1
Vraag
2
Reacties
Scarrrr

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

WiFi valt weg bij verbinden diverse apparaten (telefoons e.d.)

Ik heb de laatste tijd nogal wat issues met mijn WiFi thuis. Voorheen werkte het altijd prima. Ik haalde een nette 100mbs draadloos via de 5 jaar oude Ubee modem. Maar sinds een tijdje haal ik die snelheden niet meer. Het schommelt tussen 30-70mbs. Soit, ik zit vaak op 4G en met 30-70mbs draadloos kom ik ook een eind.

Tot aan vanavond.

Tot mijn spijt is mijn 4g bundel 'op' en ben ik dus even afhankelijk van WiFi. Met mijn laptop (2018 macbook) stream ik een voetbalwedstrijd. Du moment dat ik mijn telefoon (iPhone) pak en deze verbinding maakt met de WiFi valt direct alle verbinding weg. Nog wel 'WiFi' maar geen verbinding met internet. Inloggen via het IP adress van de modem lukt ook niet, dus dan maar de stekker er uit.. Dit herhaalt zich nog 2x en lichtelijk gefrustreerd bekijk ik de verbonden ip adressen. Alles lijkt stabiel. Tot plots er een Samsung in de lijst IP adressen verschijnt (vriendin komt thuis) en "poef" op alle apparaten direct geen WiFi meer. Ik snap er niks van. Als dit gebeurd, heeft alleen het resetten van de modem nog effect.

Na de zoveelste reset heb ik de ziggo klantenservice maar aangeschreven en ik hoop morgen van ze te horen (nieuwe connectbox misschien?).

Tot die tijd zou ik graag van jullie experts horen wat er nou precies aan de hand is/kan zijn. Het lijkt in mijn ogen heel erg er op dat de modem moeite heeft om de verbindingen toe te wijzen en dat er een conflict ontstaat wat alleen opgelost kan worden met een reset.

Bedankt voor het lezen, en hopelijk wordt het snel opgelost.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Scarrrr
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Om dit topic goed af te sluiten:

Ik werd plots gebeld door de service van Ziggo dat er wel degelijk veel foutmeldingen door mijn modem werden geregistreerd. Daarop heb ik een nieuwe connectbox ontvangen.

Resultaat is geweldig!

Het Internet (via wifi) is weer stabiel en de snelheid maximaal. Ik ben blij.

Bedankt.

PS
De meting van 18:20 is de laatste met oude modem.
De twee metingen daarna zijn met nieuw modem op diverse plekken in huis.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Welk modem is het precies, graag model, cijfers en letters.

Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Scarrrr
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het is de Ubee EVW321B. Bijgevoegd waar je om vroeg.
Qua aansluiting is er recent niks gewijzigd. Het viel me vanavond pas echt op dat er een direct verband was tussen het 'activeren' van de wifi op verschillende telefoons als het compleet wegvallen van diezelfde wifi verbinding.

Zoals je merkt ben ik nu weer gewoon online, maar ik ben bang dat als ik mijn telefoon erbij pak en bijv. WhatsApp open, dat het hele netwerk er dan weer uit ligt.

Edit:
Misschien ten overvloede, maar vanuit de Ubee loopt UTP kabel naar een switch in de woonkamer waar verder alles bedraad op zit aangesloten. Waaronder: Mediabox XL, PS4, TV, Versterker etc.

Ik heb niet kunnen checken of deze apparaten ook hun internetverbinding verliezen.



Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dat ziet er allemaal goed uit.
Mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond.
Zij komen iedere paar wekdagen langs in ieder topic.

Maar je kunt ook met Ziggo contact opnemen via de chat: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Komt in beeld als er iemand beschikbaar is.
Scarrrr
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nou.... breekt mijn klomp

nu dus ineens een recordsnelheid (draadloos)


tussen 16 en 23 april zie je de drop in snelheid. Van vanavond missen een aantal metingen aangezien ik die via de laptop heb gedaan. Die schommelde tussen de 55 en 70mbs.

Scarrrr
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Om dit topic goed af te sluiten:

Ik werd plots gebeld door de service van Ziggo dat er wel degelijk veel foutmeldingen door mijn modem werden geregistreerd. Daarop heb ik een nieuwe connectbox ontvangen.

Resultaat is geweldig!

Het Internet (via wifi) is weer stabiel en de snelheid maximaal. Ik ben blij.

Bedankt.

PS
De meting van 18:20 is de laatste met oude modem.
De twee metingen daarna zijn met nieuw modem op diverse plekken in huis.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
TOP, dank voor je update, altijd leuk om te lezen dat het opgelost is, veel internetplezier gewenst.:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic