1
Vraag
2
Reageer en help mee
Crafter

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi booster icm vaste pc op zolder

Hoi, 

Ik zit met het volgende vraagstuk (vraag het voor mijn ouders). 

Ziggo aansluiting zit beneden en wil graag bedraad en wifi internet op zolder. Kan geen kabel trekken omdat de aansluiting in de uitbouw zit en de kruipruimte niet te bereiken is, daarnaast willen ze geen draden door de woonkamer, dus het zal via het lichtnet moeten. 

Ik neig naar de WiFi booster via het stopcontact (die kastjes die je rechtstreeks aansluit niet de Deco M4). Mijn idee was een goed wifi bereik in het hele huis (inclusief 1x uitbreiding) en boven weer een utp kabel van het stopcontact naar de pc of via een switch. 

Wat raden jullie aan? Is dit een optie of moet ik aan iets anders denken? Nogmaals, mijn idee is echt bedraad met een FTP kabel, maar die optie zien ze niet zitten en einde discussie. Er zit nu een Netgear stopcontact verbinding tussen maar met de speedtest krijg ik 0Mbits en download is onwijs traag.

Alvast bedankt.

15 Reacties 15
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

wifi booster via stopcontact is niet aanbevolen het maar de vraag welke snelheid je haalt en het is minder stabiel dan een utp kabel

ik raad je aan Deco M4 met de eerste Deco

beneden bekabeld op de connectbox de tweede draadloos op de boven verdieping de 3de op zolder draadloos wel alle 3 in acces point mode

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Loopt er niet stiekem nog een loze leiding van de uitbouw naar de meterkast? En van meterkast naar zolder. Of een telefoonaansluiting die niet meer gebruikt wordt? Dan kun je daar ethernetkabel doorheen trekken. Wifi of via stopcontact blijven lapmiddelen vergeleken met bedraad internet. 

Crafter
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wlmpie wrote:

Loopt er niet stiekem nog een loze leiding van de uitbouw naar de meterkast? En van meterkast naar zolder. Of een telefoonaansluiting die niet meer gebruikt wordt? Dan kun je daar ethernetkabel doorheen trekken. Wifi of via stopcontact blijven lapmiddelen vergeleken met bedraad internet. 

Helaas niet. Althans, volgens mij hadden we alle opties bekeken. De televisie kabel is (hoe vreemd het mag klinken) ingemetseld in de muur en niet goed over na gedacht om daar ooit nog eens iets mee te moeten. Mijn eerste idee was die coax kabel te vervangen door een coax en FTP. Stel dat die kabel breekt of oud en bros wordt dan hebben ze sowieso een uitdaging... helaas zit er geen beweging in richting de uitbouw.

Ook de PTT loopt wel naar de zolder maar vrees dat die gekke bochten maakt voordat ie daar is. Het is een huis uit 1978 en durf niet te zeggen of er een loze leiding is vanaf de meterkast naar de zolder of op z'n minst naar de eerste verdieping. Ik heb zelf wel een kabel naar de zolder getrokken maar in je eigen huis doe je dat net even iets makkelijker dan bij je ouders die het simpelweg niet zien zitten om in de gestucte plafonds te boren en een kabel langs een plint of wand weg te werken...

mike rosauer

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

van die wifi booster via het stop contackt ook wel eens powerline genoemd is de reinste rommel .ben nog geen merk tegen gekomen die het hier goed deed

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Crafter, welkom op de Community! 

Goed dat je ons hebt gevonden voor advies. Ik zie dat er al flink wat tips zijn gegeven. Heb je al een idee wat je gaat doen? 

Crafter
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog geen idee verder uitgewerkt. De stekker blokken zijn ook geen optie meer als ik het zo lees. Wellicht zijn de Deco M4 set een optie @Gianna Ziggo , is dat een optie om die met een nieuw jaarcontract gratis te krijgen? Ze gaan toch niet van aanbieder wisselen.

