Het lukt mij niet de Reolink deurbel D340W via WiFi aan te sluiten op het ZIGGO-modem.
Wellicht vereist die niet standaard-modeminstellingen maar daar geeft de leverancier niets over aan.
Na wat zoeken kwam ik suggesties tegen om:
1. de firewall uit te schakelen
2. voor de 2.4 Ghz en de 5 Ghz verschillende namen te definiëren
3. kanaal-optimalisatie uit te schakelen
Maar niks brengt me verder.
Het gaat fout in de installatieprocedure van de deurbel nadat ik met de telefoon de sticker van de deurbel heb gescand en op dat moment een stem zou moeten horen met gesproken tekst. Ik krijg echter niets te horen en de deurbel connect ook niet met de Wifi.
Ik heb de resetknop van de Reolink deurbel al meermaals geprobeerd maar het maakt allemaal geen verschil.
Wat er fout gaat weet ik niet maar wat wel opvalt is dat de ledrand rond de belknop niet knippert (zoals ik in het voorbeeld op de app zie) maar continue wit brandt.
Wie dit herkent en de oplossing weet krijgt een bijzonder plekje in mijn hart 😉
Alvast bedankt!
Henk
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vanochtend stond ik op het punt om de deurbel te retourneren. Toen toch nog even aangesloten op 12 volt i.p.v. 24 volt. En de led-ring begon zowaar te knipperen in plaats van continue aan... Toen ook de reset wél met succes uit kunnen voeren (signaal volgt nu wel waaruit blijkt dat reset is gelukt).
Vervolgens de bijgeleverde adapter maar eens aangesloten i.p.v. aansluiting op bestaande trafo en ook toen bleef de Reolink werken. Vervolgens de procedure af kunnen ronden al kreeg ik geen melding wat eigenlijk zou moeten. Dus die stap maar onjuist beantwoord alsof ik de stem had gehoord.
MAAR HET GOEDE NIEUWS IS DUS DAT DE REOLING-DEURBEL NU WEL WERKT !
Kortom daarmee komt een eind aan dit topic.
Rest mij iedereen te danken die hier tijd en energie aan heeft besteed.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hier nog een sterk gereduceerd filmpje..
Marco ik ben hoop dat het gaat lukken.
Ik heb in ieder geval de gegevens aangevuld
Ja klopt, led brandt meteen en continue
Dan ben ik bang dat ik geen plekje in je hart krijg @HvH1961. 😞
Ik ben even flink aan het Googlen geweest, en het enige wat ik kan vinden is dat het een optie is om de led altijd wit te laten branden. Maar dit is een optie nadat de bel is geïnstalleerd. Misschien haken hier nog andere community leden aan met ervaring. Mijn advies is om contact op te nemen met de fabrikant.
Ai, da's erg jammer Marco...
Ik ben benieuwd of er iemand anders is die mij op weg kan helpen
als de bel ook na een reset niet wit knippert lijkt het wel of de bel defect is
Vanochtend stond ik op het punt om de deurbel te retourneren. Toen toch nog even aangesloten op 12 volt i.p.v. 24 volt. En de led-ring begon zowaar te knipperen in plaats van continue aan... Toen ook de reset wél met succes uit kunnen voeren (signaal volgt nu wel waaruit blijkt dat reset is gelukt).
Vervolgens de bijgeleverde adapter maar eens aangesloten i.p.v. aansluiting op bestaande trafo en ook toen bleef de Reolink werken. Vervolgens de procedure af kunnen ronden al kreeg ik geen melding wat eigenlijk zou moeten. Dus die stap maar onjuist beantwoord alsof ik de stem had gehoord.
MAAR HET GOEDE NIEUWS IS DUS DAT DE REOLING-DEURBEL NU WEL WERKT !
Kortom daarmee komt een eind aan dit topic.
Rest mij iedereen te danken die hier tijd en energie aan heeft besteed.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.