1
Vraag
2
Reacties
Fré

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Serienummer controleren aankoop tweedehands SmartWifi pods

Hoe ontkoppel ik een wifi pod die ik heb aangemeld bij een modem op een ander adres (om uit te proberen)?

Ik wil hem nu namelijk thuis gebruiken. De app in mijn telefoon geeft na het scannen van de barcode een melding dat de wifi pod al is aangemeld op een ander adres. Met andere woorden: hoe maak ik dat ongedaan?


Wifipods overgenomen?

Heb jij wifipods van een ander overgenomen en wil je deze activeren? Neem contact met ons op via de chat. De medewerker checkt of de wifipod gekoppeld kan worden.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Yes, eureka! Fijn dat het is gelukt. De Pod heeft wat tijd nodig om volledig te registreren dus ik ga ervan uit die foutmelding straks verleden tijd is!

De verschillende scenario's heb ik voor je op een rijtje gezet:

 

Wanneer werkt de tweedehandse SmartWifi pod van Ziggo niet?
De tweedehandse SmartWifi pod werkt niet in combinatie met een jouw modem als de verkoper de SmartWifi pod heeft gehuurd van Ziggo. Een gehuurde SmartWifi pod blijft namelijk eigendom van Ziggo en is niet overdraagbaar. Vraag de verkoper of de pods gehuurd of gekocht zijn, zo voorkom je teleurstellingen.


Wanneer werkt de tweedehandse SmartWifi pod wel?
Heeft de aanbieder de SmartWifi pod rechtstreeks via Ziggo gekocht? Dan kan diegene de pod ook weer verkopen. Let wel, de SmartWifi pod moet dan nog wel administratief losgekoppeld worden. Als dit namelijk nog niet is gebeurd, kun je de SmartWifi pod niet installeren. Neem dan via bovenstaande chat-optie contact met ons op. 


Wat zijn de kosten als ik een SmartWifi pod wil lenen of kopen?
Onze SmartWifi pods leen of koop je. Vanaf 1,25 euro per maand heb je ze al in huis. De SmartWifi pod 5 kost 49,50 euro per stuk en bestel je eenvouidg zelf via Mijn Ziggo.

 

Bekijk in context

18 Reacties 18
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover ik weet kan dat niet.  Er is eerder naar gevraagd, ik weet niet of daar ooit antwoord op is gegeven. Daarom beveel ik altijd aan huur ze koop ze niet.

Fré
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben het eens met je advies om ze te huren en niet te kopen. Het is wel duidelijk dat het een Ziggo product betreft dat niet uitwisselbaar is met andere aanbieders van internet, maar gebruik met verschillende modems zou toch mogelijk moeten zijn. Dat suggereert de foutmelding ook: 'Neem contact op met ondersteuning'. Daar kon men mij echter niet helpen, maar terugsturen kan altijd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik kan nergens iets vinden over reset knoppen of wat dan ook, ik vermoed dat enkel een medewerker binnen de technische dienst een gekoppelde Pod kan ontkoppelen. De helpdesk zal niet de juiste toestemmingen hebben.

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Fré, welkom op de Community! Het verwijderen van een Wifi Pod is zeker mogelijk hoor, dit kan echter alleen gedaan worden wanneer de contracthouder van het abonnement daarover contact opneemt. Als de pod nu geregistreerd staat op een ander adres dan moet de contractant van dat adres contact opnemen om de Pod daar te laten verwijderen. Zodra dat geregeld is, kan je de Pod aan jouw modem koppelen. 

Fré
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel Monica voor je duidelijke antwoord. Ik/de andere contracthouder zal nog eens een poging doen om de koppeling ongedaan te maken via de helpdesk. Mogelijk dat je daar nog wat zendingswerk hebt te verrichten, maar ik geef niet op. 

Fré
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het advies van de helpdesk was om het gekoppelde modem gedurende 30 seconden te resetten. Dat werkt dus niet. @Monica heb je een telefoonnummer van iemand die er wel verstand van heeft?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Fré Als ik het start topic goed begrijp, heb je de Pods wel zelf besteld, maar nooit thuis gebruikt, via wiens mijn Ziggo zijn ze aangemeld?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Dat schiet niet op, @Fré. Sorry :-(. 

Ik kan niet zien met wie de andere klant gesproken heeft en je niet verder helpen op dit moment, omdat ik natuurlijk niet weet om welke klant het gaat. Dat maakt het voor nu een beetje lastig. 

Je kunt eventueel de postcode en het huisnummer van het abonnement waar het om gaat in jouw profiel hier zetten, zodat ik wel bij die gegevens kan.  Dan kan ik kijken wat ik vanuit hier kan betekenen. 

Fré
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Lycke, ik heb het adres toegevoegd aan mijn profiel bij 'Persoonlijke opmerkingen'.  Ik ben benieuw of het lukt.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Bedankt nog, @Fré! Als ik de gegevens van dat adres erbij pak lijkt er geen Pod gekoppeld te zijn met het modem daar. Kun je in hetzelfde veld waar je de adresgegevens nu hebt achtergelaten in je profiel ook achterlaten om welke Pod (barcode/serienummer) het precies gaat? Dan kijken we er nog eens naar. Dankjewel alvast.

Fré
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Erik, zie aldaar.

Fré
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Erik S : ik ben in opperste afwachting 🙂

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Fré! Sorry voor de ietwat late terugkoppeling, ik was er gisteren niet. Achter de schermen zijn we bezig geweest en ik heb goede hoop dat het nu weer lukt om de betreffende Pod toe te voegen. Kun je het nog eens proberen en ons laten weten of het gelukt is? We horen graag! 

Fré
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag @Erik S : hij doet het! Het controleren van de aangesloten apparaten geeft nog een foutmelding, maar dat mag de pret niet drukken. Ik zal mijn modem nog eens herstarten. Dank voor je inspanningen. Zou je nog een finale afrondende samenvatting kunnen geven van de oplossing van dit ‘probleem’ voor de Ontdekkers na mij?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Yes, eureka! Fijn dat het is gelukt. De Pod heeft wat tijd nodig om volledig te registreren dus ik ga ervan uit die foutmelding straks verleden tijd is!

De verschillende scenario's heb ik voor je op een rijtje gezet:

 

Wanneer werkt de tweedehandse SmartWifi pod van Ziggo niet?
De tweedehandse SmartWifi pod werkt niet in combinatie met een jouw modem als de verkoper de SmartWifi pod heeft gehuurd van Ziggo. Een gehuurde SmartWifi pod blijft namelijk eigendom van Ziggo en is niet overdraagbaar. Vraag de verkoper of de pods gehuurd of gekocht zijn, zo voorkom je teleurstellingen.


Wanneer werkt de tweedehandse SmartWifi pod wel?
Heeft de aanbieder de SmartWifi pod rechtstreeks via Ziggo gekocht? Dan kan diegene de pod ook weer verkopen. Let wel, de SmartWifi pod moet dan nog wel administratief losgekoppeld worden. Als dit namelijk nog niet is gebeurd, kun je de SmartWifi pod niet installeren. Neem dan via bovenstaande chat-optie contact met ons op. 


Wat zijn de kosten als ik een SmartWifi pod wil lenen of kopen?
Onze SmartWifi pods leen of koop je. Vanaf 1,25 euro per maand heb je ze al in huis. De SmartWifi pod 5 kost 49,50 euro per stuk en bestel je eenvouidg zelf via Mijn Ziggo.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Heldere uitleg, dit bevestigt wat ik ervan dacht te weten. Als een klant deze zeshoekige pods al heeft terug gestuurd, na gebruikt te hebben, zal er dus ook 'wat meer voeten in aarde' op treden voor deze weer kunnen worden ingezet.

 

De les voor meelezers is dus probeer ze niet op een ander adres!

Jos met Ziggw

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

sorry hoor, maar dit lijkt verdacht veel op een ordinaire belemmering of opwerping (zoals je die ook kent van chips bij inkt cardridges etc.).  Kortom als je deze dingen zou kopen op bijv. marktplaats, heb je zonder hulp (en kennis!) van de oud-eigenaar een probleem ?

 

waarom ?  ik ben toch eigenaar en heb ze toch in mijn bezit? 

Waarom verzoekt de app niet om verificatie via barcode , of nog beter....
eenvoudig verwijderen via de app, of nog beter....

een ordinaire resetknop op de achterkant !!   

 

hier gaan bij de helpdesk legio vragen over komen....

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je moet dit model pod ook gewoonweg niet kopen. Zeker niet, omdat deze niet met andere systemen behalve de Ziggo Connect box samenwerken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic