Slayer

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wifi Pod werkt niet na vastzetten Wifi kanaal

Goedenavond,

 

Wifi werkt bij mij het beste als ik het Wifi kanaal vastzet op kanaal 11.

Echter zodra ik het kanaal vastzet werkt mijn Wifi Pod niet meer en blijft deze knipperen. 

De Smart app geeft aan dat de Pod niet wordt gevonden.

Zodra ik het netwerk via de Smart app optimaliseer en het kanaal niet meer vaststaat werkt de Pod weer.

 

Werkt de Pod alleen bij automatische kanaalselectie of kan dit ook via een vast kanaal?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Slayer
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag een nieuw modem (Sagemcom) geinstalleerd. Het signaal is (tot nu toe) weer stabiel.

Bekijk in context

16 Reacties 16
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Dat weet alleen @Bert 

 

Wss moet alles op auto.

Ik blijf het vage dingen vinden.

De beste kanalen voor 2.4 zijn sowieso 1, 6 en 11.

Al het andere moet je eigenlijk niet gebruiken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

SmartWifi (kanaaloptimalisatie) dient inderdaad ingeschakeld te blijven bij gebruik van de SmartWifi pods.

Slayer
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ai, dat is jammer. 

Dat is dan waarschijnlijk ook het geval met de tp-link deco's?

hullemah

Level 9
  • 278Posts
  • 5Oplossingen
  • 55Likes

@tobiastheebe @Bert heb nu de pods ook.

Begrijp ik het goed dat de pods iedere nacht de beste kanalen opsnort?Heb ze even als testopstelling staan maar het valt mij niet tegen tot nu toe,heb hier ook een asuszenwifi ax staan maar tot nu toe betere ontvangst met de pods.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De Deco's van TP-Link zijn geen onderdeel van het meshnetwerk van het SmartWifi modem en functioneren dus onafhankelijk, echter kunnen radio-instellingen als kanaal, kanaalbreedte en PHY-modus hierop niet handmatig ingesteld worden.

Slayer
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mijn Wifi signaal doet erg vreemd als ik deze op automatisch zet, via Wifi analyzer is mijn signaal soms een tijdje niet zichtbaar. In de woonkamer leidt dit niet tot problemen, maar boven tijdens het thuis werken wel. Ik werk via een extern bureaublad en zodra het signaal wegvalt of wisselt, ben ik de verbinding met het externe bureaublad kwijt. Vandaag heb ik probleemloos thuis kunnen werken, op het vastgezette kanaal 11, zonder POD. Echter moet ik mijn laptop dan op de overloop plaatsen om een goed signaal te houden. Ik wil het Wifi signaal nu versterken voor de bovenverdieping, maar via het vastgezette kanaal 11.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Wifi is leuk, maar een kabel is beter.

Ik zou naar wat anders kijken dan die Pods of Deco's

Slayer
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Kabels zou inderdaad het beste zijn, maar wordt een lastig verhaal.

Misschien dat een Wifi repeater de oplossing is ipv een POD.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Van repeater ga je wss ook  niet gelukkig worden.

Niet toevallig een coaxkabel naar boven die je kan vervangen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Slayer Een wifi repeater geeft gegarandeerd minder snelheid en stabiliteit dan de pod, want een repeater herhaalt het signaal heen en terug en dan halveert je signaalsnelheid al en de wifi komt niet verder dan van welk ander welk apparaat dan ook.

 

Wat als je een pod erbij huurt, dan kun je proberen om een betere verbinding te krijgen naar boven en werkt het niet, zeg je hem weer op.

Ik vermoed nu dat de afstand tussen modem en pod te groot is, signaal horizontaal en naar beneden gaat prima met wifi, maar omhoog is een lastigere.

Slayer
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Bert dank voor je reactie. Ik had inderdaad gelezen dat de snelheid een stuk minder wordt via een repeater. Dat is dus geen goede optie. Ik ga het via een tweede POD proberen.

Slayer
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Bert de POD die ik heb, heb ik om te testen vlak naast het modem geplaatst en het signaal op automatisch gezet. Het signaal schommelt meteen weer alle kanten op, pieken en dalen en soms weer helemaal weg. Met een tweede POD zal ik hetzelfde probleem houden.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Wellicht een Pod die van de leg is. Vervangen??

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Slayer goed dat je het komt vragen. Je wil natuurlijk optimaal gebruik maken van je wifipods.

Als je via de app de instellingen en suggesties bekijkt en leest, hoe ziet het er dan uit? Daar worden vaak direct al verbeterpunten aangegeven. Heb je dat al getest?

Slayer
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag een nieuw modem (Sagemcom) geinstalleerd. Het signaal is (tot nu toe) weer stabiel.

Uitgelicht topic