Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
L00
Level 1

Wifi booster boost 2,4ghz in plaats van 5ghz

Goedemorgen allen,

Vanochtend intalleerde een monteur onze nieuwe modem. We maken ook gebruik van een zwarte wifi booster van Ziggo.

Vanwege een smarthome apparaat schakel ik de instelling 'kanaal optimalisatie' uit, omdat ik daarmee kan forceren dat de 2,4ghz een andere SSID heeft. Het smarthome apparaat maak alleen verbinding met dat wifinetwerk.

Nu lijkt het erop dat de wifi booster, verbonden via LAN-kabel met de modem, het 2,4ghz signaal versterkt in plaats van het 5ghz signaal. Online kon ik niet vinden hoe ik hier verandering in breng. Heeft iemand tips?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij gebruik van de SmartWifi pods worden geen gescheiden SSID's voor 2,4 + 5 GHz ondersteund en moet kanaaloptimalisatie ingeschakeld blijven. Verder zenden ze op zowel 2,4 als 5 GHz uit.

Voor jouw gewenste situatie zou de SmartWifi pod buiten gebruik gesteld moeten worden.

Bekijk in context

0 Kudos
3 Reacties 3
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bij gebruik van de SmartWifi pods worden geen gescheiden SSID's voor 2,4 + 5 GHz ondersteund en moet kanaaloptimalisatie ingeschakeld blijven. Verder zenden ze op zowel 2,4 als 5 GHz uit.

Voor jouw gewenste situatie zou de SmartWifi pod buiten gebruik gesteld moeten worden.

0 Kudos
L00
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor het antwoord. Is er in dat geval een optie om het smarthome apparaat te verbinden ondanks dat kanaaloptimalisatie ingeschakeld staat?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Uiteraard kun je dat proberen. Niet alle 'slimme' apparatuur vereist gescheiden SSID's, het is goed mogelijk dat jouw apparaat ook met een gecombineerde SSID kan verbinden.

0 Kudos