Vraag
Reacties
Oplossing
Busamuis
Level 2

Wifi Booster werkt niet (pods)

Krijg een melding dat bij het installeren van de pod dat deze door een ander in gebruik is. Het lampje blijft knipperen.

De pod is ook niet zichtbaar in de app.

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.
Level 20

@Busamuis  schreef:

Krijg een melding dat bij het installeren van de pod dat deze door een ander in gebruik is. Het lampje blijft knipperen.

Als het bij die eerste stap al fout gaat kan de Pod nooit zichtbaar worden. Dan lijkt met de nadruk op 'lijkt' het er toch op dat deze Pod door een andere gebruiker eerder is aangemeld.

Zover ik goed op de hoogte ben zou deze pod voor Ziggo binnen het achterliggende systeem zichtbaar zijn als horende bij jouw account. Gelet op de reactie van @Jamyla is de Pod wel geregistreerd op jouw account.

Probeer dan toch een stopcontact dichter bij de connectbox.

Bekijk in context

Ga naar reactie
Busamuis
Level 2
Topicstarter

Ja sorry voor de late reactie....

Maar alles werkt naar behoren nu. Iedereen bedankt voor de snelle reacties. 

Bekijk in context

23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Busamuis

Het is uiteraard niet de bedoeling dat jij hierdoor je installatie niet kan voltooien.

Mogelijk gaat er ergens iets mis in de registratie van de serienummers.

Wil je jouw profiel aanleveren met daarin je postcode + huisnummer en een foto sturen van het S/N nummer van de betreffende Pod?

0 Kudos
Busamuis
Level 2
Topicstarter

Marco Bos

Adres verwijderd door moderator vanwege privacy.IMG_20211228_162422.jpg

0 Kudos
Busamuis
Level 2
Topicstarter

En natuurlijk bedankt voor jullie snelle reactie.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Dankjewel @Busamuis

Ik heb alles nagekeken, maar de melding die je krijgt is een algemeen bekende foutmelding. Het is niet zo dat de Pod bij een ander adres hoort, maar de Pod heeft 60 minuten installatietijd nodig na het installeren van de 1e pod om online te komen en gekoppeld te zijn aan de 1e Pod en het modem 🙂

0 Kudos
Busamuis
Level 2
Topicstarter

En moet ik de tweede pod gewoon in de stopcontact houden.?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Busamuis  schreef:

En moet ik de tweede pod gewoon in de stopcontact houden.?

Ja, die mag er eigenlijk niet meer uit.

0 Kudos
Busamuis
Level 2
Topicstarter

De pod staat nu twee uur aan maar geen verschil. Witte lampje blijft knipperen.

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @Busamuis

Heeft hij in de tussentijd wel verbinding gemaakt? Het kopt dat hij aangesloten moet blijven. 

0 Kudos
Busamuis
Level 2
Topicstarter

Nee totaal niet. Blijft knipperen dat blijft het bij.

Kan deze ook niet aanmelden zie vorige berichten. 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Zie je hem inmiddels wel in de app verschijnen of nog steeds niet? 

0 Kudos
Busamuis
Level 2
Topicstarter

Nee Aanmelden lukt niet blijft knipperen. In de app. daar is die ook niet zichtbaar.

Ik ben er nu wel klaar mee. Ik stuur het wel terug. 

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Busamuis ik heb op de pagina gelezen dat we de Pod wel uit het stop contact mogen halen, probeer eens een stopcontact dichter bij de connectbox zeg binnen 3 meter. De pod hoort zich dan opnieuw te melden bij het achterliggend systeem.

Heb je de bewuste pod wel of niet kunnen scannen /aanmelden via de app? 

0 Kudos
Busamuis
Level 2
Topicstarter

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Busamuis  schreef:

Als het bij die eerste stap al fout gaat kan de Pod nooit zichtbaar worden. Dan lijkt met de nadruk op 'lijkt' het er toch op dat deze Pod door een andere gebruiker eerder is aangemeld.

Zover ik goed op de hoogte ben zou deze pod voor Ziggo binnen het achterliggende systeem zichtbaar zijn als horende bij jouw account. Gelet op de reactie van @Jamyla is de Pod wel geregistreerd op jouw account.

Probeer dan toch een stopcontact dichter bij de connectbox.

Ga naar reactie
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Busamuis, de beste wensen voor 2022! Ik heb het opnieuw bekeken maar de wifi pod is gekoppeld aan jouw account. Heb je @RoWi. zijn advies opgevolgd en het geprobeerd in een ander stopcontact? 

0 Kudos
Busamuis
Level 2
Topicstarter

Beste wensen

Nogmaals ik heb er twee en 1 er van werkt niet. 

Deze krijg ik dus niet aangemeld. 

En ja ik heb alles wat aangegeven is geprobeerd. 

1641204127873443621819877674133.jpg

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Mijn advies beide pods moeten bij Ziggo worden losgekoppeld zodat je deze opnieuw moet aanmelden!!

Als een Pod bij eerste in gebruikname dit al aangeeft deugd er simpelweg iets niet. De uitleg van een algemene foutmelding wil er bij mij niet in. Of de melding is zo algemeen dat we hier in plaats van 'een andere gebruiker' aan een Mijn Ziggo account moeten lezen, dat kan natuurlijk ook het eigen account zijn.

Wat ik nu meen te begrijpen is dat bij het ingebruiknemen dus de eerste aanmelding van een Pod dit probleem kan opleveren, dan moet de Pod wel de QR code zijn gescand.

Klopt mijn gedachtegang @Lotte 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Busamuis Ik heb het een en het ander uitgezocht en we zijn eruit! De wifi pod was gekoppeld aan een ander modem, hier hebben we hem verwijderd. Ik wil je vragen om de installatie vanaf het begin te doorlopen. De melding moet dan verdwijnen en de koppeling moet gemaakt worden. 

@RoWi. Ik meende hetzelfde maar er zat in ons systeem iets verkeerd.