1
Vraag
2
Reacties
Joep1978

Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

WiFi via modem valt regelmatig weg

Goedemorgen,

 

de Wifiverbinding met ons modem (witte smartwifi connectbox) valt meerdere keren per dag even een paar minuten weg. Als het signaal er wel is haal ik snelheden van ca 300mbps in onze woonkamer.

dit blijft dan een tijdje goed waarin het signaal weer enkele minuten wegvalt.

Dit is uiteraard erg storend.
Sind een paar dagen hebben we ook 2 wiifpods aangeschaft om in de rest van het huis het signaal te verbeteren. (We hadden eerst devolo adapters via het stroomnetwerk maar ook hier viel het regelmatig weg.

nu met de wifiPods hebben we hetzelfde probleem.De 
pods zijn niet bekabeld en ik haal boven snelheden van ca 60-70Mbps.

helaas valt ook dit signaal regelmatig weg.

het lijkt dus echt een probleem van het modem te zijn.

Heeft iemand misschien tips/suggesties?

 

Alvast bedankt voor de moeite!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32265Posts
  • 2277Oplossingen
  • 16280Likes

De stekkers van de uitgaande witte kabels moeten vervangen worden, bijvoorbeeld door dit type. Stekkers met plastic kapjes zijn al een aantal jaar afgekeurd omdat deze geen enkele vorm van afscherming bieden. Verder is de splitter (vermoedelijk een PTS-02KK of PTSX-02) overbodig, deze kan komen te vervallen. Zoals hierboven aangegeven kan de splitter op het AOP (POA-01-B) het beste worden vervangen door een POA-254 met bijpassende F/F-kabel voor het modem. Andere optie is om een retourbandfilter (HPFX258-IECFM) te plaatsen tussen de POA-01-B en de kabel naar de versterker, dit filter kan kosteloos toegestuurd worden.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Verwijderd account
Niet van toepassing

Dag @Joep1978 ,

Kan je een foto maken van het AOP?

 

Joep1978
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Goedemorgen,

 

hierbij de foto's!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76314Posts
  • 5200Oplossingen
  • 22494Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

Joep1978
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Bert  Hierbij de gegevens. Dank voor het meedenken

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
16100000006.140256 qam2
26020000006.140256 qam1
3618000000640256 qam3
46260000005.640256 qam4
56340000005.640256 qam5
66420000005.640256 qam6
76500000005.940256 qam7
8658000000640256 qam8
96660000006.540256 qam9
106740000006.940256 qam10
11682000000740256 qam11
126900000006.640256 qam12
137620000005.840256 qam21
147700000005.538256 qam22
157780000005.440256 qam23
167860000005.440256 qam24
177940000005.340256 qam25
188020000005.638256 qam26
198100000005.840256 qam27
20818000000640256 qam28
21826000000638256 qam29
228340000006.140256 qam30
23842000000640256 qam31
24850000000640256 qam32


Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked40.31040
2Locked40.3720
3Locked40.3880
4Locked40.31470
5Locked40.31020
6Locked40.91140
7Locked40.31230
8Locked40.31770
9Locked40.31240
10Locked40.31590
11Locked40.91420
12Locked40.91790
13Locked40.33590
14Locked38.94810
15Locked40.34120
16Locked40.35010
17Locked40.35920
18Locked38.65640
19Locked40.35850
20Locked40.35680
21Locked38.98120
22Locked40.36930
23Locked40.35550
24Locked40.35540

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
13840019545512064 qam4
24520028845512064 qam3
35200029245.5512064 qam2
45880028845.5512064 qam1


Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0010
4ATDMA0000

 

