Vraag
Reacties
Oplossing
ziggie3
Level 1

WiFi snelheid

Mijn WiFi-snelheid varieert van 20 tot 400 mbps, de effectieve snelheid ligt rond de 10. Hoe krijg ik omhoog, zodat ik in ieder geval gebruik kan maken van de snelheid van het abonnement?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ziggie3
Level 1
Topicstarter
Wat is dat eigenlijk voor een irritante reactie, helaas gaat dat moeilijk voor je worden? WiFi is snel genoeg om van de volledige snelheid van je abonnement gebruik te maken.. Het was inderdaad storing, maar van de Bluetooth op het toestel. Volgens mij werkt die op 2,4 Ghz. Gelukkig heb ik nog een Chromecast liggen.

Bekijk in context

0 Kudos
5 Reacties 5
SPR
Level 1
Helaas voor je gaat dat moeilijk worden. De enige manier om van de volledige snelheid van je abonnement gebruik te maken is en blijft via een LAN verbinding.
Bij Wifi spelen factoren van buiten af mee zoals storing op de Wifi frequentie door andere zaken zoals een deurbel die draadloos werkt en een babyfoon etc en natuurlijk de maximale doorvoer snelheid van de via Wifi verbonden apparatuur.
Je afstand vanaf het modem bij Wifi speelt mee evenals de hoeveel apparaten die via Wifi worden verbonden.

op https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/ staan heel veel nuttige tips over hoe je het optimale uit je Wifi verbinding kunt halen.
0 Kudos
ziggie3
Level 1
Topicstarter
Die tips zijn waardeloos. 5 GHz band maakt niets uit. De afstand vanaf het modem speelt niet heel erg mee. Ik zit er een meter vanaf. Het vreemde is, soms bouwt de snelheid langzaam op naar de gewenste snelheid, het voelt alsof je tegen een berg op rijdt.
0 Kudos
ziggie3
Level 1
Topicstarter
Wat is dat eigenlijk voor een irritante reactie, helaas gaat dat moeilijk voor je worden? WiFi is snel genoeg om van de volledige snelheid van je abonnement gebruik te maken.. Het was inderdaad storing, maar van de Bluetooth op het toestel. Volgens mij werkt die op 2,4 Ghz. Gelukkig heb ik nog een Chromecast liggen.
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
ziggie3 wrote:

Via wifi haal je niet per definitie de snelheid van je abonnement. Dat verschilt nogal per situatie. Maar je spreekt over dat het een storing was, werkt het nu wel weer naar behoren?
0 Kudos
ziggie3
Level 1
Topicstarter
Niet per definitie, is dat wat je wilt vertellen? Wifi is sneller dan het goedkoopste abonnement, dus je haalt in theorie en in de praktijk de snelheid van je abonnement. Niet het snelste abonnement, maar dat had je waarschijnlijk wel begrepen. Je kunt hierboven lezen dat de storing veroorzaakt werd door Bluetooth.
0 Kudos