1
Vraag
2
Reacties
EddyC.

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wifi Assistant App werkt niet goed op iPhone

ik heb om mijn wifi bereik te meten, de Ziggo Wifi Assistant app gedownload en geprobeerd. Om mijn iPhone 8 geeft de app aan dat het signaal alleen bij het modem goed is. In alle andere ruimtes zou de downloadsnelheid 0 (nul) Mbps zijn. Dat is onzin, wat speedtest geef snelheden van meer dan 300 Mbps aan. Vervolgens de app op  een Samsung Galaxy S9 en ook getest. Nu krijg ik als resultaat dat de wifi overal extreem snel is. De laagste meting op het balkon geeft 110 Mbps (down) en ping 19ms. Wat ook opvalt dat de Samsung bij het modem een lagere snelheid meet (224 Mbps; 16ms) dan de iPhone (544 Mbps; 19ms). Welkom in de wondere wereld van Ziggo. De snelheid op mijn iMac (met UTP kabel) is 940Mbps (ping 9ms).

Wat is nu betrouwbaar?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @EddyC.! Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is met betrekking tot de gemeten wifi-snelheden en kan me dat goed voorstellen. Een snelheid van 0 (nul) Mbps gemeten in onze Wifi Assistant app lijkt me eerder een bug dan de 'waarheid'. Dat je via een andere speedtest een snelheid van >300 Mbps haalt bewijst dat wel. Daar gaat iets fout in onze app, dus 😉

Met betrekking tot de verschillen tussen je beide apparaten (Samsung en iPhone) is dit 'gewoon' mogelijk. Niet ieder apparaat heeft dezelfde wifi-antenne en de kwaliteit kan enorm verschillen. Zie ook deze pagina voor wat meer uitleg en een uitgebreide testcase van Hardware Info. Dat de Wifi Assistant app een snelheid van >100 Mbps kenmerkt als "extreem snel" klopt mijn inziens wel. Snelheden via wifi vallen doorgaans een stuk lager uit.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hi,

Meet je snelheid met een onafhankelijke speedtest app , de wifi app van Ziggo ( die met de filmpjes ? ) werkt bij mij ook niet goed en als ik het goed heb begrepen wordt deze app ook niet meer ondersteund , het hoe en waarom weet ik niet. 

 

Ik zou deze gebruiken , is een goede app https://apps.apple.com/nl/app/nperf-internet-speed-test/id916797048

 

EddyC.
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het zou mij verbazen als de app niet meer ondersteund wordt, want hij staat nog steeds op de app store en er wordt naar verwezen op de ziggo site.

Hoe dan ook, ik heb ook gemeten met de speedtest van Ookla en die geeft ook verschillende resultaten voor Samsung (229Mbps) en iPhone (487Mbs) als ik op 1 meter van het modem meet.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @EddyC.! Ik begrijp dat er wat onduidelijkheid is met betrekking tot de gemeten wifi-snelheden en kan me dat goed voorstellen. Een snelheid van 0 (nul) Mbps gemeten in onze Wifi Assistant app lijkt me eerder een bug dan de 'waarheid'. Dat je via een andere speedtest een snelheid van >300 Mbps haalt bewijst dat wel. Daar gaat iets fout in onze app, dus 😉

Met betrekking tot de verschillen tussen je beide apparaten (Samsung en iPhone) is dit 'gewoon' mogelijk. Niet ieder apparaat heeft dezelfde wifi-antenne en de kwaliteit kan enorm verschillen. Zie ook deze pagina voor wat meer uitleg en een uitgebreide testcase van Hardware Info. Dat de Wifi Assistant app een snelheid van >100 Mbps kenmerkt als "extreem snel" klopt mijn inziens wel. Snelheden via wifi vallen doorgaans een stuk lager uit.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic