Ik heb de laatste tijd nogal wat issues met mijn WiFi thuis. Voorheen werkte het altijd prima. Ik haalde een nette 100mbs draadloos via de 5 jaar oude Ubee modem. Maar sinds een tijdje haal ik die snelheden niet meer. Het schommelt tussen 30-70mbs. Soit, ik zit vaak op 4G en met 30-70mbs draadloos kom ik ook een eind.
Tot aan vanavond.
Tot mijn spijt is mijn 4g bundel 'op' en ben ik dus even afhankelijk van WiFi. Met mijn laptop (2018 macbook) stream ik een voetbalwedstrijd. Du moment dat ik mijn telefoon (iPhone) pak en deze verbinding maakt met de WiFi valt direct alle verbinding weg. Nog wel 'WiFi' maar geen verbinding met internet. Inloggen via het IP adress van de modem lukt ook niet, dus dan maar de stekker er uit.. Dit herhaalt zich nog 2x en lichtelijk gefrustreerd bekijk ik de verbonden ip adressen. Alles lijkt stabiel. Tot plots er een Samsung in de lijst IP adressen verschijnt (vriendin komt thuis) en "poef" op alle apparaten direct geen WiFi meer. Ik snap er niks van. Als dit gebeurd, heeft alleen het resetten van de modem nog effect.
Na de zoveelste reset heb ik de ziggo klantenservice maar aangeschreven en ik hoop morgen van ze te horen (nieuwe connectbox misschien?).
Tot die tijd zou ik graag van jullie experts horen wat er nou precies aan de hand is/kan zijn. Het lijkt in mijn ogen heel erg er op dat de modem moeite heeft om de verbindingen toe te wijzen en dat er een conflict ontstaat wat alleen opgelost kan worden met een reset.
Bedankt voor het lezen, en hopelijk wordt het snel opgelost.