1
Vraag
2
Reacties
Stef

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wifi Repeater koppelen

Ik wil mijn RangeXTD koppelen aan het Ziggo modem, maar het lijkt er op dat alles werkt behalve dat de Repeater het Wifi signaal doorkrijgt. Ik heb het geprobeerd met de WPS knop. Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om de RangeXTD juist te koppelen aan het Ziggo modem? De WPS knop lijkt niet te werken. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @stef, welkom op de Ziggo Community en goed dat je hier wat tips en advies zoekt. De kennis en kunde is er zeker weten.

Ik ben even benieuwd of je via je modem zelf wél je wifi-netwerken kunt vinden. Of is het een oudere variant, zonder router-functie? 

Om zeker te weten dat we niets overslaan bij het koppelen van een router hebben we dit stappenplan voor je. T/m welke stap gaat het goed?

Bekijk in context

Stef
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Alles nogmaals gedaan, kabel nu in port 1 gedaan en het werkt. Iedereen bedankt voor de hulp!

Bekijk in context

10 Reacties 10
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heeft die iets van een app waarmee je de wifi booster kan koppelen

https://www.google.nl/amp/s/manuals.plus/nl/sterke-stroming/rangextd-wifi-range-extender-handleiding...

Stef
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Handleiding gevolgd, maar helaas geen success. Het lijkt er op dat het Ziggo modem en de RangeXTD niet willen " pairen"  . WPS knop en kabeletje geprobeerd, maar helaas. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 Vergeet wps login direct op het apparaat zelf volg 4.2a of 4.3b uit de handleiding die @anoniemforum heeft gepost. Of is dat wat je met 'en kabeltje geprobeerd' bedoeld?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @stef! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Heb je de tips van @anoniemforum en @RoWi. opgevolgd en lukt het aan de hand van die stappen om je repeater te koppelen met het modem? We horen graag! 🙂

Stef
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, het werkt nog steeds niet, ik ga vanavond het nogmaals proberen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welke foutmelding krijg je als je eerst de laptop koppel aan de RangeXTD en dan via de browser op de laptop de configuratie uitvoer

Stef
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helaas geen foutmelding of iets, maar als ik het nieuwe wifi netwerk selecteer heb ik geen internet. Het lijkt erop dat de RangeXTD en het Ziggo modem elkaar niet zien.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @stef, welkom op de Ziggo Community en goed dat je hier wat tips en advies zoekt. De kennis en kunde is er zeker weten.

Ik ben even benieuwd of je via je modem zelf wél je wifi-netwerken kunt vinden. Of is het een oudere variant, zonder router-functie? 

Om zeker te weten dat we niets overslaan bij het koppelen van een router hebben we dit stappenplan voor je. T/m welke stap gaat het goed?

Stef
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Alles nogmaals gedaan, kabel nu in port 1 gedaan en het werkt. Iedereen bedankt voor de hulp!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Heel fijn om te horen @stef! Bedankt voor je terugkoppeling hier. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic