1
Vraag
2
Reacties
I.ikkersheim

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wifi Connect box lukt niet na installatie Deco M4

Vorige week heb ik TP-Link Deco M4 boosters ontvangen en geïnstalleerd. Het wordt aangeraden om het wifi-signaal van het modem (Connect box) uit te schakelen, maar in smartwifiweb.ziggo.nl krijg ik de mededeling ‘Omdat je SmartWifi pods hebt, kan deze instelling niet worden aangepast.’ 
Wat kan ik doen?

Iikkersheim_0-1679239722476.jpeg

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Heb je eerder het Wi-Fi-wachtwoord (ook wel de PSK genoemd) of het modemwachtwoord aangepast? Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord gebruikt? Om het oorspronkelijke modemwachtwoord terug te zetten, moet het modem naar fabrieksinstellingen worden teruggezet door de RESET-knop aan de achterzijde circa 15 seconden ingedrukt te houden.

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als je eerder een of meerdere (zeshoekige) SmartWifi pods gebruikt hebt, dan zouden deze ontkoppeld moeten worden van jouw account.

 

Je kunt Wi-Fi uitschakelen via de webinterface van de modemrouter, bereikbaar via 192.168.178.1 of 192.168.100.1. Daarnaast kunnen de Deco's het beste in AP mode geconfigureerd worden. Zie hiertoe de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus (More, Advanced, Operation Mode) in de app.

I.ikkersheim
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt voor de tips. Probleem is nu dat het me niet lukt om in te loggen op de modemrouter. Wachtwoord dat ik dacht te hebben ingesteld, blijkt op een of andere manier niet correct. Kan ik dat resetten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Heb je eerder het Wi-Fi-wachtwoord (ook wel de PSK genoemd) of het modemwachtwoord aangepast? Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord gebruikt? Om het oorspronkelijke modemwachtwoord terug te zetten, moet het modem naar fabrieksinstellingen worden teruggezet door de RESET-knop aan de achterzijde circa 15 seconden ingedrukt te houden.

I.ikkersheim
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bedankt!
Ik heb modem kunnen resetten, wachtwoorden opnieuw ingesteld en Wifi-netwerk van Connect box kunnen uitschakelen, zodat ik nu alleen het wifi-netwerk van mijn wifi-boosters van TP Link/Deco M4 heb. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fijn om te lezen, had je ook AP mode al geconfigureerd op de Deco's (zie mijn eerste reactie)?

I.ikkersheim
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Jazeker!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic