Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo,
Om alle deco’s bekabeld aan te sluiten zou ik twee deco’s rechtstreeks moeten aansluiten op de Connect Box. Kan dat?
M.vr gr. Martin
Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland
Stap 13: Mocht u de Decos achteraf willen bekabelen dan kan dit op 2 manieren (sluit niet meerdere Decos op uw Ziggo modem-router).
@MackyW schreef:Hallo,
Om alle deco’s bekabeld aan te sluiten zou ik twee deco’s rechtstreeks moeten aansluiten op de Connect Box. Kan dat?...
Als u de Deco set in AccessPoint mode zet, moet dat mogelijk zijn.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.
Alle deco’s bekabeld aangesloten (gebruikte kabels CAT6a). A P en snelle roaming ingeschakeld. ( Ga terug naar 'Geavanceerd' en kies 'Beamforming') staat niet in de App
Normaal haal ik in de woonkamer met mijn Ipad makkelijk 295Mbps en nu kom ik nergens aan 50Mbps. Ziggo abonnement Is 350Mbps.
Is dit normaal?
@MackyW schreef:Alle deco’s bekabeld aangesloten (gebruikte kabels CAT6a). A P en snelle roaming ingeschakeld. ( Ga terug naar 'Geavanceerd' en kies 'Beamforming') staat niet in de App
Normaal haal ik in de woonkamer met mijn Ipad makkelijk 295Mbps en nu kom ik nergens aan 50Mbps. Ziggo abonnement Is 350Mbps.
Is dit normaal?
Nee, het moet véél sneller kunnen!!
Misschien voor de Ipad toch één of beide onderstaande instellingen proberen :
Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.
Beide opties geprobeerd zonder resultaat.
Niet alleen Ipad maar alle apparaten halen helemaal geen snelheid.
Heb alles verwijderd en opnieuw ingesteld en ook nu geen snelheid, alles reageert traag.
Alle kabels van de C.B. naar de switches zijn Cat6a en van de switches naar deco's Cat5e.
Kan het bij de deco set geleverde kabeltje de oorzaak zijn?
@MackyW schreef:....Kan het bij de deco set geleverde kabeltje de oorzaak zijn?
Altijd ! Waarom niet ?
Al eeb volledige reset geprobeerd :
-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats en sluit eventueel de netwerkkabel aan. Zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.
M.b.t. "...Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo gaat de configuratie vaak wel beter. Dan wordt tijdens de configuratie namelijk direct duidelijk of er problemen zijn. Ziggo adviseert dan wel “…sluit Deco 2 dicht aan bij Deco 1…”, maar bedoelt daar beslist niet mee, om de set naast elkaar op ( b.v. ) de keukentafel te configureren.
Dus plaats de Deco stations daar waar ze komen te staan en dan pas toevoegen aan het Deco netwerk.
Hoe ziet uw netwerk er nu uit?
Ps. Héél soms, willen de Deco's inderdaad niet goed werken, maar of dat nu aan de Deco's of aan de Ziggo box ligt ?
@Pasi schreef:...Ps. Héél soms, willen de Deco's inderdaad niet goed werken, maar of dat nu aan de Deco's of aan de Ziggo box ligt ?
Net zoals de Deco M4's niet parallel op een Arris Connectbox kan worden aangesloten. Dit is een specifiek 'Ziggo Arris ConnectBox' <> 'Deco M4' probleem, waarbij Ziggo lang geleden heeft belooft de firmware van de Arris daarvoor aan te passen. Later begon Ziggo ( bij deze problemen ) de Arris ConnectBox gratis te vervangen door een Compal ConnectBox, waardoor de ( daarvoor ) beloofde firmware update nooit is uitgebracht.
@MackyW: wat u nog zou kunnen proberen, is om 1 Deco opnieuw te installeren en daarmee gaan testen of e.e.a. wel goed werkt. Dan kan u makkelijk en snel van alles testen. Probeert u b.v. eens een andere netwerkkabel, een ander poort.....
Overigens heeft de Deco set wel de laatste firmware?
Ps. Zoals overal gebeurt het wel eens, dat 2 ( of meer ) merken/type's niet goed willen samenwerken...
Ik heb 1 deco aangesloten op de CB en krijg inderdaad een normale snelheid. Als ik de tweede en de derde deco aansluit gaat de snelheid aanzienlijk achteruit amper 45Mbps.
Ik heb pas om alles perfect te krijgen naar elke verdieping vanuit de meterkast een Cat6e kabel aangelegd. Ik had gedacht om daar o.a.de deco’s via een switch op aan te sluiten om zo op elke verdieping een perfecte Wifi te krijgen. Helaas..
Ik ga de deco’s in de doos terug doen en zoek wel een ander oplossing.
In ieder geval bedankt voor de tips.
m.vr.gr. Martin
Als ik het goed begrijp kan ik die WiFi boosters in mijn opstelling alleen gebruiken met een Compal Connect Box en niet met mijn Arris Connect Box.
@MackyW : Nee.
Met beide Ziggo boxen ( Compal en Arris ) kan u de Deco's gebruiken, maar u hebt met de eerst genoemde meer aansluit mogelijkheden.
In de firmware van de Arris zit een bug, waardoor deze anders reageerd dan de Compal.
Kan de Deco set bij een Compal wel parallel worden aangesloten, bij een Arris is dat niet mogelijk en moet de Deco set in één netwerk-lijn worden aangesloten. Dus alle Deco's moeten achter/via de master zijn aangesloten!
Als u inderdaad een Arris box hebt, zou u aan een Ziggo moderator een andere box kunnen vragen. I.v.m. Deco problemen word de box dan vaak zonder kosten e.d. omgewisseld.
oke. ga ik proberen.
bedankt voor de info.
De wifi booster staan klaar om teruggestuurd te worden. Mijn Arris Conect Box is niet geschikt voor deze apparaten in deze opstelling.
ik ben nu even twee weken uit de running, daarna ga ik er wel mee verder,
Grts,
Neem Unifi AP's. Dat werkt tenminste wel goed.
Of probeer / huur de SmartWifi pods, dan kun je ze eerst uitproberen.
Wat je ook kan proberen 1 gb switch op het modem alle 3 de decos op de switch. Zo had ik het aangesloten op een arris modem. Haalde over al de snelheid. Wat ik merk als je deco door lust aan elkaar dat je snelheid idd kan kelderen na 50 down. Daarom had ik ze alle 3 op de switch
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...