Hallo,
Wie kan mij helpen om mij internet boven 1e verdieping stabiel te houden, in vele gevallen valt mij internet gewoon weg of slechte verbinding..2 wifi pods die ik van Ziggo heb. Regelmatig kijk ik ook via speedtest naar mijn snelheid en die varieert van 10mbps naar 38mbps en daar tussen ( verbinding valt ook weleens weg)
Tijdens gamen kijk ik naar ping en schommelt heen en weer
1e wifi pod gelijk op de 1e verdieping in de kamer (boven de modem in huis) ..2e wifi pod in de andere hoek op de 1e verdieping ongeveer 8 meter vandaan. 2e wifipod heb ik rechtstreek met kabel op de computer aangesloten.. Vind het een vervelende situatie en kom er niet uit
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"1e wifi pod gelijk op de 1e verdieping in de kamer (boven de modem in huis) ..2e wifi pod in de andere hoek op de 1e verdieping ongeveer 8 meter vandaan."
Uit wat voor materiaal bestaat het plafond?
Hout of beton met betonijzer of zilverfolie onder het laminaat?
Zitten er nog muren tussen de 1e en 2e pod?
Van welk materiaal zijn die muren?
Betonnen vloer vermoed ik, geen zilverfolie onder het laminaat.. Er zittten geen muren tussen de 1e & 2e pod.
Op mijn telefoon zie ik volle strepen verbinding met de Wifi.
@kerozine dan gaat het door de vloer vrijwel zeker al fout, wifi gaat bijna niet door beton met betonijzer.
Kan de 1e pod met een netwerkkabel aan het modem aangesloten worden?
Zo nee, kun je eens proberen om de 1e pod in het trapgat te plaatsen, als dit mogelijk is?
Dan zou ik dit snelheid niet moeten halen toch?
Nee in dit geval kan ik hem niet aansluiten via kabel maar moet misschien wat gaten boren om toch een kabel ergens vandaan zien te halen
@kerozine Dat is laag op de 1e pod, hier pakt een smartphone al 250+ op een wifi verbonden pod.
Op een bekabelde pod haal ik met de laptop via wifi al 650+
Naar de 2e pod is het dan nog een stuk verder en minder, zoals je weergaf "van 10mbps naar 38mbps en daar tussen ( verbinding valt ook weleens weg) "
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.