1
Vraag
2
Reacties
Catoid

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi Pods instellen op eigen router verbonden met nieuwe ziggo modem

Beste Ziggo (et al)

 

Ik lees tegenstrijdige berichten op dit forum over instellen van Wifi Pods op eigen router. (soms dat het kan, maar hoe? soms dat het niet kan en TP Link Deco's nodig zijn?)
Daarom toch maar zelf gepost. 

 

Situatie:

- Nieuwe Ziggo modem (vorige week ontvangen) aangesloten op kabel.

- Wifi staat uit want modem zit in kelder bij kabel. 

- Via ethernet kabel op LAN poort naar router in woonkamer -> dat is ons WiFi accesspoint.

- Dat werkt allemaal.

 

Vraag:

- Kan ik de twee SmartWifi Pods gebruiken om het Wifi bereik van deze eigen router te verbeteren

- Zo ja: HOE? Via de smartwifi app? HOE ?

- Zo nee: dan de SmartWifi Pods omruilen voor TP links?

 

Dank

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
lennart_dh

Level 5
  • 71Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes

De zeshoekige wifipods zijn alleen te gebruiken met het wifimodem van Ziggo en niet in combinatie met een andere router.

Bekijk in context

4 Reacties 4
lennart_dh

Level 5
  • 71Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes

De zeshoekige wifipods zijn alleen te gebruiken met het wifimodem van Ziggo en niet in combinatie met een andere router.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ook de SmartWifi optimalisatie moet aanstaan in Draadloos op je modem en de wifi moet aanstaan op het modem om de pods te kunnen laten werken.

Catoid
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank u. 
Volgens de Vodafone/Ziggo technicus aan de lijn kon het zeker wel, via die app. Dat lukte mij niet. Hetgeen strookt met dit antwoord.

Catoid
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Ook de SmartWifi optimalisatie moet aanstaan in Draadloos op je modem en de wifi moet aanstaan op het modem om de pods te kunnen laten werken.


Dat lijkt een zijdelings antwoord dat dit dus niet gaat werken op een eigen router van een ander merk.
Dank u. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic