1
Vraag
2
Reacties
hwjanssen

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

WiFi valt af en toe uit

Ik zie dat meer mensen last hebben van even @uitvallen de WIFI en telefoon. Steeds korte onderbrekingen op tablet, telefoon, Sonos en TomTom

Geen storing, goede speedtest etc. Alles tig keer gecontroleerd, opnieuw opgestart er cetera. M.i. blijft alleen het modem over als oorzaak. Hoe kan ik dat nagaan?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@hwjanssen Het is denk ik het makkelijkst om het nieuwe modem te installeren met behulp van deze stappen. Sluit daarna de TP Link Deco M4 SmartWifboosters aan en installeer deze vervolgens met behulp van de TP Link Deco app. Hier staat uitgelegd hoe je dit precies doet. 

Bekijk in context

27 Reacties 27
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als eerste stap een controle van installatie en signaal:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

hwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry ik kon geen foto’s uploaden en nakijken van het modem lukte me ook niet.

gechat met de klantenservice: ik krijg een ander modem. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Misschien lost dat de problemen al op. Welke type modem gebruik je nu?

hwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Smart WiFi modem van Ziggo.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat is al een van de nieuwe typen modemrouters.

 

Klopt het dat je ook uitval van de vaste telefoon ervaart? Zo ja, dan speelt er vermoedelijk een signaalprobleem wat een nieuw modem niet gaat oplossen en zal ik alsnog naar de gevraagde foto('s)/gegevens moeten kijken.

hwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ben bang dat je wel eens gelijk kunt hebben. Af en toe inde vaste telefoon dood.

pik wacht even het nieuwe modem af en ga dan weer proberen de foto’s te uploaden.

Ik kreeg ze niet neer de topic.

probeer het nog eens: 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De installatie ziet er goed uit. Kun je de downstream/upstream-gegevens in een TXT-bestand plakken (via Kladblok) en dat hier plaatsen? Zo is het voor ons het beste leesbaar.

hwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit is hogere wiskunde voor me. Ik heb de SmartWifi app gedownlaod en loop nu vast op de instructies  op de diverse sites. Geef het op voor vandaag. Morgen verder.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Via de app gaat het inderdaad niet lukken, zie deze instructies.

hwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb alle mij bekende wachtwoorden geprobeerd.

Dat onder het modem en de WIFI wachtwoorden tot en met mijnziggo en ziggomail.

Zowel online als met de kabel krijg ik overal onjuist wachtwoord.

De wifi van het modem is er door een medewerker van af gezet een paar weken geleden omdat de wifi van t modem de booster zou storen.

Ik loop dus vast.

Wat kan ik nog doen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Gebruik je wel het juiste (modem)wachtwoord van 8 cijfers? Als dit wachtwoord niet werkt, dan zal het modem naar fabrieksinstellingen teruggezet moeten worden.

hwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het wachtwoord dat op het etiket onder t modem zit werkt niet.

Dus fabrieksinstellingen begrijp ik. Betekent dat dat het oude wachtwoord weer zou moeten werken? En wat moet verder gebeuren om alles weer operationeel te krijgen?

Antwoord zou fijn zijn voor mijn beeld.

Maar ik zie net dat t nieuwe modem morgenmiddag wordt afgeleverd.

Ik zal dat maar eerst installeren lijkt me.
Zijn de gevraagde gegevens dan nog interessant?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Mijn advies is inderdaad om het nieuwe SmartWifi modem af te wachten. Na het inloggen (met het wachtwoord van 8 cijfers) doorloop je stap voor stap de configuratie, dit duurt circa 10 minuten. Daarna kun je alsnog hier de downstream/upstream-gegevens plaatsen, deze zijn zeker relevant.

hwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Stom. Bij die 8 cijfers realiseer ik me dat ik inderdaad het verkeerde wachtwoord gebruik.

zit nu in het modem. Maar waar vind ik de upstream/ downstraem gegevens?  Waar moet ik naar zoeken?

sorry andigibeet…

hwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dit zouden ze moeten zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De signaalkwaliteit is niet optimaal. In de downstream is op een aantal kanalen vrij veel ruis aanwezig (kolom 'Post RS Errors' = correctable codewords en is verder een vrij grote spreiding in vermogen zichtbaar (1~6 dBmV).

 

Ik zie dat het modem gisteren opnieuw opgestart is, heb jij dit zelf gedaan? Zou je eventueel ook de 'Netwerk historie' willen plaatsen?

hwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Netwerk historie
het gaat al soepeler.
 
hwjanssen
Topicstarter
Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

PS Volgens mij heb ik hem gisteren niet opgestart. Een paar dagen geleden wel een keer.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Aan de gegevens in 'Netwerk historie' zie ik geen bijzonderheden, maar er wordt slechts een beperkt aantal regels (20) bewaard. Mijn advies is om het signaal verder te laten onderzoeken door Ziggo.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic