Vraag
Reacties
Oplossing
maarten langbro
Level 1

Wifi Pod niet te installeren; app heeft geen verbinding met modem

Dag allemaal,

Vanmiddag mijn wifi versterker binnen gekregen (Ziggo Wifibooster Pod), die ik graag installeer. Ik heb de SmartWifi app gedownload en daarop aangemeld. Helaas kom ik niet verder dan de eerste twee stappen. Bij punt 3 gaat het mis, en kan mijn app geen verbinding krijgen met mijn modem (terwijl alles gewoon prima werkt op onze tv, telefoon, internet). Hoe kan ik dit oplossen, en is dit een bekend probleem? Heeft het te maken de mogelijke bridge-stand waarin mijn modem staat, waardoor de app geen verbinding kan krijgen met mijn modem? En, wat kan ik er aan doen om die bridge-stand te wijzigen? Of moet je dit via de klantenservice van Ziggo laten doen en kan je dit niet zelf..

Veel vragen..

Ik hoor het graag!

Groet  Maarten

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
maarten langbro
Level 1
Topicstarter

Dag allemaal,

Het is inmiddels gelukt. Mijn instellingen e.d. waren gewoon prima in orde en de wifibooster zou gewoon moeten werken. Ook signaal van wifi is goed. Dit alles geconstateerd door een medewerker van de helpdesk. Zijn advies om het wifimodem te resetten, en daarna minstens een uur te wachten, heeft ervoor gezorgd dat ik gisterenavond met succes de wifi pod heb kunnen installeren! Nu perfecte verbinding op bovenverdieping.

Mijn modem stond ook niet in bridge, na een eerste keer bellen werd mijn modem juist in bridge gezet.. een andere medewerker heeft dat later weer terug gedraaid en goed advies gegeven. 

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Groet en fijne dag

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De zeshoekige SmartWifi pod kun je niet gebruiken als het modem in bridge staat.

Het modem moet in router modus staan en dat kun je niet zelf meer, maar de helpdesk kan dit doen voor je.

0 Kudos
bburgg
Level 14

Maar je zal wel een reden gehad hebben om het modem in bridge-stand te zetten, dus bezint eer ge begint….

RoWi.
Level 20

Als mijn vermoeden klopt heeft u een eigen router achter de modem in bridge dan heeft u niks aan de zeshoekige pods. 

In dat geval heeft u meer aan een Deco M4 set of andere kwalitatieve accespunten

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @maarten langbro, vervelend dat de app geen verbinding maakt met het modem! Zo heb je natuurlijk weinig aan de Wifi Pod!

Klopt het vermoeden van @RoWi.? We horen graag!

0 Kudos
maarten langbro
Level 1
Topicstarter

Dag allemaal,

Het is inmiddels gelukt. Mijn instellingen e.d. waren gewoon prima in orde en de wifibooster zou gewoon moeten werken. Ook signaal van wifi is goed. Dit alles geconstateerd door een medewerker van de helpdesk. Zijn advies om het wifimodem te resetten, en daarna minstens een uur te wachten, heeft ervoor gezorgd dat ik gisterenavond met succes de wifi pod heb kunnen installeren! Nu perfecte verbinding op bovenverdieping.

Mijn modem stond ook niet in bridge, na een eerste keer bellen werd mijn modem juist in bridge gezet.. een andere medewerker heeft dat later weer terug gedraaid en goed advies gegeven. 

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Groet en fijne dag

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Ah, super fijn dat het inmiddels allemaal is gelukt en je dit met ons deelt @maarten langbro! Heel erg dank voor deze terugkoppeling.

0 Kudos