Vraag
Reacties
Oplossing
DINI
Level 5

Op nieuwe laptop weinig download snelheid Op iPad 245 download 

laptop geeft 2.4 aan maar moet toch ook 5ghz vanzelf kunnen pakken ?

moet er iets anders I gesteld worden ?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat hangt van de laptop af of zijn wifi adapter ingesteld is op voorkeur voor 5 GHz en of die deze mogelijkheid van instellen wel heeft, vaak pakken ze de sterkste zender en dat is 2,4 GHz, maar dat is niet de snelste.

Als je 2,4 GHz en 5 GHz verschillende wifinamen geeft, kun je met de laptop de 5 GHz zender kiezen en dan weet je zeker dat deze 5 GHz verbinding heeft.

Bekijk in context

0 Kudos
DINI
Level 5
Topicstarter

Hallo Bert 

Bedankt maar ik had het voor elkaar Maar hoe ???

Hij stond op 2.4 Mijn andere apparaten op 5 

Ik heb op eigenschappen geklikt en zag dat 

De verbinding verbroken met de laptop en op nieuw verbinding gemaakt (automatisch) en hij stond op 5 Dus oké Maar ik denk dat de meeste mensen dit totaal niet weten. Maar andere namen geven ..een goed idee Maar ook dat is voor de meesten kunne dit echt niet 

bedankt

Bekijk in context

0 Kudos
3 Reacties 3
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dat hangt van de laptop af of zijn wifi adapter ingesteld is op voorkeur voor 5 GHz en of die deze mogelijkheid van instellen wel heeft, vaak pakken ze de sterkste zender en dat is 2,4 GHz, maar dat is niet de snelste.

Als je 2,4 GHz en 5 GHz verschillende wifinamen geeft, kun je met de laptop de 5 GHz zender kiezen en dan weet je zeker dat deze 5 GHz verbinding heeft.

0 Kudos
DINI
Level 5
Topicstarter

Hallo Bert 

Bedankt maar ik had het voor elkaar Maar hoe ???

Hij stond op 2.4 Mijn andere apparaten op 5 

Ik heb op eigenschappen geklikt en zag dat 

De verbinding verbroken met de laptop en op nieuw verbinding gemaakt (automatisch) en hij stond op 5 Dus oké Maar ik denk dat de meeste mensen dit totaal niet weten. Maar andere namen geven ..een goed idee Maar ook dat is voor de meesten kunne dit echt niet 

bedankt

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ziggo heeft daar mooie stappenplannen voor: Wifi-netwerknaam wijzigen | Klantenservice | Ziggo

0 Kudos