Paul73

Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

WiFi pods gekocht via Marktplaats

Ik heb 2 WiFi-pods gekocht via Marktplaats. Deze moeten ontkoppeld worden, terwijl Ziggo mij mailt dat dat niet mogelijk is. Zonde van het materiaal en de kosten. Ik lees dat dat weldegelijk mogelijk is. Wat moet ik doen om dat voor elkaar te krijgen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Paul73 Hartelijk dank voor het toevoegen van de serienummers van WifiPods aan het Community profiel! Ik heb de serienummers even gecontroleerd en de overgekochte WifiPods zijn Pods die door de vorige eigenaar in bruikleen afgenomen werden. De Pods hadden dus nooit doorverkocht mogen worden. Het is helaas ook niet mogelijk om bruikleen pods te activeren onder een ander klantnummer.Mijn advies is dus om contact op te nemen met de verkoper via Marktplaats en je geld terug te vragen conform artikel 6 (Herroepingsrecht) zoals beschreven op Marktplaats.Ik kan uiteraard voor jou alsnog WifiPods regelen. Je hebt via ons de mogelijkheid om de WifiPods aan te schaffen tegen eenmalige betaling of te huren. Hierover heb ik jou ook een privebericht gestuurd. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Paul73 

Heel vervelend dat je SmartWifi Pods niet te installeren zijn. Een mogelijke oorzaak kán zijn dat de verkoper de pods in bruikleen heeft gehad van Ziggo en deze na het opzeggen van het abonnement of de huurperiode de pods niet heeft teruggestuurd naar Ziggo. Mocht het inderdaad het geval zijn dat de pods geleend zijn, dan kan en zal Ziggo deze pods om begrijpelijke redenen niet ontkoppelen zodat u ze kunt installeren.

Als de SmartWifi Pods door de verkoper gekocht zijn van Ziggo, dan is het een ander verhaal.

Om er 100% zeker van te zijn kunt u de serienummers in uw profiel, tussen haakjes achter uw postcode zetten. Een moderator kan dan zien wat de status van de pods is.

 

Maar Ik lees dat u al e-mailcontact heeft gehad met Ziggo en u ook de serienummers aan Ziggo heeft gestuurd?

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Paul73 en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Of overgenomen WifiPods te activeren zijn is hangt af of het koop WifiPods of bruikleen WifiPods zijn. Kun je de serienummers van de WifiPods toevoegen aan je Communityprofiel gegeevens? Dan kan ik nagaan of de WifPods bruikleen Pods of gekochte Pods zijn. Op het moment dat het hier om bruikleen Pods gaat van een vorige eigenaar, dan horen deze door de oorspronkelijke eigenaar retour gestuurd te worden op het moment dat ze door hem of haar niet meer gebruikt worden. Als het om gekocht WifiPods gaat, dan kan ik en verzoek indienen om de WifiPods te ontkoppelen van de vorige eigenaar en ze onder jouw klantnummer te activeren

Paul73
Topicstarter
Level 3
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt voor de reactie! Ik heb de nummers genoteerd onder de tab 'persoonlijk profiel', in het veld 'Persoonlijke opmerkingen' 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Paul73 Hartelijk dank voor het toevoegen van de serienummers van WifiPods aan het Community profiel! Ik heb de serienummers even gecontroleerd en de overgekochte WifiPods zijn Pods die door de vorige eigenaar in bruikleen afgenomen werden. De Pods hadden dus nooit doorverkocht mogen worden. Het is helaas ook niet mogelijk om bruikleen pods te activeren onder een ander klantnummer.Mijn advies is dus om contact op te nemen met de verkoper via Marktplaats en je geld terug te vragen conform artikel 6 (Herroepingsrecht) zoals beschreven op Marktplaats.Ik kan uiteraard voor jou alsnog WifiPods regelen. Je hebt via ons de mogelijkheid om de WifiPods aan te schaffen tegen eenmalige betaling of te huren. Hierover heb ik jou ook een privebericht gestuurd. 

Uitgelicht topic