1
Vraag
2
Reacties
Woody36

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wifi 2.4 Ghz reset regelmatig terug naar standaard

In mijn Giga connectbox heb ik in mijn wifi configuratie aparte SSID’s voor 2.4 Ghz en 5 Ghz.

Nu wordt het 2.4 Ghz kanaal regelmatig vanzelf gereset naar de standaard SSID met bijbehorend w.w.. Gevolg is dat de diverse apparaten die van dit kanaal gebruikmaken, daarna offline zijn.

Telkens moet in het modem weer mijn eigen wifi-naam en w.w. opnieuw worden ingevoerd.

Het 5 Ghz kanaal blijft wel de juiste gegevens vasthouden.

Iemand bekend met dit probleem en zo ja, wat een oorzaak/oplossing hiervoor is? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Woody36
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik zag dat optimalisatie ook in mijn modem stond aangevinkt. Deze heb ik uitgezet en nadien nog geen reset van het 2 Ghz kanaal meer ervaren. Zou zomaar de oplossing kunnen zijn! 😊

Bekijk in context

18 Reacties 18
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ga aub verder in je andere topic, het is verwarrend 2 gelijksoortige topics te hebben.

Wifi 2.4 kanaal reset telkens - Ziggo Community

Woody36
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik zag dat ik in eerste instantie mijn vraag heb gepost op het board “Producttesten”. Daar moet het dus weg worden gehaald maar ik vind geen optie hoe ik dat kan doen.

Niffie1971

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb sinds 1,5 week Giga connectbox, Het is bij mij nu twee maal gebeurt dat de SSID voor 2.4 GHz terug gezet wordt naar standaard waarde. 5GHz blijft wel goed. Ik heb nu optimalisatie uit gezet en zelf het kanaal uitgekozen. nu weer afwachten of het blijft werken.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Neigt naar een bug in de Connectbox. 

Woody36
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ook mijn vermoeden. Misschien dat één van de moderators hier eens naar kan (laten) kijken?0

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als de SmartWifi optimalisatie aanstaat wordt alles 1 SSID.

@Woody36 Zet de SmartWifi optimalisatie op uitgeschakeld, dan kun je 2,4 en 5 Ghz verschillende namen geven.

Woody36
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Weet ik, zo heb ik het ook ingeregeld. Maar de 2.4 Ghz SSID wordt dus regelmatig (bijna wekelijks) teruggezet naar de default naam + w.w. (zeg maar de fabriekinstelling). Het 5 Ghz SSID blijft wel gewoon de naam en ww houden wat ik zelf heb toegekend

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Woody36! Welkom op de Ziggo Community! 

Heel vreemd dat je modem steeds reset en dan je dan de naam weer moet wijzigen.. Kun je je modem eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen, daarna de wifi naam weer wijzigen en kijken of het goed blijft? Je mag ons hier dan weer een update geven. Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen doe je door het verstopte reset gaatje voor 30 seconden ingedrukt te houden. 

Woody36
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik zal het, zodra de thuiswerkdag erop zit, eens proberen.

 

Overigens was het enige tijd terug juist het 5 Ghz kanaal wat af en toe vanzelf gereset werd. Nu de laatste tijd dus het 2.4 Ghz

Woody36
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Heeft het bij jou geholpen of nog steeds last van dit probleem?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goede vraag @Woody36! Hoe gaat het sinds het terugzetten naar de fabrieksinstellingen? 

Woody36
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het terugzetten naar de fabrieksinstellingen is er nog niet van gekomen i.v.m. thuiswerken en dus (tijdelijk) geen verbinding hebben.

Ik wacht nu even af of het probleem zich weer gaat voordoen. Zo ja, dan zal ik de instellingen terugzetten. 
Op moment van het starten van dit topic (2 weken geleden) was het 2Ghz kanaal enkele keren teruggezet naar standaard. Nu sinds 2 weken niet meer.

Ben ook benieuwd of hetzelfde probleem zich nog voordoet bij @Niffie1971 ?

flowers90

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Woody36,

Ik ben ook bekend met dit probleem. Hierover heb ik ook meerdere malen gesproken met de klantenservice, die zich er geen raad mee wist. 
Het resetten van de Giga Connectbox heeft weinig effect gehad. Uiteindelijk is besloten om de Connectbox te vervangen. Echter, ook bij het nieuwe apparaat doet dit probleem zich voor. 
Ik heb tot op heden nog geen oplossing hiervoor.  
De situatie is volgens mij vergelijkbaar. Ik heb mijn netwerk ook gesplitst in 2.4 en 5 GHz. Soms gaat alleen 2.4 GHz terug naar fabrieksinstellingen, de andere keer is het alleen de 5 Ghz, erg frustrerend in elk geval.  

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @flowers90 Welkom op de Ziggo Community en bedankt voor jouw melding. 
Wat vervelend dat na alles wat er al geprobeerd is, nog steeds geen oplossing is. 

Ik begrijp dat @Niffie1971 de optimalisatie uitgezet heeft. Nu is het even de vraag of dat de oplossing was. Kun je dit nog even laten weten?

Hoe gaat het bij jou, @Woody36 ?

Niffie1971

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tot nu toe 'zo'n twee weken' heeft er geen reset meer plaats gevonden.

Woody36
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik zag dat optimalisatie ook in mijn modem stond aangevinkt. Deze heb ik uitgezet en nadien nog geen reset van het 2 Ghz kanaal meer ervaren. Zou zomaar de oplossing kunnen zijn! 😊

Rene9

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas is het vannacht bij mij weer gebeurd, 2.4 GHZ is gereset naar standaard, 5 Ghz niet. Is nu een week of 4-6 weggebleven maar nu dus weer gebeurd.

Rene9.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hoe staat bij jou de optimalisatie, @Rene9

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic