Hi iedereen,
Al sinds we een Ziggo abonnement hebben afgesloten valt met enige regelmaat (ongeveer 1x per dag dat ik het merk) de WiFi weg. Dus het apparaat is wel verbonden met het netwerk maar geen internet verbinding. Dit lost zichzelf meestal binnen enkele minuten op. Tot nu toe heb ik dit getolereerd maar gisteravond viel plots het internet volledig weg (op elk apparaat), dus ook met kabel.
In een poging om dit op te lossen heb ik o.a. in deze volgorde de Connectbox:
- opnieuw opgestart en 15 minuten gewacht;
- kabels opnieuw aangesloten;
- 15 minuten van stroom af gehaald;
- gereset door 60 seconden op de reset knop te drukken;
- via web paneel ge-reboot.
Na stap 5 begon het eindelijk weer te werken (in totaal ongeveer 2-3 uur mee bezig geweest). Op het web paneel stond telkens DS Scanning achter Internet. Dit is ondertussen dus weer normaal. Dit is vaker voorgekomen maar zelden, en normaal gesproken was 1x opnieuw opstart genoeg om het internet weer werkend te krijgen.
Via het web paneel heb ik ook de status pagina bekeken, hier stond toen bij het item Ranged Upstream Channel(Hz) een Status van 0 en onder Comments unknown. Dit is ondertussen weer normaal volgens mij.
Verder heb ik ook met enige regelmaat gemerkt dat de internetsnelheid wanneer op kabel niet 350Mbps is maar ongeveer 80Mbps. Dit kon ik meestal oplossen door de kabel er uit te halen en weer erin te doen (soms alleen via andere poort). Maar dit is volgens mij nu opgelost omdat ik dit al een tijdje niet meer heb gemerkt i.i.g. Mogelijk was het probleem hiervan het UTP verbindingspunt in m'n muur, deze heb ik verwijderd en een nieuwe UTP connector opgezet, deze is nu direct verbonden met m'n TP-Link switch.
Kortgezegd, waarom is m'n WiFi niet stabiel en valt deze regelmatig weg? En wat is de reden dat het internet hier en daar wel eens volledig wegvalt en de Connectbox opnieuw moet worden gestart?
Met vriendelijke groet,
Jan