Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
SL1210
Level 2

Wifi check: Nergens goed bereik

Beste, 

 

Ik heb de WiFi check gedaan. Nergens in huis (behalve bij de WiFi router binnen een bereik van 20cm) WiFi op mijn laptop. Dit betreft een HP laptop. Op de telefoons die hier huizen doet de WiFi het wel.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. 

Ik hoop dat mijn WiFi het binnenkort gaat doen.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hi @SL1210

Wat rot om te lezen dat je wifiverbinding je in de steek heeft gelaten. Ik zie dat je intussen contact hebt gehad met de klantenservice en het na een reset van je modem weer goed gaat. Hoe is het afgelopen dagen geweest? Als we via deze weg nog kunnen helpen, laat het dan gerust weten 🙂 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Probeer die laptop eens ergens anders, netwerkkaart defect?

 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Hebt u een Windows laptop, dan kan u met het DOS/CMD commando ‘Netsh WLAN show interface’ controleren, wat de snelheid is van de wifi verbinding is. 

 

Het uitvoeren van bovenstaande kan ook zaken ophelderen, het lijkt te duiden op een slechte wifi antenne, heeft de HP een netwerk aansluiting, komt er dan wel de correcte snelheid binnen? 

0 Kudos
SL1210
Level 2
Topicstarter

De hotspot van mijn mobiel pakt ie wel..

0 Kudos
SL1210
Level 2
Topicstarter

Sorry ik ben niet zo héél handig hierin. Waar kan ik dit vinden? 😊

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dat is een code of opdracht die we zelf moeten invoeren.

Er zijn meerdere manieren om in de opdrachtprompt te komen. Vanuit taakbeheer bijvoorbeeld, of via het contextmenu (rechtermuisknop op een bestand en Openen in opdrachtprompt) of door op Start / Uitvoeren te drukken (of toets Windows-toets+R) en in het venstertje dat verschijnt cmd in te voeren gevolgd door Enter.

0 Kudos
SL1210
Level 2
Topicstarter

Dan krijg ik het volgende te zien:

B10AA550-4CAA-476D-B6D6-AD2FB12338AE.jpeg

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Ok, daar deze tekst invoeren ‘Netsh WLAN show interface’ en op enter tikken.

Het gaat om deze getallen.

Screenshot_20210408-213527_Chrome.jpg

 

Ter herhaling, kan er een netwerkkabel worden aangesloten aan de HP?

0 Kudos
SL1210
Level 2
Topicstarter

Er kan geen netwerkkabel in mijn laptop :(.. 

vervolgens krijg ik dit in beeld 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Op basis van de laatste afbeelding lijkt het erop dat er geen wifi verbinding is.

0 Kudos
SL1210
Level 2
Topicstarter

Hmm oké.. Dan hoop ik dat ze vanuit Ziggo wat voor me kunnen betekenen. 
U in ieder geval hartelijk dank voor het meekijken en de moeite! 😊

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijke oplossingen:

 

De 2,4 en 5 GHz een andere naam geven en met de best werkzame van de 2 verbinding contact maken en de andere vergeten.

 

En met Wifi Analyzer uit de app stores kijken of jezelf of de buren niet op hetzelfde wifikanaal zitten, zo ja, zet dan een rustiger kanaal vast in het modem.

0 Kudos
Mariska
Community Developer
Community Developer

Hi @SL1210

Wat rot om te lezen dat je wifiverbinding je in de steek heeft gelaten. Ik zie dat je intussen contact hebt gehad met de klantenservice en het na een reset van je modem weer goed gaat. Hoe is het afgelopen dagen geweest? Als we via deze weg nog kunnen helpen, laat het dan gerust weten 🙂 

0 Kudos
Ga naar reactie