Ik heb het nieuwe Sagemcom modem geïnstalleerd maar mijn Wifi booster (TP-link C7) werkt niet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Branden er ook lampjes van netwerk? Is de netwerkkabel wel goed (die van het modem komt).
Brandt op het modem ook het lampje waar deze kabel in zit?
Het lag inderdaad aan de UTP kabel, de stekker aan 1 zijde had een slechte verbinding. Met mijn tester kwam ik erachter dat 2 draden geen verbinding maakten. Nieuwe stekker gemonteerd en probleem opgelost.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De C7 wil wel eens lastig starten met een nieuw modem.
Mogelijke oplossing: Druk achterop de resetknop 30 seconden in.
Dan wel de wifi instellingen weer op je eigen voorkeur zette, zo nodig.
Wellicht kan je wat duidelijker zijn met wat er niet werkt.
Geen signaal via de WiFi en ook niet via een kabelaansluiting naar mijn PC
In welke poort zit de kabel van beneden? Blauw of Geel.
Als blauw dan probeer eens in geel.
Helaas.
Branden er ook lampjes van netwerk? Is de netwerkkabel wel goed (die van het modem komt).
Brandt op het modem ook het lampje waar deze kabel in zit?
Aan die netwerkkabel ga ik nu twijfelen, daar ga ik eerst eens mee aan de slag.
Je moet dan aan beide kanten van de poorten lampjes zien branden.
Het lag inderdaad aan de UTP kabel, de stekker aan 1 zijde had een slechte verbinding. Met mijn tester kwam ik erachter dat 2 draden geen verbinding maakten. Nieuwe stekker gemonteerd en probleem opgelost.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.