Dat lost ook meteen het wifi probleem op in de rest van het huis en de zolder…

 

Iedereen bedankt voor het meedenken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Crafter wrote:

Nog geen idee verder uitgewerkt. De stekker blokken zijn ook geen optie meer als ik het zo lees. Wellicht zijn de Deco M4 set een optie @Gianna Ziggo , is dat een optie om die met een nieuw jaarcontract gratis te krijgen? Ze gaan toch niet van aanbieder wisselen.

Dat lost ook meteen het wifi probleem op in de rest van het huis en de zolder…

 

Iedereen bedankt voor het meedenken.

helaas niet mogelijk de Deco m4 gratig actie is alleen geldig voor nieuwe internet abonnees

https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/dam/ziggo/voorwaarden/20201005_Actievoorwaarden_Internet_en_TV_...

wel kun je een set huren voor €2,50 per maand

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/tp-link-deco-lenen

mike rosauer

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

je abo opzeggen en dan aanmelden op de naam van je vrouw 🙂

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
mike rosauer wrote:

je abo opzeggen en dan aanmelden op de naam van je vrouw 🙂

zelfde adres dus denk niet dat het mogelijk is

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Crafter,

De Smart Wifibooster (TP Link Deco M4 ) is alleen gratis voor nieuwe (internet) klanten van Ziggo zoals @anoniemforum ook aangeeft. Dit staat ook in de actievoorwaarden. Je kan als vaste klant van Ziggo de TP Link Deco M4 wel met €50,- korting aanschaffen.
Normaliter kost dit apparaat € 149,95 en voor Ziggo klanten slechts € 99,95. Je kan ook besluiten om het apparaat in bruikleen te huren voor maar € 2,50 per maand (maandelijks opzegbaar).  Het opzeggen en opnieuw aanvragen van het abonnement zal er zoals @anoniemforum 
aangeeft niet voor zorgen dat je ineens wel voor de gratis Wifiboosters in aanmerking komt.

Laat het maar weten als je hierover nog vragen hebt. We helpen je hier graag. 
Groeten,

Paul 

mike rosauer

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

@Paul Ziggo  2 kennisen van me hebben dat zo wel gedaan . ziggo is niet zo wakker als het daar om gaat . daarbij als je vrouw of partner een andere naam heeft omdat je niet getrouwd bent . is het niet eens na te gaan voor ze 🙂

 

deco NM4 set werkt overgins super fijn. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
mike rosauer wrote:

@Paul Ziggo  2 kennisen van me hebben dat zo wel gedaan . ziggo is niet zo wakker als het daar om gaat . daarbij als je vrouw of partner een andere naam heeft omdat je niet getrouwd bent . is het niet eens na te gaan voor ze 🙂

 

deco NM4 set werkt overgins super fijn. 

andere achternaam dan zou het idd kunnen anders zou iemand die net verhuist is niet in aanmerking komen voor de actie van de Decu om dat de vorige bewoner al een abonnement had op dat adres 

maar als jullie beide de zelfde achternaam hebben dan is het een andere verhaal

 

mike rosauer

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

daarom er zijn best wat optie's omdat te doen 🙂

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
mike rosauer wrote:

daarom er zijn best wat optie's omdat te doen 🙂

 

maar het is denk niet de bedoeling om dat zo te doen

@Gianna Ziggo  @Paul Ziggo  volgens mijn is dat ook iets wat jullie niet kunnen voorkomen

mike rosauer

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
anoniemforum wrote:
mike rosauer wrote:

daarom er zijn best wat optie's omdat te doen 🙂

 

maar het is denk niet de bedoeling om dat zo te doen

@Gianna Ziggo  @Paul Ziggo  volgens mijn is dat ook iets wat jullie niet kunnen voorkomen

 

das een andere discussie maar moeten ze maar meer voor vaste klanten doen !! dan halen ze dit soort trukjes niet uit .ik zou het zelfde gedaan hebben !! 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic