1
Vraag
2
Reacties
TvKreij

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wifi TP link booster erg slecht

Ik heb in huis de extra WiFi boosters van TP Link deco M4. In de woonkamer staat één kastje, op de slaapkamer één en op zolder komt binnenkort de derde als we daar klaar zijn met verbouwen.

 

De verbindingssnelheid op de slaapkamer, in dezelfde ruimte als de tweede Deco, is echt enorm laag. Met verschillende speedtests geeft hij een snelheid van ongeveer 3-5 mb per seconde. Zie foto. Het streamen van een video op de chromecast is ook niet tot nauwelijks mogelijk.

 

Wie O wie kan me er bij helpen? 

Alvast bedankt! 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is met het verbouwen ook meteen aan netwerk aansluitingen gedacht?

Is er veel (gewapend) beton aanwezig met daarop laminaat met een aluminium tussen laag?

Is de eerste de main deco bekabeld verbonden met de Connectbox, is er een mogelijkheid de tweede ook te bekabelen, zie vraag 1.

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.

Bekijk in context

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@TvKreij  schreef:

Met een hoop gedoe de tweede deco aan de kabel gekregen. Hierdoor zijn dus alle deco's met de kabel verbonden. Toch nog helaas maar een snelheid van 5 mb/s ongeveer. Is er een instelling die ik ergens mis? Ik heb de bedrade deco opnieuw verbonden. 



Beter dan bedraad aansluiten ( mits de juiste type netwerkkabel ) kan niet. Hebt u de Deco stations onderling rechtstreeks verbonden ( één netwerklijn ) of staan ze parallel? Staat de Deco de set in AccessPoint of router mode?

Aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan. Vooral na veranderingen, is het soms nodig om vanaf nul te beginnen:

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer de aansluitingen van de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master )
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk, in AccessPoint mode.
-Zet het volgende station aan en voeg deze toe tot het Deco netwerk
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd


Had u dit al gelezen : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community ?

 

Bekijk in context

TvKreij
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

We hebben denk ik net naast elkaar getypt. Toen ik de deco in AP mode zette werkt alles perfect. Het is nu ruim 300mbp/s echt top! Bedankt! 

Bekijk in context

10 Reacties 10
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is met het verbouwen ook meteen aan netwerk aansluitingen gedacht?

Is er veel (gewapend) beton aanwezig met daarop laminaat met een aluminium tussen laag?

Is de eerste de main deco bekabeld verbonden met de Connectbox, is er een mogelijkheid de tweede ook te bekabelen, zie vraag 1.

TvKreij
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je snelle reactie!

Er is op de slaapkamer geen internet aansluiting. Dus nee, kan het niet verbinden met het modem.

De main deco is wel verbonden met een kabel.

En de twee deco's maken wel samen contact, dus niet te veel ruis zou je zeggen toch? De vloer is van PVC en voor zover ik weet is er geen gewapend beton. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een halvering van de contractuele snelheid is onbedraad te verwachten. Hier lijkt toch sprake van een flinke demping. 

 

Als de unit op zolder niet kan worden bedraad zie ik het somber in, het kan een instelling zijn dan is het op te lossen.

Hoe is de signaal sterkte zonder de Deco unit boven? In diverse wifi scan apps is de dBm te zien alles boven de 60 is mogelijk de oorzaak.

 

Hier een voorbeeld.

Screenshot_20220102-113217~2.png

TvKreij
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik dacht dat het voordeel van deze kastjes was dat je niet overal draad hoefde te leggen, dat het ook draadloos kon. Ik vind het ook erg slecht dat het de ene deco de andere zo moeilijk kan vinden, we wonen maar in een klein rijtjeshuis. Dan zou 'ie het toch moeten halen van de woonkamer naar de slaapkamer, zou ik zeggen. Ik zal eens even kijken naar zo'n wifi scan app. Verder nog ideeën? Of gewoon direct contact zoeken met Ziggo?

 

In ieder geval bedankt voor je hulp! 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In een 'klein' rijtjeshuis met houten vloeren zou zelfs de Connectbox genoeg kunnen zijn, misschien niet tot op zolder  wel de boven gelegen etage al is het maar gedeeltelijk.

 

Elke vorm van obstakel telt mee ik durf niet te zeggen hoeveel pvc dempt, daamee bedoel je zeil van pvc?

 

Het voordeel is inderdaad dat een draad niet hoeft, echter die tweede unit heeft met dezelfde demping en overige omstandigheden te maken waar een tablet bijvoorbeeld ook mee te maken heeft.

Om goed contact te maken is een sterk genoeg signaal nodig anders helpt het niet.

TvKreij
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Met een hoop gedoe de tweede deco aan de kabel gekregen. Hierdoor zijn dus alle deco's met de kabel verbonden. In de app de deco op AP mode gezet en nu werkt het perfect! Enorm bedankt voor jullie hulp! 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@TvKreij  schreef:

Met een hoop gedoe de tweede deco aan de kabel gekregen. Hierdoor zijn dus alle deco's met de kabel verbonden. Toch nog helaas maar een snelheid van 5 mb/s ongeveer. Is er een instelling die ik ergens mis? Ik heb de bedrade deco opnieuw verbonden. 



Beter dan bedraad aansluiten ( mits de juiste type netwerkkabel ) kan niet. Hebt u de Deco stations onderling rechtstreeks verbonden ( één netwerklijn ) of staan ze parallel? Staat de Deco de set in AccessPoint of router mode?

Aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan. Vooral na veranderingen, is het soms nodig om vanaf nul te beginnen:

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer de aansluitingen van de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master )
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk, in AccessPoint mode.
-Zet het volgende station aan en voeg deze toe tot het Deco netwerk
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd


Had u dit al gelezen : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community ?

 

TvKreij
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

We hebben denk ik net naast elkaar getypt. Toen ik de deco in AP mode zette werkt alles perfect. Het is nu ruim 300mbp/s echt top! Bedankt! 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@TvKreij  schreef:

...Toen ik de deco in AP mode zette werkt alles perfect. Het is nu ruim 300mbp/s echt top! Bedankt! 


Kijk .... dat lezen we graag !!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic