qua prijsverschil ga ik dan ruim € 10,00 omhoog per maand, waarom is dat zoveel duurder? "

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @NF, fijn dat je de deco's in access point hebt gezet! Dan kunnen het modem en de deco's elkaar niet meer in de weg zitten. 

Mocht je toch de snelheid willen verhogen wordt dit doorgevoerd op elk moment wat je wil. Dat kan heel snel 🙂 

Internet Complete heeft vier keer de downloadsnelheid van Internet Start, daarom is er een redelijk prijsverschil. Gelukkig maken we het pakket niet vier keer duurder 😉 

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@Marijn- :Bedankt weer!

 

Als ik mijn abonnement aanpas is dat dan voor een jaar of per maand opzegbaar?

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@NF Dat is maandelijks aan te passen 🙂 

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Ok, dan weet ik genoeg @Marijn- ! 😀👍

 

Klopt het dat mijn  Deco's eruit liggen als mijn abonnement wordt aangepast?

Dat is net gebeurd namelijk.

Modem is denk door jullie opnieuw opgestart/gereset.

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@Marijn- : 

Klopt het dat mijn  Deco's eruit liggen als mijn abonnement wordt aangepast?

Dat heb ik een uur geleden gedaan.

Modem is denk door jullie opnieuw opgestart/gereset.

Nu worden mijn Deco's niet meer gezien. 

Opnieuw installeren zeker? 😒

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@NF Het modem is waarschijnlijk opnieuw opgestart om de juiste data op te halen van het nieuwe pakket, maar hierdoor zouden de Deco's niet helemaal opnieuw opgestart hoeven te worden 😞

Je kan proberen de hoofddeco die aan het modem zit uit het modem te halen en ook van de stroom af, en hem dan weer in te schakelen. Dan zouden ze het hopelijk weer moeten gaan doen! 

NF
Topicstarter
Level 5
  • 67Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

@Marijn- : Nou hij blijft zeggen verbonden zonder internet.

Wifi op het modem heb ik uitgeschakeld toen ik  Deco's installeerde, dat heeft er toch niks mee te maken?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic