Vraag
Reacties
MrSenna
Level 3

Wifi band forceren Nest

Hallo, 

 

Ik heb een Nest deurbel (2,4 Ghz) + Nest Hub 2 (2,4 en 5 Ghz). Ik heb deze aangesloten op de Connectbox Giga. Wifi banden zijn gecombineerd omdat ik gebruik maak van de pods.

 

Probleem is dat als er aangebeld wordt dat de Nest deurbel dit regelmatig niet weet door te sturen naar de Nest Hub. Ik ben er achter gekomen dat dit komt omdat de Nest Hub op 5 Ghz zit en de bel op 2,4 Ghz.

 

Is er een manier om de Nest Hub te forceren om 2,4 Ghz te gebruiken? De wifi banden splitsen lijkt mij geen optie ivm het mesh netwerk. Iemand tips hoe ik dit kan oplossen?

0 Kudos
31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
MrSenna
Level 3
Topicstarter

Het gaat om de nieuwe batterij versie. 

0 Kudos
MrSenna
Level 3
Topicstarter

Alle instellingen staan al zoals vermeld met uitzondering van de IPv6 opties, die heb ik niet. 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@puppie  schreef:

@Davehet probleem doet zich vaker voor van niet gescheiden wifi banden.


En upnp open zetten om te proberen zou dat kunnen maar dat zou ik zelf nooit doen.


Met UPnP even open zetten, zo kan je alles importeren de Apps en als alles in modem staat kan je hem dicht doen, heb ik ook gedaan met mij modem en daarna afgesloten.

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Als je dit eens probeert: Misschien werkt dit. Anders zou maandag @Rob L  even moeten kijken, misschien modem switch.

 

Zo stel je je speaker of scherm in op het nieuwe wifi-netwerk:
  1. Open de Google Home-app .
  2. Tik linksboven op Toevoegen Apparaat instellen Nieuw apparaat stel nieuwe apparaten in je huis in.
  3. Volg de stappen in de app.
 
0 Kudos
DON PAPA
Level 17

Krijg je bij de eerste keer aan bellen, wel een melding op je telefoon van de Nest app, of geeft die ook pas bij de tweede keer aan bellen een melding? Ik lees inderdaad wel dat er meer mensen zijn met eenzelfde probleem, ik kwam gister ook een bericht tegen dat ze het hadden opgelost door de bel bedraad aan te sluiten (in plaats van via de accu), maar kan dat bericht nu even niet zo snel terugvinden. 

MrSenna
Level 3
Topicstarter

Meldingen op de telefoon werken goed. Bedraad is niet echt een optie. 

0 Kudos
vasty
Level 6

Ja, ivm behouden Mesh denk ik dat je aan een videobel moet denken met 5Ghz wifi ondersteuning..denk ik heb geen tijd me erin te verdiepen maar is een eerste ingeving!

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@MrSenna Schreef: Meldingen op de telefoon werken goed. 

 

Hum dat is dan wel vreemd, want de meeste telefoons zitten tegenwoordig ook wel op 5Ghz, ik neem aan die van jou ook? En daar komt de melding dus wel goed binnen, dus zal het niet een netwerk of deurbel probleem zijn, maar eerder iets met de Hub die de eerste melding niet laat zien. Ik heb al even gezocht in de Hub instellingen, maar kan daar niet echt wat in vinden, alleen de niet storen maar dan geeft hij helemaal geen meldingen tussen een bepaalde tijd. Ik zou dus even niet weten wat dit nog kan zijn, misschien toch eens contact opnemen met Google-support, misschien weten die wat er aan de hand kan zijn...

0 Kudos
Rob L
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hey @MrSenna

 

Wat een lastig probleem, want technisch gezien zou het dus gewoon moeten werken. Ik heb de Nest Hub even een handmatige duw gegeven naar 2.4GHz en hier blijft het de komende uur nog even op zitten. Hopelijk lees je dit op tijd en kun je het voor die tijd nog even testen.

0 Kudos
MrSenna
Level 3
Topicstarter

Heb het een half uur kunnen testen. Het werkte maar wellicht dat een half uur te kort was.

 

Inmiddels is de verbinding nog steeds erg onbetrouwbaar. Ene keer komt de melding wel direct door, andere keer niet. Heb de pod van de zolder tijdelijk in de hal bij de voordeur geplaatst om te kijken of dat voor een stabielere verbinding zorgt.

0 Kudos
MrSenna
Level 3
Topicstarter

Met de pod in de hal werd de verbinding werd alleen maar slechter. Ik ga de deurbel maar terugsturen en een ander merk proberen. 

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Begrijpelijke @MrSenna, maar naar dat je niet op de deurbel aan kunt qua betrouwbaarheid. Hopelijk werkt een ander merk beter! 

Laat later gerust je ervaring weten van die andere deurbel 🙂 

0 Kudos