Stefan81

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

WiFi valt steeds weg

IMG_6253.jpeg

IMG_6254.jpeg

Goedenavond,

 

Sinds een half jaar heb ik te kampen met het wegvallen van het WiFi signaal, of heel erg traag. Heel veel contact gehad met Ziggo maar na vele veranderingen/pogingen en monteurs nog steeds een drama. Ene moment is de snelheid 350 mbit, maar zakt ineens weg tot soms helemaal niets. Soms seconden, soms langer. Tv kijken met next mini is niet te doen en online gamen en werken is ook erg lastig. Modem, aansluiting meterkast, kabels en WiFi versterkers zijn vervangen. Van de Deco naar de pods en nu weer de deco’s. 2 van de 3 bekabeld. Internet op modem staat uit. Kabel naar de woning is goed en aansluiting in verdeelkast vervangen. Iemand de gouden tip waar het aan kan liggen en hoe het op te lossen is? 

47 Reacties 47
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status? (Ik neem vooralsnog aan dat je een Connectbox of SmartWifi modem gebruikt, gezien je profiel niet is ingevuld.)

 

Ervaar je ook problemen met ethernet c.q. bekabelde verbindingen? Neemt alleen de downloadsnelheid significant af of ook de uploadsnelheid? De configuratie van modem en Deco's zou ofwel bridge mode + router mode of router mode + AP mode moeten zijn, is een van beide van toepassing?

Stefan81
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb de foto’s van de aansluiting en modem toegevoegd. Hierbij ook de downstream, upstream en historie. Vooral probleem bij downloaden, uploaden zou ik niet weten. Heb alles draadloos, monteur heeft wel snelheid bekabeld getest. Alleen dat is maar een momentopname

IMG_6390.jpeg

IMG_6389.jpeg

IMG_6388.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

De coaxinstallatie ziet er prima uit en is up-to-date, voor zover zichtbaar. De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed. Kun je de ook de tweede downstream-tabel en de volledige historie plaatsen?

 

Gezien het modem in router mode is geconfigureerd zouden de Deco's in AP mode moeten geconfigureerd moeten zijn, is dat het geval? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app. Is Wi-Fi op de modemrouter uitgeschakeld?

 

Kun je alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als (indien beschikbaar) IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall?

Stefan81
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

IMG_6391.jpeg

Stefan81
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nogmaals dank! Ik heb de tweede downstream tabel als foto toegevoegd, ook de volledige historie. Als foto ook de aangepaste vinkjes IPv4 en 6. Deco’s staan op AP, zie eerder geplaatste foto. 

IMG_6392.png

IMG_6393.png

IMG_6394.png

IMG_6395.png

IMG_6396.png

IMG_6397.png

IMG_6398.png

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Vooralsnog zie ik geen bijzonderheden. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de aangepaste firewall-instellingen.

Stefan81
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ook! Bedankt voor het advies en het bekijken van de instellingen/data, ik zal op termijn laten weten of het beter is geworden

Stefan81
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het leek even beter maar helaas heeft het niet geholpen… andermaal meermaals trage verbinding en geen tv 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Welke apparaten zijn op de modemrouter aangesloten? Met 'geen TV' doel je op een foutmelding op de Next Mini? Hoe is deze verbonden? Powerline-adapters veroorzaken nog wel eens problemen door op willekeurige momenten een bridge op te zetten naar een LAN van buren.

 

Indien mogelijk zou ik een extra UTP-kabel op de modemrouter aansluiten, op deze kabel een PC aansluiten en op deze manier een dag werken om te controleren of de instabiliteit dan al of niet aanhoudt, dit om de Deco's en Wi-Fi uit te sluiten. Andere optie is Wi-Fi tijdelijk weer inschakelen op de modemrouter en hierop testen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @Stefan81 en een warm welkom op de Community,

 

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Zo te lezen is expert @tobiastheebe als druk met je aan het analyseren geslagen en hij heeft zo te zien de nodige tips gegeven waarmee je aan de slag kunt. Is het nog gelukt om met deze tips aan de slag te gaan? En wat zijn op dit moment jouw bevindingen?

Stefan81
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedenavond, excuses voor de late reactie, was paar dagen op vakantie. Met geen tv bedoel ik inderdaad de next mini. Deze geeft steeds ineens aan dat hij offline is of slechte verbinding. Bekabeld kan ik alleen mijn surface aansluiten met UTP op docking station. Alleen zal dit minder snel opvallen of lastig te constateren zijn verwacht ik. Sinds het aanpassen van de instellingen lijkt het wel wat beter maar het is belast nog steeds hee vervelend…

Stefan81
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

goedenavond, ik heb zojuist gereageerd op Tobias, zijn hulp wordt inderdaad zeker gewaardeerd! Helaas is het probleem er nog steeds en beginnen we er wel klaar mee te raken na ruim 7 maanden…. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Ik vroeg ook welke apparaten op het modem zijn aangesloten (ik vermoed i.i.g. 2/3 Deco's?) en hoe de Next Mini is aangesloten (direct op het modem, via de Deco's of anders, via ethernet of Wi-Fi).

Stefan81
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

3 deco’s en een omvormer zonnepanelen. Op de deco’s zit een next mini, slimme thermostaat en LSC lampen 

Stefan81
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De omvormer is er al een tijdje uit geweest om te testen maar probleem bleef 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Maak je toevallig van powerline-adapters gebruik? Zo ja, zijn deze ook eens ontkoppeld geweest om uit te sluiten?

 

Wanneer je stabiliteitsproblemen ervaart, kun je dan op de Surface z.s.m. onderstaande commando's uitvoeren in de Opdrachtprompt en hiervan de resultaten plaatsen? Als je ze kopieert en in het venster van Opdrachtprompt plakt (met rechtermuisknop), dan worden ze direct achter elkaar uitgevoerd.

 

  • netsh wlan show interfaces
  • ipconfig /all
Stefan81
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb geen powerline adapter. Ik zal proberen om het opdrachtprompt uit te voeren zodra ik bekabeld problemen ervaar, als ik die al ervaar want dat is nog niet getest en valt ook minder op dan gamen en tv kijken. Moet dan net tijdens video vergaderen zijn of iets opslaan denk ik. Via Ziggo klachten afdeling kreeg ik de tip om een netgear router nighthawk rax30 aan te schaffen, denk jij dat dit het probleem kan verbeteren? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

De Deco's zouden in de huidige configuratie naar behoren moeten werken, we hebben deze echter nog niet uitgesloten. Zoals eerder aangegeven zou je Wi-Fi op de modemrouter opnieuw kunnen inschakelen, de apparaten daarmee verbinden, eventueel de Deco's ontkoppelen en controleren of de uitval nog steeds voorkomt.

 

Vanaf een andere hoek kan een moderator een meerdaagse ICMP-meting naar jouw modemrouter starten om na te gaan of uitval van de internetverbinding optreedt.

Stefan81
Topicstarter
Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sinds de problemen ben ik van deco’s naar pods en weer naar deco’s geswitcht dus ik denk dat het uitgesloten is dat het aan de deco’s ligt. Zou het ook kunnen komen door aangesloten apparaten zoals LSC lampen, omvormer zonnepanelen (heb ik wel al losgekoppeld gehad maar probleem bleef) of slimme thermostaat? Hoe regel je een meerdaagse meting? 

Uitgelicht topic