1
Vraag
2
Reacties
wilfried69

Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wifi Deco valt uit

De Wifi valt vrijwel elk half uur uit. Situatie:

Modem Ubee 3200, alle lampjes groen.

Drie deco's waarvan één bekabeld aangesloten aan modem. Alle lampjes groen.

Op de Deco app is te zien dat er  geen verbinding meer is. Kan niet meer verbinden met Wifi netwerk. Geldt voor alle apparaten. 

Deco staat in accespoint, op modem is wifi uitgezet (accespoint disabled).

Vorig jaar nieuwe kabel en splitter ontvangen van Ziggo.

Herstart modem lost alles weer op.

 

Hoe kan ik het telkens wegvallen van de wifi oplossen. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7366Posts
  • 2155Oplossingen
  • 3318Likes

Hi @wilfried69

Het resetten van je modem hoort zeker geen dagelijkse bezigheid te zijn. Ik ben dan ook blij dat je even aan de bel trekt, want het is absoluut niet fijn als je verbinding om het halfuur eruit vliegt. Het modem wat je van ons in bruikleen hebt is al een oldtimer. Ik heb deze dan ook direct omgeruild naar een nieuw type modem. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen via Post NL. 

Ik ben ook zo vrij geweest om direct een nieuwe splitter en aansluitkabel voor je modem toe te sturen. Zo slaan we direct 2 vliegen in één klap. Je ontvangt dit afzonderlijk van het modem (brievenbuspakket). Laat je ons weten hoe het gaat zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten? 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20745Posts
  • 954Oplossingen
  • 6417Likes

Ik denk dat we even verder moeten kijken, dan modem, die kan vrijwillig gewisseld worden door een nieuwe want de UbeeEVW3200 is een verouderde type.

 

Ik ga vragen of een Ziggo Medewerker een nieuw modem kan toesturen.

 

Maar voordat kan je misschien volgende doen:

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

wilfried69
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bijgevoegd up-downstream en foto's.

Overigens zijn lampjes bij wegvallen Deco rood ipv groen.

Net na het maken foto's weer uitval Wifi.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20745Posts
  • 954Oplossingen
  • 6417Likes

Voor de Up en downstream waardes ga ik even aan @tobiastheebe die is modem specialist op waardes en en toevoegingen. Ik denk wel dat er het een en ander veranderen moet.

 

Foto 3 zie ik je Deco te dicht bij je modem, is daar een oplossing voor

Mijn Deco M4 staat buiten de meterkast van modem af zie hier

 

En me Hoofd Deco staat buiten de kast centraalEn me Hoofd Deco staat buiten de kast centraal

Foto 4 zie ik een wit kapje op de Splitter kan je die eraf halen zoals in het filmpje

 

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7366Posts
  • 2155Oplossingen
  • 3318Likes

Hi @wilfried69

Het resetten van je modem hoort zeker geen dagelijkse bezigheid te zijn. Ik ben dan ook blij dat je even aan de bel trekt, want het is absoluut niet fijn als je verbinding om het halfuur eruit vliegt. Het modem wat je van ons in bruikleen hebt is al een oldtimer. Ik heb deze dan ook direct omgeruild naar een nieuw type modem. Deze ontvang je binnen enkele werkdagen via Post NL. 

Ik ben ook zo vrij geweest om direct een nieuwe splitter en aansluitkabel voor je modem toe te sturen. Zo slaan we direct 2 vliegen in één klap. Je ontvangt dit afzonderlijk van het modem (brievenbuspakket). Laat je ons weten hoe het gaat zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten? 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19978Posts
  • 1330Oplossingen
  • 9501Likes

Het AOP (DIO-01) is licht verouderd. De downstream- en upstream-waarden zijn over het algemeen goed, alleen het downstream-vermogen is aan de hoge kant. Er lijkt wat instraling te zijn van 5G, kanaal 7 vertoont iets meer reflectie dan de andere kanalen.

 

Bij uitval van de Deco AP's, licht op het eerste AP dan ook de status-LED rood op? Functioneren andere (via ethernet aangesloten) apparaten achter de router nog wel?

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20745Posts
  • 954Oplossingen
  • 6417Likes

@Cecilia  je bent weer fantastisch en dank voor oppakken van het topic.

 

En @tobiastheebe  dank je voor de modem waarneming. 😉

wilfried69
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Deco die nu dichtbij de Modem staat kan inderdaad verder weg geplaatst worden, bijvoorbeeld buiten de meterkast. Opstelling bestaat echter al vier jaar zonder problemen. Wat levert het op als Deco verder weg staat bij modem?

Daarnaast de vraag waarom het plastic kapje van de splitter af moet. Wordt op deze wijze door Ziggo geleverd, dus blijkbaar noodzakelijk.

wilfried69
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Cecilia,

 

Dank voor het sturen van nieuw materiaal. Zodra het aangesloten is laat ik weten of de problemen zijn opgelost.

wilfried69
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Is vervanging AOP daarmee noodzakelijk? Zie in reactie van Ziggo dat zij dit niet standaard meeleveren met nieuw materiaal.

 

De instraling 5G kanalal 7, wat kan dat zijn? Magnetron oid en is dat reden voor uitval wifi?

 

Bij uitval gaan alle deco's op rood. Ook bekabeld internet valt weg, althans bij de laptop. Dat is enige die ik heb gecheckt. Dat gebeurt overigens wel vaker dat laptop bekabeld geen verbinding krijgt en dan na opnieuw opstarten laptop of over op wifi en dan weer bekabeld wel weer bekabeld verbinding krijgt. 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19978Posts
  • 1330Oplossingen
  • 9501Likes

Verplaatsen van het eerste Deco AP naar buiten de meterkast komt de dekking ten goede, maar is geen oplossing voor de uitval.

 

Bij de oudere POA 01-UPC en vroege versies van de POA-01-B werden kapjes met een ontwerpfout geleverd, welke in de video wordt beschreven. In jouw geval beschikt de splitter over de nieuwe versie van het kapje, dit dit probleem niet kent. Verwijderen is dus niet noodzakelijk.

 

Het vervangen van het AOP is niet strikt noodzakelijk. Vooralsnog lijkt het er niet op dat de uitval door een signaalprobleem wordt veroorzaakt.

 

Je kunt nog een test doen door het modem direct op het AOP aan te sluiten en controleren of de uitval al of niet aanhoudt. Dit sluit het TV-gedeelte van de coaxinstallatie (versterker e.d.) uit. Daarnaast kun je behalve de Deco AP's alle overige apparatuur afkoppelen van de router.

wilfried69
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wifi blijft helaas uitvallen, ook bedraad blijft het euvel bestaan.

Zojuist speedtest uitgevoerd. Zie dat ik nu 200MB download heb. Was vrijdag nog 150. Toevallig of niet, gisteren (zaterdag) zijn de problemen met wifi begonnen. kan dit te maken hebben met de upgrade van de snelheid? Zo ja, is daar iets aan te doen? 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 19978Posts
  • 1330Oplossingen
  • 9501Likes

Om de nieuwe snelheden toe te passen, heeft een reset plaatsgevonden op het modem. Op dat moment heeft het modem waarschijnlijk een nieuwe kanalenset gekoppeld in de downstream.

 

Zou je nogmaals de downstream-gegevens willen plaatsen?

wilfried69
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Gisteren nieuwe modem gekregen (Connectbox) en alles werkt weer perfect. Zelfs problemen met bekabeld netwerk (zie eerdere posts) zijn opgelost. Dank allen voor jullie hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic