1
Vraag
2
Reacties
SunXiu

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

WiFi verbinding (nieuw modem?)

Goedenavond,

 

Wij hebben kort geleden onze internet snelheid laten verhogen 300/30.  En de snelheid is wel iets meer geworden maar het kan vele malen beter waaronder de stabiliteit van signaal.

 

Ik ben alles al bij langs gegaan maar ik krijg het niet voor elkaar om WiFi snelheid boven de 50mbs te krijgen. Dat ik nu denk dat het aan het modem ligt ook omdat deze al bijna 7 jaar hier staat.

 

En omdat mijn ouders in een soortgelijk huis, twee straten verderop met de nieuwe connectbox in hun achtertuin makkelijk 120mbs halen.

 

Geprobeerd met de router instellingen het te behalen waaronder handmatig op verschillende kanalen te gaan.  2.4ghz band uitzetten om te kijken of het niet ruist met andere apparaten. Heb ook alle apparaten al uit de hoek van de router gehaald maar ook dat hielp niet.

 

Qua aansluiting zou ik niet weten wat er beter kan. Maar ik zie geen scheuren in de kabels. Heb geen overdreven lange kabels. En tot zover ik weet zijn alle kabels toen meegeleverd met deze router en ook gebruikt.

 

Overigens haal ik wel de 200 a 300mbs met bekabelde verbinding.

 

Dus nu de vraag gaat een ander modem vermoedelijk mijn probleem oplossen of hoe kunnen we dit fixen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Welkom op de Ziggo Community @SunXiu! Ik sluit mij bij @tobiastheebe zijn reactie aan en heb je een nieuw modem en nieuwe aansluitmaterialen opgestuurd. Binnen 2-3 dagen heb je deze in huis. 

 

Ik kan helaas geen verloopstekker opsturen. 

Bekijk in context

SunXiu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen,

 

Alles is binnen en aangesloten, ik ben weer helemaal tevreden met de verbinding.

Nu kan iedereen gewoon zijn ding doen in huis qua data zonder elkaar in de weg te zitten.

 

Dank jullie allen, dit was het laatste bericht.

 

Met vriendelijke groet,

Rosanne en Marcus

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een nieuw modem (Connect Box) biedt waarschijnlijk betere prestaties via WiFi. Overigens vermoed ik dat je de snelheid hebt getest via 2.4 GHz. Om >80~90 Mbps te halen is het noodzakelijk om 5 GHz te gebruiken.

 

De aansluitwijze modem op versterker wordt niet meer aanbevolen. Het modem dient tegenwoordig via een splitter op het AOP aangesloten te zijn. Op deze splitter kan in jouw geval vervolgens de TV/decoder aangesloten worden met een verloopstekker. De versterker wordt dan overbodig. Bij het vervangen van het modem dient ook de aansluitwijze te worden gewijzigd.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuw modem en aansluitmateriaal (splitter POA-01-B, aansluitkabel IEC/F) toesturen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Of er ook een verloopstekker voor de TV/decoder toegestuurd kan worden weet ik niet helemaal zeker, anders kun je deze zelf bestellen.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

SunXiu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie. Als dat allemaal meegestuurd wordt met een eventueel nieuw modem dan red ik me waarschijnlijk wel. Spreekt meestal voor zich. 

 

En ik had niet duidelijk erbij gezet. Maar ik heb dus 2.4ghz band even uitgezet om te testen maar dat veranderde niks aan mijn snelheden.

 

Gegevens aangevuld voor de moderators voor contact mogelijkheden.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Welkom op de Ziggo Community @SunXiu! Ik sluit mij bij @tobiastheebe zijn reactie aan en heb je een nieuw modem en nieuwe aansluitmaterialen opgestuurd. Binnen 2-3 dagen heb je deze in huis. 

 

Ik kan helaas geen verloopstekker opsturen. 

SunXiu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de zeer snelle reactie!  Dan gaan we zelf even een verloopstekker regelen.  Zodra het pakket er is ga ik zo snel mogelijk de boel installeren.

SunXiu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedeavond,

 

Ik wou bij deze nog even dank je wel zeggen voor de snelle reactie en het versturen van het materiaal.

Helaas had ik de POA-01-B er niet bij ontvangen maar ik vond nog een soortgelijke splitter ergens tussen mijn elektronica troep. Heb alles vanmiddag aangesloten en sinds het aangesloten is mijn wifi signaal een heel stuk beter. gemiddeld zit ik nu rond de 160 mbs in de woonkamer wanneer er al iemand aan het streamen is op Netflix. Dus ik ben weer zeer blij met meer snelheid op het wifi signaal.

 

Met vriendelijke groet,

Rosanne en Marcus

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Fijn om te lezen dat de internetverbinding nu merkbaar sneller en stabieler is! Zou je het type van de splitter kunnen vermelden of een foto plaatsen? Het is belangrijk dat deze technisch gelijkwaardig aan de POA is.

 

Overigens is de POA mogelijk nog onderweg, soms wordt aansluitmateriaal in meerdere zendingen verstuurd.

SunXiu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

PTS02KK staat op de splitter. Zat nog in de box van de Horizon Box. Maar als die andere splitter nog komt dan verwissel ik hem zeker weten nog wel.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De PTS-02KK is inmiddels al wat ouder en vervangen door de PTSX-02. Het is raadzaam om deze te vervangen door de POA. @Lotte Zou jij kunnen controleren of ook een POA-01-B/POA 01-UPC is verzonden?

SunXiu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Lotte en @tobiastheebe  zie net in mijn mailbox dat er weer iets geleverd wordt van Ziggo via de post. Dus ga er haast van uit dat het de splitter is.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Vermoedelijk is dat inderdaad de splitter/POA.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @SunXiu, als het goed is heb je al wat ontvangen. Ik vermoed eerlijk gezegd wel dat dit het nieuwe modem is. Vanochtend wordt er nog wat bezorgd: dat zal de splitter zijn 🙂 Laat je weten hoe het gaat als je dit allemaal in gebruik hebt genomen?

SunXiu
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen,

 

Alles is binnen en aangesloten, ik ben weer helemaal tevreden met de verbinding.

Nu kan iedereen gewoon zijn ding doen in huis qua data zonder elkaar in de weg te zitten.

 

Dank jullie allen, dit was het laatste bericht.

 

Met vriendelijke groet,

Rosanne en Marcus

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ontzettend graag gedaan @SunXiu. We zijn blij dat alles weer draait als een zonnetje. Heel erg bedankt voor deze fijne terugkoppeling. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons hier te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic