Goedemorgen, kan het kloppen dat de WiFi verbinding al een aantal niet optimaal is. Kan bv slecht verbinding maken met mijn laptop ed.
Postcode****
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb niets gedaan en alles doet het zo te zien weer, toch wel vreemd? Misschien toch die update?!
Ik ben er wel blij mee.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ervaar je ook problemen met bekabelde verbindingen (ethernet)?
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Grote kans dat er een andere Wifi router op hetzelfde kanaal staat uit te zenden. De meeste modems/routers staan ingesteld op een automatische kanaalkeuze, dus wat je kunt doen is het modem resetten in de hoop dat-ie een ander kanaal gaat kiezen, of zelf handmatig het kanaal nummer instellen. Wel vooraf even een Wifi analyzer laten draaien om te kijken wat een "rustig" kanaal zou kunnen zijn.
Bekabeld volgens mij geen probleem.
Kan geen verbinding krijgen via SmartWiFi met modem.
Foto's probeer ik toe te voegen, maar als ik op blader tik gebeurt er niets?
Kan het ook zijn dat het modem gewoon stuk is?
Kun je inloggen via 192.168.178.1 met het wachtwoord van 8 cijfers?
Je kunt ook foto's toevoegen door te tikken op het pictogram van de camera, naast de smiley.
Het komt niet vaak voor dat een modem daadwerkelijk defect is. Je kunt het modem wel terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar ik kan niet bepalen of dat zinvol is zonder meer informatie/gegevens.
In dat geval is het noodzakelijk om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, zie mijn vorige reactie.
Het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, zou je deze willen verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten. De installatie ziet er verder goed uit.
Ik zie nu ook dat ik een update heb gekregen naar versie 4.41, kan dat ook een oorzaak zijn?
Dat heeft betrekking op de Mediabox Next, niet op het modem.
Oh, oké
Voice control werkt opeens niet meer na update en opnames zijn slecht terug te kijken, steeds even geduld of stop streamen op andere apparaten terwijl dat niet gebeurt?
Interactieve diensten verlopen bij de Mediabox Next via het modem, dus waarschijnlijk is er een verband met de problemen die je ervaart met Wi-Fi. Eventueel kun je een foto plaatsen van Home, Instellingen, Info, Diagnostiek.
@RobKoch schreef:Bekabeld volgens mij geen probleem.
Kan geen verbinding krijgen via SmartWiFi met modem.
Wordt hiermee de SmartWifi app bedoeld?
Hi @RobKoch! Hoe gaat het nu met je verbinding? Ben je wat opgeschoten met het advies van @tobiastheebe?
Ik heb niets gedaan en alles doet het zo te zien weer, toch wel vreemd? Misschien toch die update?!
Ik ben er wel blij mee.
Zonder de gevraagde gegevens te hebben gezien, is het lastig om een antwoord hierop te geven. Wel fijn om te lezen dat je verbetering ervaart.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.