1
Vraag
2
Reacties
RobKoch

Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

WiFi verbinding niet optimaal. Kan dat kloppen?

Goedemorgen, kan het kloppen dat de WiFi verbinding al een aantal niet optimaal is. Kan bv slecht verbinding maken met mijn laptop ed.

Postcode**** 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RobKoch
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb niets gedaan en alles doet het zo te zien weer, toch wel vreemd? Misschien toch die update?!

 

Ik ben er wel blij mee.

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Ervaar je ook problemen met bekabelde verbindingen (ethernet)?

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?

EdP1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Grote kans dat er een andere Wifi router op hetzelfde kanaal staat uit te zenden. De meeste modems/routers staan ingesteld op een automatische kanaalkeuze, dus wat je kunt doen is het modem resetten in de hoop dat-ie een ander kanaal gaat kiezen, of zelf handmatig het kanaal nummer instellen. Wel vooraf even een Wifi analyzer laten draaien om te kijken wat een "rustig" kanaal zou kunnen zijn.

RobKoch
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Bekabeld volgens mij geen probleem. 

 

Kan geen verbinding krijgen via SmartWiFi met modem.

 

Foto's probeer ik toe te voegen, maar als ik op blader tik gebeurt er niets?

 

Kan het ook zijn dat het modem gewoon stuk is?

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Kun je inloggen via 192.168.178.1 met het wachtwoord van 8 cijfers?

 

Je kunt ook foto's toevoegen door te tikken op het pictogram van de camera, naast de smiley.

 

Het komt niet vaak voor dat een modem daadwerkelijk defect is. Je kunt het modem wel terugzetten naar fabrieksinstellingen, maar ik kan niet bepalen of dat zinvol is zonder meer informatie/gegevens.

RobKoch
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik log in op: 192.168.178.1 met het 8 cijferige password dat op het modem staat en dan is het ww niet correct?  Ik kan mij niet herinneren dat ik dat gewijzigd heb.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

In dat geval is het noodzakelijk om het modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, zie mijn vorige reactie.

 

Het kapje van de splitter (POA 01-UPC) zorgt soms voor problemen, zou je deze willen verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten. De installatie ziet er verder goed uit.

RobKoch
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik zie nu ook dat ik een update heb gekregen naar versie 4.41, kan dat ook een oorzaak zijn? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dat heeft betrekking op de Mediabox Next, niet op het modem.

RobKoch
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Oh, oké 

RobKoch
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Voice control werkt opeens niet meer na update en opnames zijn slecht terug te kijken, steeds even geduld of stop streamen op andere apparaten terwijl dat niet gebeurt? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Interactieve diensten verlopen bij de Mediabox Next via het modem, dus waarschijnlijk is er een verband met de problemen die je ervaart met Wi-Fi. Eventueel kun je een foto plaatsen van Home, Instellingen, Info, Diagnostiek.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
@RobKoch  schreef:

Bekabeld volgens mij geen probleem. 

 

Kan geen verbinding krijgen via SmartWiFi met modem.


Wordt hiermee de SmartWifi app bedoeld? 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @RobKoch! Hoe gaat het nu met je verbinding? Ben je wat opgeschoten met het advies van @tobiastheebe?

RobKoch
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb niets gedaan en alles doet het zo te zien weer, toch wel vreemd? Misschien toch die update?!

 

Ik ben er wel blij mee.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zonder de gevraagde gegevens te hebben gezien, is het lastig om een antwoord hierop te geven. Wel fijn om te lezen dat je verbetering ervaart.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic