Beste,
Ik heb de WiFi check gedaan. Nergens in huis (behalve bij de WiFi router binnen een bereik van 20cm) WiFi op mijn laptop. Dit betreft een HP laptop. Op de telefoons die hier huizen doet de WiFi het wel.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik hoop dat mijn WiFi het binnenkort gaat doen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @SL1210!
Wat rot om te lezen dat je wifiverbinding je in de steek heeft gelaten. Ik zie dat je intussen contact hebt gehad met de klantenservice en het na een reset van je modem weer goed gaat. Hoe is het afgelopen dagen geweest? Als we via deze weg nog kunnen helpen, laat het dan gerust weten 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Probeer die laptop eens ergens anders, netwerkkaart defect?
Hebt u een Windows laptop, dan kan u met het DOS/CMD commando ‘Netsh WLAN show interface’ controleren, wat de snelheid is van de wifi verbinding is.
Het uitvoeren van bovenstaande kan ook zaken ophelderen, het lijkt te duiden op een slechte wifi antenne, heeft de HP een netwerk aansluiting, komt er dan wel de correcte snelheid binnen?
De hotspot van mijn mobiel pakt ie wel..
Sorry ik ben niet zo héél handig hierin. Waar kan ik dit vinden? 😊
Dat is een code of opdracht die we zelf moeten invoeren.
Er zijn meerdere manieren om in de opdrachtprompt te komen. Vanuit taakbeheer bijvoorbeeld, of via het contextmenu (rechtermuisknop op een bestand en Openen in opdrachtprompt) of door op Start / Uitvoeren te drukken (of toets Windows-toets+R) en in het venstertje dat verschijnt cmd in te voeren gevolgd door Enter.
Dan krijg ik het volgende te zien:
Ok, daar deze tekst invoeren ‘Netsh WLAN show interface’ en op enter tikken.
Het gaat om deze getallen.
Ter herhaling, kan er een netwerkkabel worden aangesloten aan de HP?
Er kan geen netwerkkabel in mijn laptop :(..
vervolgens krijg ik dit in beeld
Op basis van de laatste afbeelding lijkt het erop dat er geen wifi verbinding is.
Hmm oké.. Dan hoop ik dat ze vanuit Ziggo wat voor me kunnen betekenen.
U in ieder geval hartelijk dank voor het meekijken en de moeite! 😊
Mogelijke oplossingen:
De 2,4 en 5 GHz een andere naam geven en met de best werkzame van de 2 verbinding contact maken en de andere vergeten.
En met Wifi Analyzer uit de app stores kijken of jezelf of de buren niet op hetzelfde wifikanaal zitten, zo ja, zet dan een rustiger kanaal vast in het modem.
Hi @SL1210!
Wat rot om te lezen dat je wifiverbinding je in de steek heeft gelaten. Ik zie dat je intussen contact hebt gehad met de klantenservice en het na een reset van je modem weer goed gaat. Hoe is het afgelopen dagen geweest? Als we via deze weg nog kunnen helpen, laat het dan gerust weten 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.