1
Vraag
2
Reacties
Rob24

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

WiFi versterker via kabel niet zichtbaar

Onlangs heb ik zonnepanelen aangeschaft, probeer nu de omvormer op zolder te verbinden met mijn Wi-Fi-netwerk. Ik heb beneden de witte WiFi router/ modem staan,  en op zolder een wifibooster. Ik heb nog de zwarte booster die met een kabel verbonden is met de router beneden, is volgens mij gewoon een router die in bridge modus staat? Probleem is nu dat de SSID van de versterker niet zichtbaar is in de omvormer, hij ziet af en toe wel de router beneden maar het signaal hiervan is veel te zwak op zolder. De omvormer werkt alleen met 2.4ghz, maar de booster heeft allebei. Het vreemde is dat ik op mijn telefoon en laptop de booster wel gewoon kan zien en mee kan verbinden, draait al jaren zonder problemen.. Booster heeft nog wel zijn eigen default naam, heeft dus niet dezelfde SSID als de router beneden. Weet niet of dat nog iets uitmaakt. Heb al geprobeerd de 2.4 en 5ghz een aparte naam te geven, en heb alleen 2.4 ghz aangezet ( en 5ghz uit) maar probleem blijft. Zal vast iets simpels zijn, maar heb er niet zoveel verstand van. Weet iemand misschien hoe dit op te lossen? Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rob24
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Probleem is opgelost en bleek uiteindelijk heel simpel, heb de SSID en wachtwoord van de booster gewijzigd naar zelfde naam en wachtwoord als de connectbox, hierna kon de omvormer gewoon verbinden.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Rob24 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

U heeft het over een zwarte booster. Kunt u ook aangeven om welke zwarte booster of is het toevallig dit model?

En om welk merk omvormer gaat het?

Welk model modem heeft u?

Omdat u vanaf het modem een netwerkkabel heeft lopen naar zolder, is het dan niet een idee om een SmartWifi Pod uit te proberen? 

Rob24
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Wim. Het is inderdaad de booster waar je naar linked. Modem is de Connectbox. De omvormer is een Foxess F4600 met een wifi dongel. Als ik het niet werkend krijg ga ik idd naar alternatieve oplossingen kijken, maar ik hoop eigenlijk eerst op een tip om het met deze booster werkend te krijgen, misschien zie ik een voor de handliggende instelling  van de booster over het hoofd? (DHCP, fixed IP,SSID aanpassen..?).Het zou natuurlijk ook kunnen dat het gewwon aan de wifi dongel van de omvormer ligt 🙂

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Als het goed is heeft de omvormer ook een eigen interface waarmee web-gebaseerd met een wifi-punt te verbinden.

Persoonlijk heb ik niet veel vertrouwen in deze wifibooster, maar als het werkend te krijgen is dan werkt het.

Rob24
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Probleem is opgelost en bleek uiteindelijk heel simpel, heb de SSID en wachtwoord van de booster gewijzigd naar zelfde naam en wachtwoord als de connectbox, hierna kon de omvormer gewoon verbinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic