1
Vraag
2
Reacties
rickkooter

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wifi MAC-filtering instellen SmartWifi modem

goedemorgen allen,

hoop dat ik het verhaal een beetje duidelijk heb beschreven.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vraag aangezien de klantenservice dat niet kan.

sinds een week of 3 heb ik het nieuwe SmartWifi modem, tot die tijd zat ik op een oud Ubee modem aangesloten.

ik heb alleen 2.4GHz draadloos aanstaan op dit moment, 5 is uitgeschakeld.

ik wil graag Wifi Mac-filtering aanzetten, dit werkt tot op zekere hoogte. 

er zijn 2 android telefoons, die ik graag in mijn netwerk wil hebben meer niet.

situatie zoals het was.

ik heb alles netjes toegevoegd met de mac filtering en de optie op toegestaan gezet.

telefoon 1 maakt verbinding maar zodra ik de deur uit loop en de verbinding verbreekt moet ik het modem herstarten zodat de verbinding het weer gaat doen.

telefoon 2 doet het zonder problemen.

contact opgenomen met klantenservice want naar mijn idee zou dat niet helemaal moeten kloppen dat ik een herstart moet geven wil ik wifi hebben. advies was factory reset.

situatie na factory reset.

telefoon 1 doet het constant.

telefoon 2 wil in geen weg meer verbinding maken met wifi behalve als ik de mac-filtering uitzet.(deze telefoon kan 2 mac-adressen aannemen, ik heb beide in de configuratie opgenomen, heb ze ook los van elkaar geprobeerd te configureren maar dat helpt ook niet).

ik dacht ik bel de klantenservice nogmaals om hier hulp bij te krijgen, maar daar word geen ondersteuning op gegeven en ik moest het maar aan de community vragen, dus bij deze.

is hier een oplossing voor? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
rickkooter
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

dan denk ik haal dan de optie om toe te staan weg, maar schijnbaar ben ik een van de weinige die op die manier een extra laag van beveiliging wil toevoegen.

wifi is op die manier prima te blokken, ik heb omdat mac-filtering bij ziggo niet werkt zoals het zou moeten een alternatieve oplossing gevonden

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64795Posts
  • 4530Oplossingen
  • 17422Likes

MAC filtering is juist om bepaalde apparaten te blokken via hun MAC adres, niet om ze toe te staan.

Wifi is niet te blokken voor alles- en om maar 2 apparaten toe te staan, voor het toestaan op de wifi is er alleen de beveiligingssleutel, die je nodig hebt om op je wifi te kunnen komen.

rickkooter
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

dan denk ik haal dan de optie om toe te staan weg, maar schijnbaar ben ik een van de weinige die op die manier een extra laag van beveiliging wil toevoegen.

wifi is op die manier prima te blokken, ik heb omdat mac-filtering bij ziggo niet werkt zoals het zou moeten een alternatieve oplossing gevonden

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic