peterp0st
Gedreven Liefhebber
  • 57Reacties
  • 3Oplossingen
  • 5Likes

Wie moet je nou geloven? - speedtest

Mijn internet snelheid zou dus ongeveer 500mb moeten zijn maar als ik het gaat testen zie ik grote verschillen bv tussen Ziggo-speedtest en DSL Reports
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6772Reacties
  • 772Oplossingen
  • 1642Likes
Hoi Peter,

Ik zou die van dslreports blijven gebruiken. Die is het meest stabiel en betrouwbaar. De speedtest van Ziggo geeft vaak een vertekend beeld.

Bovendien is het niet mogelijk om een (veel) te hoge snelheid te meten dan je daadwerkelijke snelheid. Het is wel mogelijk om een lagere snelheid te meten dan je daadwerkelijke.

Groet,
Evert

Bekijk in context

Uitgelicht
4 Reacties 4
Evert
Super Expert
Super Expert
  • 6772Reacties
  • 772Oplossingen
  • 1642Likes
Hoi Peter,

Ik zou die van dslreports blijven gebruiken. Die is het meest stabiel en betrouwbaar. De speedtest van Ziggo geeft vaak een vertekend beeld.

Bovendien is het niet mogelijk om een (veel) te hoge snelheid te meten dan je daadwerkelijke snelheid. Het is wel mogelijk om een lagere snelheid te meten dan je daadwerkelijke.

Groet,
Evert

Bekijk in context

peterp0st
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 57Reacties
  • 3Oplossingen
  • 5Likes
Dank je wel Evert.
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15109Reacties
  • 630Oplossingen
  • 3317Likes
peterp0st

De Speedtest van Ziggo wordt afgeraden omdat deze niet optimaal functioneert.
Aangeraden wordt deze http://www.dslreports.com/speedtest
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3448Likes
De Ziggo speedtest heeft een slechte reputatie.
Het is Ookla software met een vaste test Server binnen het Ziggo network.
Bij de test van Ookla zelf, kun je de Server kiezen. De automatische keuze valt niet altijd even goed uit. Dat is weer een nadeel van deze test.

Technisch gesproken zou de Ziggo test de ideale resultaten moeten kunnen geven die je van een speedtest mag verwachten. Helaas krijgt Ziggo dit niet voor elkaar.

Er is een nadeel als de Ziggo test wel erg goed zou zijn.
Sommige mensen roepen dan: Ziggo manipuleert de cijfertjes. Dat is natuurlijk niet zo.
Ook dan is de beste onafhankelijke test van DSL Reports nuttig.

Nog een detail. De meettechniek van DSL-Reports zit heel anders in elkaar, dan bij op de Ookla aanpak gebaseerde andere speedtests met 1 test Server.
Gr Han

Uitgelicht topic