1
Vraag
2
Reacties
Grant837

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wifi Pod valt weg

Hi,
Ik heb een wifi pod in een tuinhuis. Helaas gebruikten de bouwers isolatie met metaalfolie, dus bijna geen wifi zal de ruimte bereiken. Ik probeerde de pod in een stopcontact, maar hoewel het aangesloten was, was de bandbreedte nooit erg goed.
Twee dagen geleden heb ik hem verplaatst naar een stopcontact op de deur, waar geen folie zit, en de verbinding was geweldig! Maar de volgende dag maakte de pod geen verbinding meer met het netwerk (ook al zei de ziggo-app dat de verbinding goed was), of als dat wel het geval was, zou de verbinding regelmatig wegvallen. Ik gebruikte Wifi man om de slechte verbinding te verifiëren.
Uiteindelijk, na een paar herstarts, zou ik een OK-bandbreedte krijgen. Nu, vandaag, opnieuw, is het niet verbindend.
Mijn vraag is, wat kan ik verder doen om het probleem te diagnosticeren en op te lossen.
Bedankt
Grant

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Grant837 Hoe ver is de wifi pod verwijderd van een andere wifi pod of het modem, met hoeveel muren ertussen?

 

Ik vermoed dat er mogelijk nog een wifi pod tussen moet om de verbinding in stand te houden, als dat al mogelijk is of toch maar een UTP kabel leggen naar het tuinhuis b.v. U/UTP Cat 6 kabel voor buitengebruik - U/UTP Cat 6 kabel voor buitengebruik, Extra: Geschikt voor bu...

 

Als de wifi pod het nu niet haalt, dan zal de TP-Link Deco het ook niet halen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Je kan kijken naar aanleiding van het Modem wat u bezit om bijvoorbeeld Wifi Pods te nemen met de Smart wifi App, ben je niet zo Technisch kan je altijd nog de Smart Wifi Deco's nemen  deze plug je in op je modem, dan zet je wifi gegevens over naar de Deco's en het modem wifi uit en de Deco's doen de rest. Zo kan je de wifi in huis zoals de Smart Wifi Pods verbreden door je woning, en je kan ze huren.

 

Wifiboosters van Ziggo

 

 

TP-Link Deco M4  Kan je huren voor € 2,50 per maand

TP-Link Deco M4  kan je voor € 99,95 kopen scheelt € 50,-  euro korting    

TP-Link Deco X20 Wifi 6 Smart Wifibooster  Kan je voor € 99,95 kopen

 

Smart Wifi Pod  Lenen voor € 1,25 p/m max 9 pods

Smart Wifi Pod  Kopen voor 1 voor € 59,-

2 voor € 99,- meest gekozen

 

 

Grant837
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo
Als je mijn bericht herleest, zul je zien dat ik de wifi-pod al heb, en die is geactiveerd, maar de verbinding blijft wegvallen. Wanneer het is aangesloten, is de bandbreedte met een snelheidstest tussen 5 en 17 mps, maar dan vaak mislukt voordat deze is voltooid vanwege het verlies van de verbinding.

 

Mijn vraag is, wat kan ik verder doen om het probleem te diagnosticeren en op te lossen.

 

Grant837
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik zoek nog help.

 

Gistern middag wekt de verbinding in het tuinhuis prima, maar vanmorgen weer niks....

 

Bedankt

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Grant837 Hoe ver is de wifi pod verwijderd van een andere wifi pod of het modem, met hoeveel muren ertussen?

 

Ik vermoed dat er mogelijk nog een wifi pod tussen moet om de verbinding in stand te houden, als dat al mogelijk is of toch maar een UTP kabel leggen naar het tuinhuis b.v. U/UTP Cat 6 kabel voor buitengebruik - U/UTP Cat 6 kabel voor buitengebruik, Extra: Geschikt voor bu...

 

Als de wifi pod het nu niet haalt, dan zal de TP-Link Deco het ook niet halen.

Grant837
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt @Bert

 

Inderdaad, de afstand is ver (10 meter), met 2 bakstenen muren, en de tuinhuismuur, met de isolatie met folie erop, dus het signaal is zwak. De deur heeft geen folie binnen, en dus ik probeer het op de deur, or in-line met de deur aen modem to positioneren

 

Mijn belangrijkste punt was dat het soms goed werkt, meestal vanaf de late ochtend, maar tegen de volgende ochtend toont het meestal het knipperende licht dat het probeert te verbinden.  Zelfs als het verbinding maakt, heeft het weinig of geen bandbreedte ... tot later op de dag.

 

Ik vond dit vreemd, en dacht dat er een aantal tools waren, etc die ik koud gebruik om te controleren en te loggen, etc. om erachter te komen waarom dit gebeurt.

 

Vanmorgen heb ik de pod verplaatst en het werkt weer, maar dat is meestal het geval.  Ik zal morgenochtend kijken of het werkt, en het nog een keer verplaatsen om te zien of dat werkt.  Zo niet, dan vrees ik dat ik nog een pod moet kopen (nou ja, twee, omdat ik er ook een nodig heb op de middelste verdieping van ons huis..

 

Cheers,

Grant

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Grant837 dat er nog een verbinding is, vind ik al heel wat in je situatie.

 

Je kunt ze ook huren, mocht dit beter voor je uitkomen, dat geeft ook onbeperkte garantie.🙂

Het aantal is aan te passen bij de bestelling.

SmartWifi pods | Internet | Ziggo

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Grant837 ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is, maar voor de meest stabiele verbinding kun je  de pods ook met een netwerkkabel koppelen. Om dit uit te proberen zou je tijdelijk een netwerkkabel kunnen neerleggen om te zien of dat een meer stabiele verbinding oplevert. Als deze oplossing succesvol is, kun je kijken naar een meer definitieve bekabelde oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic