1
Vraag
2
Reacties
SL1210

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifi check: Nergens goed bereik

Beste, 

 

Ik heb de WiFi check gedaan. Nergens in huis (behalve bij de WiFi router binnen een bereik van 20cm) WiFi op mijn laptop. Dit betreft een HP laptop. Op de telefoons die hier huizen doet de WiFi het wel.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. 

Ik hoop dat mijn WiFi het binnenkort gaat doen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5742Posts
  • 596Oplossingen
  • 3356Likes

Hi @SL1210

Wat rot om te lezen dat je wifiverbinding je in de steek heeft gelaten. Ik zie dat je intussen contact hebt gehad met de klantenservice en het na een reset van je modem weer goed gaat. Hoe is het afgelopen dagen geweest? Als we via deze weg nog kunnen helpen, laat het dan gerust weten 🙂 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15966Posts
  • 3000Oplossingen
  • 7345Likes

Probeer die laptop eens ergens anders, netwerkkaart defect?

 

RoWi.

Level 20
  • 18363Posts
  • 763Oplossingen
  • 6287Likes

Hebt u een Windows laptop, dan kan u met het DOS/CMD commando ‘Netsh WLAN show interface’ controleren, wat de snelheid is van de wifi verbinding is. 

 

Het uitvoeren van bovenstaande kan ook zaken ophelderen, het lijkt te duiden op een slechte wifi antenne, heeft de HP een netwerk aansluiting, komt er dan wel de correcte snelheid binnen? 

SL1210
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De hotspot van mijn mobiel pakt ie wel..

SL1210
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry ik ben niet zo héél handig hierin. Waar kan ik dit vinden? 😊

RoWi.

Level 20
  • 18363Posts
  • 763Oplossingen
  • 6287Likes

Dat is een code of opdracht die we zelf moeten invoeren.

Er zijn meerdere manieren om in de opdrachtprompt te komen. Vanuit taakbeheer bijvoorbeeld, of via het contextmenu (rechtermuisknop op een bestand en Openen in opdrachtprompt) of door op Start / Uitvoeren te drukken (of toets Windows-toets+R) en in het venstertje dat verschijnt cmd in te voeren gevolgd door Enter.

SL1210
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan krijg ik het volgende te zien:

B10AA550-4CAA-476D-B6D6-AD2FB12338AE.jpeg

RoWi.

Level 20
  • 18363Posts
  • 763Oplossingen
  • 6287Likes

Ok, daar deze tekst invoeren ‘Netsh WLAN show interface’ en op enter tikken.

Het gaat om deze getallen.

Screenshot_20210408-213527_Chrome.jpg

 

Ter herhaling, kan er een netwerkkabel worden aangesloten aan de HP?

SL1210
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er kan geen netwerkkabel in mijn laptop :(.. 

vervolgens krijg ik dit in beeld 

RoWi.

Level 20
  • 18363Posts
  • 763Oplossingen
  • 6287Likes

Op basis van de laatste afbeelding lijkt het erop dat er geen wifi verbinding is.

SL1210
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hmm oké.. Dan hoop ik dat ze vanuit Ziggo wat voor me kunnen betekenen. 
U in ieder geval hartelijk dank voor het meekijken en de moeite! 😊

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75708Posts
  • 5169Oplossingen
  • 22207Likes

Mogelijke oplossingen:

 

De 2,4 en 5 GHz een andere naam geven en met de best werkzame van de 2 verbinding contact maken en de andere vergeten.

 

En met Wifi Analyzer uit de app stores kijken of jezelf of de buren niet op hetzelfde wifikanaal zitten, zo ja, zet dan een rustiger kanaal vast in het modem.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5742Posts
  • 596Oplossingen
  • 3356Likes

Hi @SL1210

Wat rot om te lezen dat je wifiverbinding je in de steek heeft gelaten. Ik zie dat je intussen contact hebt gehad met de klantenservice en het na een reset van je modem weer goed gaat. Hoe is het afgelopen dagen geweest? Als we via deze weg nog kunnen helpen, laat het dan gerust weten 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic