Hallo,
Ik heb een Nest deurbel (2,4 Ghz) + Nest Hub 2 (2,4 en 5 Ghz). Ik heb deze aangesloten op de Connectbox Giga. Wifi banden zijn gecombineerd omdat ik gebruik maak van de pods.
Probleem is dat als er aangebeld wordt dat de Nest deurbel dit regelmatig niet weet door te sturen naar de Nest Hub. Ik ben er achter gekomen dat dit komt omdat de Nest Hub op 5 Ghz zit en de bel op 2,4 Ghz.
Is er een manier om de Nest Hub te forceren om 2,4 Ghz te gebruiken? De wifi banden splitsen lijkt mij geen optie ivm het mesh netwerk. Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het gaat om de nieuwe batterij versie.
Alle instellingen staan al zoals vermeld met uitzondering van de IPv6 opties, die heb ik niet.
@puppie schreef:
@Davehet probleem doet zich vaker voor van niet gescheiden wifi banden.
En upnp open zetten om te proberen zou dat kunnen maar dat zou ik zelf nooit doen.
Met UPnP even open zetten, zo kan je alles importeren de Apps en als alles in modem staat kan je hem dicht doen, heb ik ook gedaan met mij modem en daarna afgesloten.
Als je dit eens probeert: Misschien werkt dit. Anders zou maandag @Rob L even moeten kijken, misschien modem switch.
Krijg je bij de eerste keer aan bellen, wel een melding op je telefoon van de Nest app, of geeft die ook pas bij de tweede keer aan bellen een melding? Ik lees inderdaad wel dat er meer mensen zijn met eenzelfde probleem, ik kwam gister ook een bericht tegen dat ze het hadden opgelost door de bel bedraad aan te sluiten (in plaats van via de accu), maar kan dat bericht nu even niet zo snel terugvinden.
Meldingen op de telefoon werken goed. Bedraad is niet echt een optie.
Ja, ivm behouden Mesh denk ik dat je aan een videobel moet denken met 5Ghz wifi ondersteuning..denk ik heb geen tijd me erin te verdiepen maar is een eerste ingeving!
@MrSenna Schreef: Meldingen op de telefoon werken goed.
Hum dat is dan wel vreemd, want de meeste telefoons zitten tegenwoordig ook wel op 5Ghz, ik neem aan die van jou ook? En daar komt de melding dus wel goed binnen, dus zal het niet een netwerk of deurbel probleem zijn, maar eerder iets met de Hub die de eerste melding niet laat zien. Ik heb al even gezocht in de Hub instellingen, maar kan daar niet echt wat in vinden, alleen de niet storen maar dan geeft hij helemaal geen meldingen tussen een bepaalde tijd. Ik zou dus even niet weten wat dit nog kan zijn, misschien toch eens contact opnemen met Google-support, misschien weten die wat er aan de hand kan zijn...
Hey @MrSenna
Wat een lastig probleem, want technisch gezien zou het dus gewoon moeten werken. Ik heb de Nest Hub even een handmatige duw gegeven naar 2.4GHz en hier blijft het de komende uur nog even op zitten. Hopelijk lees je dit op tijd en kun je het voor die tijd nog even testen.
Heb het een half uur kunnen testen. Het werkte maar wellicht dat een half uur te kort was.
Inmiddels is de verbinding nog steeds erg onbetrouwbaar. Ene keer komt de melding wel direct door, andere keer niet. Heb de pod van de zolder tijdelijk in de hal bij de voordeur geplaatst om te kijken of dat voor een stabielere verbinding zorgt.
Met de pod in de hal werd de verbinding werd alleen maar slechter. Ik ga de deurbel maar terugsturen en een ander merk proberen.
Begrijpelijke @MrSenna, maar naar dat je niet op de deurbel aan kunt qua betrouwbaarheid. Hopelijk werkt een ander merk beter!
Laat later gerust je ervaring weten van die andere deurbel 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.