1
Vraag
2
Reacties
Mario14

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifi Pod serienummer check voor 2de hands aankoop.

Hallo,

Voordat ik een Pod koop zou een Ziggo mod kunnen controleren of het serienummer in mijn profiel(bij huisnummer) niet in bruikleen is?

Vast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1295Posts
  • 203Oplossingen
  • 503Likes

Hallo Mario14, wat leuk dat je onze Community hebt gevonden. Welkom hier! Wat leuk dat jij in eerste topic gelijk zoveel hulp krijgt van onze leden. 

Zo te zien is het serienummer dat je hebt doorgegeven niet gekoppeld en vrij te gebruiken.

We hopen je hier vaker te zien als je in de toekomst weer onze hulp kunt gebruiken of als je anderen van goede raad kan voorzien.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5746Posts
  • 228Oplossingen
  • 4403Likes

Dag @Mario14 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Een slimme zet om eerst de serienummers te laten controleren voordat u SmartWifi Pods via Marktplaats koopt.

Als u de serienummers tussen haakjes bij uw profiel zet dan kan een Ziggo-moderator eventueel nakijken of ze aan uw account zijn te koppelen.

Laat maar weten als de nummers in uw profiel staan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72744Posts
  • 5016Oplossingen
  • 20866Likes

Tip: Is huren voor € 1,25 per maand niet goedkoper op termijn en zekerder wat betreft dan ook onbeperkte garantie?

Als er dan weer een nieuwe versie uitkomt, kun je die opzeggen en weer een nieuwere pod huren met meer mogelijkheden.

Mario14
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Die staan in mijn profiel bij mijn huisnummer. Dankjewel!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5746Posts
  • 228Oplossingen
  • 4403Likes

@Mario14 @mooi dat de serienummers erin staan. 
Maar eerlijk gezegd heeft @Bert ook een punt. Stel u koopt via Marktplaats een paar prima SmartWifi Pods, ze werken perfect en u heeft overal in huis een mooie dekking qua draadloos netwerk. Maar als ze en uiteindelijk tóch niet doen waar u op had gehoopt, dan moet u ze weer via Marktplaats verkopen.

Als u tóch kiest voor de Marktplaats-versie, laat maar weten.

Mario14
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor alle tips. Ik wacht even af totdat een ziggo mod mij kan helpen want ik wil toch de "marktplaats" variant.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1295Posts
  • 203Oplossingen
  • 503Likes

Hallo Mario14, wat leuk dat je onze Community hebt gevonden. Welkom hier! Wat leuk dat jij in eerste topic gelijk zoveel hulp krijgt van onze leden. 

Zo te zien is het serienummer dat je hebt doorgegeven niet gekoppeld en vrij te gebruiken.

We hopen je hier vaker te zien als je in de toekomst weer onze hulp kunt gebruiken of als je anderen van goede raad kan voorzien.

Mario14
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Vanwege mm nieuwsgierigheid heb ik nog wat vragen. Stel dat een 2de hands pod aangeboden wordt die nog nooit is gebruikt maar wel via bruikleen verkregen is, zouden deze pods dan al gelijk in het systeem aangegeven worden als 'gelocked'?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5746Posts
  • 228Oplossingen
  • 4403Likes

@Mario14 

Inderdaad. Deze SmartWifi Pods staan dan in het systeem als ‘in bruikleen geleverd’ en kunnen dan niet bij iemand anders worden gebruikt.

Het was even zoeken, maar hier staat meer informatie.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72744Posts
  • 5016Oplossingen
  • 20866Likes

@Mario14 Als je een bruikleen of huur pod het, wordt die in de SmartWifi app als gekoppeld aan een ander modem weergegeven.

Maar ook een gekochte pod die nog gekoppeld is, staat als zodanig en die kan wel vrijgegeven worden.

wallyb

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Meindert,

Ik heb dezelfde vraag over 2 wifipods. Serie nummers staan in het huisnummer van m'n profiel.

Zou je deze kunnen checken?

Bedankt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72744Posts
  • 5016Oplossingen
  • 20866Likes

@wallyb Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3630Posts
  • 300Oplossingen
  • 1401Likes

@wallyb een geheel terechte vraag! Zoals @Bert terecht opmerkt, hebben we nog wat extra informatie van je nodig. 

Wil je dat aanvullen? Bij voorbaat dank! 

wallyb

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jacob & @Bert : Postcode en huisnummer zijn toegevoed (gevolgd door serienummers van de 2 wifi pods). Is dit voldoende informatie om de checken of de wifipods geschikt zijn voor 2e hands overname?

Alvast vriendelijk bedankt!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3630Posts
  • 300Oplossingen
  • 1401Likes

@wallyb helemaal goed, dankje. We gaan het voor je uitzoeken en je hoort het zo snel mogelijk! 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3630Posts
  • 300Oplossingen
  • 1401Likes

@wallyb sorry dat we nu pas aan je terugkoppelen, maar het verzoek is nog steeds in behandeling. Dus wordt vervolgt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3630Posts
  • 300Oplossingen
  • 1401Likes

@wallyb en zo zijn we weer enkele dagen verder. Als het goed is, is dit allemaal opgepakt. 

Kan je ons dat bevestigen? Als er iets niet lekker werkt, dan horen we dit natuurlijk ook graag! 

wallyb

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Jacob , Ik heb er nog niets van terug gehoord....

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3630Posts
  • 300Oplossingen
  • 1401Likes

@wallyb kennelijk was dit even geen ''1+1=2'' verhaal. 

Ik zie dat er aan gesleuteld is, ik ga even voor je vissen naar waar dit spaak is gelopen. Wordt vervolgt! 

wallyb

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi @Jacob ,

Die wifipods van markplaats zijn imiddels al verkocht. Geen verdere opvolging meer nodig.

(Ik heb inmiddels zelf nieuw wifipods besteld direct via Ziggo).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic