Lenneke89
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi booster en CV-ketel

Sinds april 2021 hebben wij wifi-boosters geïnstalleerd op meerdere plekken in huis. De wifi is hierdoor verbeterd. Onze CV-ketel is verbonden met een smart-thermostaat en dus verbonden met wifi. Sinds de wifi boosters geïnstalleerd zijn, raakt de CV-ketel regelmatig even de verbinding kwijt met internet, waardoor de ketel aanslaat en volop gaat branden. De monteur van de CV-ketel heeft hiernaar gekeken en concludeert dat dit te maken heeft met onstabiele wifi. De klantenservice van Ziggo kan mij niet verder helpen en verwijst mij naar deze community. Heeft iemand de gouden tip?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Expert
Expert
  • 3901Reacties
  • 221Oplossingen
  • 1437Likes

Hallo,


betreft het de Deco M4 wifi booster? Zo ja, probeert u dan het onderstaande eens:

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

Bekijk in context

2 Reacties 2
Pasi
Expert
Expert
  • 3901Reacties
  • 221Oplossingen
  • 1437Likes

Hallo,


betreft het de Deco M4 wifi booster? Zo ja, probeert u dan het onderstaande eens:

Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk

Bekijk in context

Lenneke89
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel! De eerste optie die je noemt, lijkt de oplossing te zijn!

Uitgelicht topic