01/11/2022 13:27:28noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;29/10/2022 01:46:42criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;28/10/2022 16:25:46noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;27/10/2022 14:37:53criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;26/10/2022 20:00:15noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;30/09/2022 16:29:3criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;29/09/2022 19:56:53noticeLAN login Success;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;19/08/2022 04:40:56criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;18/08/2022 07:21:30Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;01/01/1970 00:01:37criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;17/08/2022 03:13:54noticeSW download Successful - Via NMS17/08/2022 03:10:28noticeSW Download INIT - Via NMS23/07/2022 11:20:32criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;22/07/2022 22:46:10FoutDHCP RENEW sent - No response for IPv4;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;06/07/2022 03:53:14criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;06/07/2022 02:30:12Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;06/07/2022 02:30:11criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;06/07/2022 02:30:11Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;06/07/2022 02:30:11criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;06/07/2022 02:26:47Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:f0:a4:e3;CMTS-MAC=00:01:5c:96:2e:84;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32265Posts
  • 2277Oplossingen
  • 16280Likes

Alle upstream-kanalen zijn op afwijkende frequenties gekoppeld.

 

Het AOP (DIO-01) is verouderd, maar voldoet nog voor dit type modem. De kabel met haakse stekker doet vermoeden dat ook een versterker in gebruik is, klopt dat? Zo ja, zou je daarvan ook een foto kunnen plaatsen? In dat geval is het beter om de POA-01-B door een POA-254 te vervangen om het modem te scheiden van de binnenhuisinstallatie.

Joep1978
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Hij Tobias,

 

hierbij een foto van de versterker! 
(Alleen voor tv signaal)

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32265Posts
  • 2277Oplossingen
  • 16280Likes

De stekkers van de uitgaande witte kabels moeten vervangen worden, bijvoorbeeld door dit type. Stekkers met plastic kapjes zijn al een aantal jaar afgekeurd omdat deze geen enkele vorm van afscherming bieden. Verder is de splitter (vermoedelijk een PTS-02KK of PTSX-02) overbodig, deze kan komen te vervallen. Zoals hierboven aangegeven kan de splitter op het AOP (POA-01-B) het beste worden vervangen door een POA-254 met bijpassende F/F-kabel voor het modem. Andere optie is om een retourbandfilter (HPFX258-IECFM) te plaatsen tussen de POA-01-B en de kabel naar de versterker, dit filter kan kosteloos toegestuurd worden.

Joep1978
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Beste Tobias,

 

dank voor je reactie!

Ik ga de stekkers vervangen!!

Als jullie mij een retourbandfilter kunnen toesturen zou dat top zijn.

Als ik dit allemaal aangepast heb zou het signaal dus beter en constanter moeten zijn?

Is echt zeer storend dat het af en toe wegvalt. (zeker met kinderen die voor school goed internet nodig hebben)

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32265Posts
  • 2277Oplossingen
  • 16280Likes

Om de binnenhuisinstallatie (inclusief de versterker en TV-kabels uit te sluiten) uit te sluiten als mogelijke oorzaak, kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten, dus zonder de splitter.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het filter toesturen en komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5745Posts
  • 596Oplossingen
  • 3360Likes

Hey @Joep1978 🙂 

Bij deze een berichtje om je te laten weten dat er een retourbandfilter onderweg is. We zijn benieuwd wat je ervaring is als je deze hebt ontvangen en aangesloten, houd je ons op de hoogte? 

Joep1978
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Mariska  Bedankt!!

De connectoren zijn ook besteld dus zodra ik alles binnen heb ga ik kijken of het helpt! Ik houdt jullie op de hoogte!!

Joep1978
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Beste allen, 

We zijn alweer bijna 2 maanden verder en ik moet toegeven dat het een stuk minder is geworden.

Het signaal via de wifi pods is echt perfect! (bekabeld naar de pod op de 1e verdieping en dan draadloos naar volgende pod op 2e verdieping)

Het signaal in de woonkamer (wifi van het modem) valt heel af en toe nog even weg maar is echt stukken mindere geworden. 

Dank voor al jullie tips en adviezen!

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5863Posts
  • 694Oplossingen
  • 2458Likes

Wat ontzettend fijn om te lezen @Joep1978 en ook enorm bedankt voor de terugkoppeling.
Daar hebben onze andere leden ook wat aan 🙂

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic